Bartosz TyrkaBartosz Tyrkaponiedziałek, 27 czerwca 20226 minut czytanialiczba wyświetleń: 1250
Ilość komentarzy: 0

Opakowania kartonowe w e-biznesie 2022 – zastosowanie

Kartony to bardzo ważna część każdego biznesu internetowego. Sprzedaż wysyłkowa, realizowana przez Internet, wymaga tworzenia solidnych i mocnych przesyłek. Do sporządzania paczek najlepiej nadają się kartony, które są wytrzymalszą alternatywą dla kopert listowych czy prowizorycznych owijek taśmowych. Karton, oprócz swoich walorów technicznych, jest również materiałem mocnym i skutecznie usztywniającym. Ochrania przedmiot i sprawia, że cała przesyłka zaczyna prezentować się znacznie lepiej. Trendy dotyczące wykorzystania opakowań tekturowych w e-biznesie rokrocznie się zmieniają.

Niegdyś obserwowano prawdziwy boom na kartony w różnych barwach, dziś raczej stawia się na minimalizm. Chodzi przede wszystkim o to, aby działania danej marki szły w parze z ochroną przyrody i dbałością o najbliższe, lokalne środowisko. Wyjaśniam, jaką rolę spełniają opakowania kartonowe w e-biznesie na rok 2022. Wyróżniam zastosowania opakowań z tektury, jakie przypisywane są tym użytecznym przedmiotom. Więcej szczegółów poniżej.

Dlaczego klienci zwracają uwagę na opakowania? Kartony w biznesie internetowym w 2022 roku


Badania opinii konsumentów, zlecane przez największe przedsiębiorstwa e-commerce, wskazują jasno. Klienci przywiązują bardzo dużą wagę do rodzaju i formy opakowania, z którego korzysta dana firma do tworzenia swoich paczek. W dobie dużej konkurencyjności, konsumenci zaczynają zwracać uwagę na najmniejsze szczegóły zakupowe. Jakość produktu jest bardzo ważna, ale nie jest jedyną kwestią, na którą patrzą kupujący. Produkty należy w atrakcyjny sposób zaprezentować, zapakować i dostarczyć. Zmiany w trendach 2022 wskazują, że tak naprawdę każda, nawet najmniejsza firma, może nadgonić stracony czas i nawiązać swoją jakością do najlepszych graczy na rynku. Taką szansą są opakowania, dzięki którym przedsiębiorstwo niemalże rośnie w oczach klientów. Co to oznacza?

zakupy-przez-internet

Wrażenia wizualne i odczucia, związane z odpakowywaniem nadesłanych towarów są niezwykle istotne. To w chwili odbioru paczki u odbiorcy pojawia się mimowolny wzrost napięcia. Uczucie jest podobne, jak w momencie kupowania nowego towaru. Oznacza to, że każdy niepokojący szczegół, związany np. z nieprawidłowym wyglądem tektury, jest odczuwany przez adresata wielokrotnie mocniej niż normalnie. Proces ten działa także w drugą stronę. Estetyczna paczka, która rzuca się w oczy i jest atrakcyjna wizualnie, działa pozytywnie na odbiorcę – nawet jeśli produkt znajdujący się wewnątrz nie jest perfekcyjny.

Opakowania w e-biznesie 2022. W jakiej fazie rozwoju jest obecnie sprzedaż internetowa?


Rok 2022 jest absolutnie rekordowy, jeśli chodzi o globalną sprzedaż e-commerce. Szacuje się, że w 2022 roku międzynarodowa sprzedaż przez Internet przekroczy granicę 6,5 bilionów dolarów. Wzrosty zauważalne są przede wszystkim w krajach aspirujących do miana regionalnych liderów, bądź taką rolę już spełniających. Dobrym przykładem jest Turcja, która zarówno w 2022, jak i kolejnych 2 latach, zanotuje szacunkowy wzrost handlu detalicznego przez sieć o ponad 20%. Również na naszym, polskim rynku możemy dostrzec coraz większy udział e-sprzedaży w ogólnym miksie transakcji. Bardzo chętnie kupujemy korzystając z komputerów stacjonarnych, ale tak naprawdę najwyższe współczynniki sprzedaży wiążą się z zakupami przez smartfona.

kartony-sprzedaz-online

Oznacza to, że najczęściej dokonujemy transakcji w rucho, pomiędzy jednymi, a drugimi obowiązkami. To zbyt krótki czas, aby rzeczywiście skupić się na poszczególnych cechach produktowych i móc porównać je z konkurencyjnymi. Szczególnie, że współczesny wybór różnych towarów jest na tyle duży, że nie sposób sprawdzić specyfikację każdego z nich. Liczy się zatem wygoda kupowania, szybkość transakcji, jakość ogólna towaru i bezpieczeństwo przesyłki. Ta ostatnia cecha jest nierozerwalnie połączona z opakowaniami kartonowymi.
  • Mimo upływającego czasu i zmieniających się trendów, opakowania produktowe są tak samo ważne, jak kilka czy kilkanaście lat temu.
  • W dobie ogromnego wyboru towarów konsumenci zaczynają zwracać uwagę na mniej oczywiste cechy: szybkość wysyłki, wygoda odbioru paczki czy zachowanie pełnego bezpieczeństwa podczas przewożenia.
  • Wiele wskazuje na to, że pozostaniemy w fazie rozwoju - branża e-commerce mimo ogólnych zawirowań gospodarczych ma się bardzo dobrze.
Kartony do paczkomatów

Może Cię zainteresuje?

Produkty z kategorii: Kartony do paczkomatów

Ryzyko w sprzedaży online 2022. Jakie negatywne zdarzenia wpływają na odbiór marki w oczach klienta?


Podczas standardowych zakupów stacjonarnych kupujący zwraca uwagę na jakość obsługi czy praktyczne ułożenie produktów na półkach w sklepowych. Tego typu sytuacje w zasadzie nie występują w e-sprzedaży. Oznacza to, że konsument przekieruje swoje odczucia na inne kwestie. Jeśli zostaniemy źle obsłużeni podczas zakupów w markecie, z pewnością zapamiętamy ten fakt. Będzie on niekiedy na tyle silny, że z niechęcią podejdziemy do możliwości dokonania ponownych zakupów w tym samym sklepie. Podobna sytuacja będzie miała miejsce, gdy np. w placówce sprzedażowej natkniemy się na niedostatecznie dobrze posprzątaną podłogę, czy na nieestetycznie ułożone towary na półkach. Efekt satysfakcji, w kontekście zakupów w sieci, może zostać zachwiany przez otrzymanie zniszczonej, pomarszczonej paczki. Uczucie, które doświadcza odbiorca, jest wówczas podobne, jak w wyżej wymienionych sytuacjach. Rozczarowanie uszkodzoną przesyłką może być na tyle duże, że klient zrezygnuje z kolejnych zakupów w takim miejscu – mimo, że produkt spełnił jego oczekiwania. 

ecommerce-opakowania


Oczekiwania klientów w 2022 roku a kartony. Jakie są punkty wspólne?


Wybór kartonów i opakowań w 2022 roku nie jest łatwy, ponieważ istnieje ich przynajmniej kilkaset rodzajów. Szeroki wybór kartonów jest jednocześnie wielką szansą dla biznesu wysyłkowego, jak i sporym ryzykiem. Dlaczego tak się dzieje? Źle dobrane opakowania, które są np. zbyt duże, lub posiadające przesadne zdobienia, mogą wywrzeć negatywne wrażenie na kupującym. Ważne jest zatem, aby niepozorne kartonowe pudełko pasowało do profilu działalności firmy. Jak zatem dobrać odpowiedni materiał pakowy, aby pasował do naszego przedsiębiorstwa?

Oczekiwania konsumentów w 2022 skierowane są ku następującym cechom:
  1. Minimalizm i prostota. Warto postawić na opakowania, które są jak najprostsze w odbiorze i ekonomiczne w wysyłaniu. To cecha, na którą zwraca się w zdecydowanej większości branż prowadzących sprzedaż internetową. Jeśli oferujesz swoim klientom towary spożywcze, artykuły zwierzęce, zabawki, kosmetyki, elektronikę – opakowanie zbiorcze, w tym przypadku karton, nie musi posiadać wysublimowanej formy. Dla klientów liczyć się będzie solidność tekturowej bryły i możliwość szybkiego otworzenia paczki – w celu dostania się do właściwych towarów.
  2. Dbałość o środowisko. To trend, który zaistniał przynajmniej kilka lat temu. W 2022 roku jest również ważny i pozwala wykreować wizerunek firmy przyjaznej środowisku. Jakie opakowania kartonowe w e-biznesie spełniają to założenie? Przede wszystkim takie, które zostały wyprodukowane z biodegradowalnych materiałów. Karton powinien być jednak na tyle solidny, aby nadawał się do ponownego wykorzystania w tym samym celu, np. nadania zwrotu. Więcej o sposobach recyklingu kartonów napisaliśmy w innym artykule. 
  3. Identyfikacja marki. Zbyt nudne, jednolite opakowania nie będą kojarzyły się pozytywnie, jeśli nie zostanie na nich naniesione logo firmy czy slogan, który jednoznacznie kojarzy się z danym przedsiębiorstwem. Praktyka pokazuje, że firmy funkcjonujące w sieci w 2022 roku nie stawiają już na personalizowane, przesadne formy opakowań. Wyłomem od tej reguły są podmioty, które prowadzą sprzedaż artykułów luksusowych. Wówczas zastosowanie nietypowego pudełka jest jak najbardziej w gestii sprzedającego. To jednak pewien margines, który w ogólnym miksie sprzedażowym jest wyjątkiem. Jeśli więc stosujesz w swojej firmie tradycyjne opakowania kartonowe, zadbaj także o to, aby znajdowało sie na nich estetyczne logo. Można je bezpośrednio nadrukować na tekturze lub wykorzystać naklejki.

pakowanie-rzeczy-wysylka

Zapotrzebowanie na zakupy online sukcesywnie wzrasta. Nawet niepewna sytuacja pandemiczna, jaka miała miejsce w ostatnich latach, nie zmieniła głównych trendów. Oprócz doboru ekologicznych i ekonomicznych opakowań, istotną kwestią jest sposób ich racjonalnego pakowania. Co to oznacza? Innowacyjne, oszczędne sporządzanie przesyłek jest w cenie. Pozwala to nie tylko zaoszczędzić na materiałach, które z miesiąca na miesiąc drożeją, ale także zmaksymalizować estetykę pakunku. Przedsiębiorstwa, które nadążają za ciągłymi zmianami w e-commerce wiedzą, jak ważne jest wykorzystanie specjalnych narzędzi pakowych, takich jak dyspensery czy zaklejacze. Pozwalają one przyspieszyć cały proces pakowania i ustandaryzować wygląd paczek. Źle sklejony, nieestetyczny karton może zniechęcić zamawiającego do zrealizowania ponownych zakupów w danym sklepie. 

Zastosowanie opakowań w 2022. Do czego można je wykorzystać?


Polacy masowo zamawiają zakupy przez Internet. Każdego dnia do centrów logistycznych trafia ciężka do wyobrażenia sobie liczba kartonów. Co sekundę kurierzy dostarczają paczki pod wskazany adres, bądź wkładają je do stacjonarnych automatów. Kartony są tak powszechnym materiałem, że z pewnością każdy z nas posiada ich w domu kilka, jeśli nie kilkanaście. Kiedy rozpakowujemy nową paczkę, zwykle nie wiemy, co zrobić z kartonem. Najczęściej decydujemy się na jego wyrzucenie do kontenerów z makulaturą, dzięki czemu tektura może trafić do ponownego obiegu po dokonanym recyklingu. Coraz chętniej wykorzystuje się jednak inne formy przetwarzania opakowań kartonowych.



Są one określone mianem downcyklingu i upcyklingu. To dowód na to, że opakowanie nie musi kończyć swojego istnienia w momencie, gdy zostanie dostarczone pod nasze drzwi. Możemy wykorzystać je ponownie, tworząc z niego ozdoby, czy wykorzystując jako dodatkowy pojemnik na różne przedmioty. Opakowania stosowane w e-commerce w 2022 roku jak najbardziej nadają się do kilkunastokrotnie, ponownego wykorzystania. Warto z takiej możliwości skorzystać – ograniczamy w ten sposób ilość śmieci w obiegu i zyskujemy szansę na uzyskanie ciekawego, użytecznego przedmiotu.
kartony-w-zakupach-online
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie