Mateusz SzczęsnyMateusz Szczęsnysobota, 13 sierpnia 20226 minut czytanialiczba wyświetleń: 871
Artykuł oceniony na 5.00 / 5Ilość komentarzy: 0

Opakowania kartonowe trendy w e-commerce.

Opakowania kartonowe, trendy w e-commerce

Branża opakowaniowa od 2020 roku zaczęła przeżywać znaczny wzrost zainteresowania swoich klientów, coraz to nowszymi, ciekawszymi, ale przede wszystkim bardziej ekologicznymi oraz tanimi rozwiązaniami. Okres pandemii sprawił, że zainteresowanie sprzedażą wysyłkową znacznie wzrosło wśród naszych rodaków, ludzie coraz częściej i chętniej zamawiali nawet najbardziej podstawowe produkty, które mogli kupić stacjonarnie w sklepie tuż za rogiem. Oczywiście to naturalna kolei rzeczy, ponieważ poprzez ograniczenie swobody poruszania się, społeczność została zmuszona do szukania innych, szybszych rozwiązań – takim niewątpliwie są zakupy przez internet.

Ponadto znacząco wzrosła świadomość proekologiczna, zarówno wśród firm, jak i samych konsumentów. Dlatego tez możemy spodziewać się, że ekologiczne rozwiązania coraz chętniej będą stosowane przez większe firmy, a znaczący wpływ na wybór sprzedawcy może mieć to, czy stosuje on ekologiczne rozwiązania w swojej logistyce produktów.

W dalszej części tego artykułu przyjrzymy się wszystkim aktualnym trendom w branży e-commerce. Sprawdzimy, jakie zmiany zachodzą w branży opakowań na przestrzeni czasu i co aktualnie jest najchętniej wykorzystywane przez duże sklepy internetowe.
owijka na książkę

E-commerce, jakie były trendy w zeszłym roku? Sprawdźmy dane.

Na podstawie danych przedstawionych przez jedną z większych firm zajmujących się branżą opakowaniową śmiało możemy stwierdzić, że w roku 2022 najbardziej popularną czcionką, wybieraną do zaprojektowanych opakowań był Times New Roman. Już sama czcionka może nam dużo powiedzieć o podejściu danego podmiotu gospodarczego do tak zwanego brandingu, a inaczej mówiąc pozytywnej rozpoznawalności przez klientów.

Duża część firm, coraz częściej zwraca również uwagę na dodatkowe informacje umieszczane na opakowaniach. Dla przykładu najczęściej umieszczanymi informacjami na opakowaniach transportowych były bezpośrednie linki do strony internetowej danego sklepu internetowego. Jeśli firma posiada swoje hasło, slogan motto, również było ono umieszczane na jednej ze stron opakowania. Coraz częściej pojawiają się również odnośniki do sieci społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Hasło „Śledź nas na…” jest dość popularne i w znacznym stopniu wzbudza zainteresowanie klienta, żeby sprawdzić profile społecznościowe danych firm. Rzadziej, choć wcale nie rzadko, na opakowaniu umieszcza się również podziękowanie lub pewien zwrot grzecznościowy skierowany do klienta w podziękowaniu za dokonany zakup.

Warto również wspomnieć, że w ostatnim roku na opakowaniach poszczególnych firm zaczęły pojawiać się obrazkowe informacje. Oczywiście na miejscu pierwszym zawsze znajdowało się logo danej firmy, jednak w przypadku tekturowych opakowań, coraz częściej pojawiały się eko-ikony, które w sposób prosty i jasny informowały klienta, że dane opakowanie jest w stu procentach wykonane z papieru, można je poddać recyklingowi, a przede wszystkim jest ono przyjazne dla środowiska, nawet jeśli przez przypadek nie trafi do odpowiedniego kontenera na śmieci.
owijki na książki
Fixboxy

Może Cię zainteresuje?

Produkty z kategorii: Fixboxy

Wygląd zewnętrzny opakowania – przyszłość opakowań w e-commerce

W ubiegłym roku coraz chętniej zaczęto spoglądać na proste, ekologiczne i naturalne opakowania wykonane z tektury. Jednym z ciekawszych trendów, które zaobserwowano, było wykorzystywanie białego koloru dla różnego rodzaju czcionek. Nie ma co ukrywać, że opakowania tekturowe w znacznej mierze wyglądają o wiele lepiej z białymi napisami, aniżeli z czarnymi czy innymi, szarymi, czerwonymi. To właśnie biały napis idealnie kontrastuje z brązową barwą samego kartonu. Kontrast ten naprawdę sprawia, że klient może poczuć się, jakby odbierał produkty zapakowane w karton premium.

Coraz częściej firmy zaczęły stosować ciekawe wzory na swoich opakowaniach, które dodatkowo podnosiły walory estetyczne samego opakowania. Oczywiście wykorzystanie tuszu na kartonie tekturowym nie zmienia jego ekologicznych właściwości. Obecnie używane tusze są przede wszystkim nieszkodliwe dla środowiska.

Zaobserwowano również, że w znacznym stopniu, wzrosło zainteresowanie dodatkowymi wykończeniami opakowań tekturowych. Dzięki niewielkiemu nakładowi pracy można dodatkowo uszlachetnić wygląd takiego opakowania, chociażby przez powlekanie tektury specjalną folią. Nie odkryjemy ameryki, jeśli napiszemy, że najchętniej wykorzystywano folie, które dawały matowy efekt powierzchni. To właśnie matowa powierzchnia, satynowa w dotyku, sprawia, że klient, który weźmie w dłonie to opakowanie, czuje się, jakby dzierżył w dłoniach naprawdę wysokiej klasy, jakościowy produkt marki premium.
opakowanie kartonowe

Jakie rodzaje opakowań zyskały na popularności i nadal ją zyskują?

Czy większość opakowań powinniśmy stosować w taki sposób, w jaki przewidział to ich producent? Oczywiście, że nie. Idealnym na to przykładem jest opakowanie doypack, które może być wykorzystywane w różny sposób. Producent przewidział, że te papierowe opakowania, torebki, powinny być wykorzystywane do suchy produktów żywnościowych, herbat, kaw, ryżu i tym podobnych. Jednak kreatywne działu wielu firm wpadły na ciekawy pomysł wykorzystania tego rodzaju opakowania. Dla przykładu, po nadrukowaniu odpowiednich logotypów, informacji, grafik, takie papierowe opakowanie, które najczęściej posiada zamknięcie strunowe oraz bez problemu stoi w pozycji pionowej, można wykorzystać do zapakowania… skarpetek, tak. Doypack świetnie sprawdzi się też jako opakowanie zbiorcze dla niewielkich kosmetyków czy innych mały przedmiotów. Na chwilę obecną wiele wskazuje na to, że inne firmy również podłapią ten pomysł, i zaczną pakować swoje przedmioty właśnie w takie opakowania.

Karbowane opakowania tekturowe zaczęły znacznie zyskiwać na popularności przede wszystkim ze względu na to, że już ich standardowy wygląd zewnętrzny jest naprawdę wysoce elegancki, daje wysokie wrażenie tego, że jest to opakowanie premium, bez konieczności dodatkowej obróbki. Projekty z karbowanej tektury mogą przybrać naprawdę różnego rodzaju kształty. Dzięki kreatywności działów marketingowych nie potrzeba wielkiego nakładu pracy, by przejść na wyższy poziom w naszej firmie, jeśli chodzi o jakość oraz poziom pakowania towarów. Niejednokrotnie, kupowane przez klientów przedmioty, tuż po rozpakowaniu mogą trafić jako prezent do rąk, ponieważ karbowane opakowania są niezwykle estetyczne i nie potrzebują dodatkowego opakowywania papierem.

Jak w prosty i szybki sposób zapakować książkę? Właściciele sklepów wysyłkowych, którzy w swojej gamie produktów posiadają książki, płyty CD i DVD, kalendarze i inne tego typu produkty, już pokochali dedykowane rozwiązanie do wysyłki takich produktów. Mowa oczywiście tutaj o opakowaniu typu Roll-Box. Na jakiej zasadzie działa takie opakowanie? Jest niezwykle proste w swojej budowie, Posiada dwa krótsze boki, które są stałej długości i wchodzą do wewnątrz. Dłuższa strona opakowania jest regulowana i w bardzo prosty sposób, osoba pakująca, może dostosować jej długość do pakowanego przedmiotu. Stąd tez potoczna nazwa tego opakowania jak na przykład „owijka na książkę”. Warto też wspomnieć, że do zamknięcia takiego Roll-Box’a nie potrzebujemy wcale żadnej taśmy. Posiada ona zazwyczaj automatyczną taśmę, którą wystarczy odbezpieczyć i zetknąć z drugą powierzchnią w odpowiednim miejscu, tak by mieć pewność, że przedmiot znajdujący się w środku nie przemieści się nawet o milimetr. Eliminuje to także konieczność wykorzystania wypełniaczy.

Dużą popularnością cieszyły się także personalizowane opakowania tekturowe, które były wręcz idealnie dopasowane do wysyłanych produktów. Dla przykładu – trzy słoiki z miodem w środku – opakowanie tekturowe, karbowane, idealnie dopasowane zamknięcie, otwory na słoiki w odpowiednim rozmiarze, a po zamknięciu, nic nie przemieszcza się w środku.

Czas to pieniądz, chyba każdy z nas słyszał takie hasło i wie, że w transporcie, sprzedaży internetowej, a także ogólnie w prowadzeniu firmy. Ostatnim opakowaniem, o którym wspomnimy, będą tak zwane automatyczne kartony. Są to opakowanie, które w znacznym stopniu stają się popularne w szczególności w większych firmach prowadzących sprzedaż wysyłkową, ze względu na oszczędność czasu, jaką oferują. Karton automatyczny, swoje nieprzeciętne atuty zawdzięcza dzięki zastosowaniu specjalnych taśm automatycznych, które po pierwsze pozwalają na szybkie zamknięcie ich do transportu, po zapakowaniu i zablokowaniu umieszczonych w środku przedmiotów, a także pozwalają na szybkie otwarcie takiego opakowania przez klienta, bez użycia żadnych ostrych narzędzi. Umieszczony specjalny foliowy pasek pozwala na szybkie rozdarcie kartonu i dobranie się do jego zawartości. Kartony takie występują naprawdę w wielu rozmiarach i wariantach. Dzięki brakowi konieczności użycia taśmy pakowej możemy zaoszczędzić naprawdę dużo czasu na pakowanie takiej przesyłki, ponadto oszczędności zauważymy także w kosztach pakowania, eliminujemy tutaj dodatkowe elementy potrzebne do pakowania. Brak taśmy pakowej to także oszczędność czasu dla klienta i ukłon w jego stronę, ponieważ takie opakowanie możemy otworzyć w każdej chwili bez konieczności użycia nożyka do tapet czy innego ostrego narzędzia.
bezpieczne opakowanie na telefon

Nietypowe trendy w branży opakowaniowej

Pomysłowość i nietuzinkowość to istna droga do sukcesu. Dość ciekawym trendem w branży e-commerce i branży opakowaniowej było to, że spora część firm, która projektowała swoje opakowania, dążyła do tego, by ich opakowanie zostało z klientem na dłużej. Chodzi oczywiście o to, by nadać drugie życie dla takiego ekologicznego opakowania. Często takie opakowanie po dostarczeniu i opróżnieniu można było zamienić choćby na jeden z elementów domku dla lalek, można było z niego wykonać niewielkie „płótno” do namalowania obrazka przez nasze dzieci. Pomysłów było naprawdę wiele, a tak prosty zabieg mógł sprawić, że klient, który raz skorzystał z naszej oferty, na pewno przychylniej spojrzy na nasz banner w przypadku chęci zrobienia kolejnych zakupów.

Jak widać, branża opakowaniowa i e-commerce idą ze sobą w parze na każdym kroku, a ich szybki rozwój sprawia, że na rynku opakowań możemy spotkać coraz to ciekawsze projekty, które przede wszystkim przyniosą nam oszczędności w postaci czasu i wydatków na materiały, a także mogą znacznie zwiększyć rozpoznawalność i prestiż naszego brandu. Większość opakowań znajdziemy na stronie sklepu internetowego neopak.pl.

e-commerce
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie