Joanna WrzeszczJoanna Wrzeszczwtorek, 24 maja 20227 minut czytanialiczba wyświetleń: 2376
Artykuł oceniony na 5.00 / 5Ilość komentarzy: 0

Doświadczenie unboxingu, czyli jak zachwycić przesyłką?

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesykOglądanie na platformach social mediowych filmików z unboxingiem podbiło serca wielu klientów. To doskonała forma reklamowania swoich produktów, która nie wzbudza irytacji, a przyjemność. Najczęściej dotyczy artykułów modowych albo zabawek dla dzieci, ale nie zmienia to jednak faktu, że przygotowując do wysyłki dowolny produkt można zadbać o to, by jego odpakowywanie było czymś, co dostarczy przyjemności i zachwytu oraz na długo zapadnie w pamięć. Dzięki temu Twoja marka będzie już zawsze kojarzyła się z czymś wyjątkowym. Sprawdź jak poprawić walory estetyczne swoich paczek i zyskać więcej zadowolonych klientów. 

Co to jest unboxing experience? 

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesyk-1Tłumacząc dosłownie wyrażenie z języka angielskiego jest to doświadczenie rozpakowywania. Klient podczas otwierania paczki może odczuć zachwyt, ekscytację, ale również irytację czy zniecierpliwienie. Sensem przemyślanego projektowania doświadczania unboxingu jest wywołanie u klienta określonych wrażeń, które na długo zapadną w pamięć i wywołają dodatkową przyjemność. Jest to działanie stricte marketingowe. Osoba, która zdecydowała się zaufać marce otrzyma nie tylko określony przedmiot, ale także możliwość doświadczenia wrażeń podobnych do tego jakby zrobiła zakupy w stacjonarnym, z dbałością zaprojektowanym sklepie. Poprzez staranne zaplanowanie tego jak ma wyglądać i co ma zawierać opakowanie i wnętrze przesyłki, można przekazać wyznawane przez markę wartości i przewodnią estetykę. 

Unboxing zaczął robić karierę i stał się jednym z kluczowych strategii marketingowych określonych branż, kiedy zaczęły powstawać filmy przedstawiające rozpakowywanie i wrażenie, jakie jest wywoływane u videoblogerów. W epoce e-commerce możemy paroma kliknięciami zamówić niemal wszystko, ale tracimy wówczas możliwość przetestowania czegoś w sklepie. Głównie ten powód skłania ludzi do oglądania tego typu relacji, chcą wiedzieć czego się spodziewać, czy opakowanie przyjdzie nieuszkodzone, czy produkty są pakowane ekologicznie itd. Reakcja osoby nagrywającej filmik może przeważyć na tym czy klient zamówi coś u Ciebie czy jednak skorzysta z oferty Twojej konkurencji. Istnieją oczywiście specjalnie przygotowywane dla influencerów pakiety prezentowe, a wówczas produkty pakowane są w bardzo bogaty sposób. Jednak często unboxingu dokonuje się także bez naszej intencji. Bloger pokazuje wtedy na filmie jak wygląda “zwyczajna”, stosowana przez nas na co dzień paczka - pudełko, karton, wypełnienie czy specjalne dodatki. Właśnie dlatego do każdej z wysyłek warto się przykładać.

Przeprowadzone przez Google w 2014 roku badanie pokazuje, że aż 62% konsumentów obejrzało film przedstawiający unboxing, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat danego produktu. W 2014 roku unboxing dopiero raczkował, więc dzisiejsze dane z pewnością jeszcze dobitniej świadczyłyby o tym dlaczego warto zainwestować w ciekawe opakowanie. 
Karton wykrojnikowy 750x60x60mm

Pudełko kartonowe o podłużnym kształcie nadaje się do wysyłki długich i wąskich przedmiotów.

Karton wykrojnikowy 750x60x60mm B12,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium
karton wykrojnikowy biały

Wytrzymały biały karton o wymiarach 415 x 325 x 23 mm. Polecany do przesyłania przedmiotów pocztą lub za pomocą kuriera. To popularne rozwiązanie również do magazynowania produktów. Tanie, lekkie i ekologiczne opakowanie.

Karton wykrojnikowy 415x325x23mm F211 Biały3,75
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
Karton wykrojnikowy

Karton wykrojnikowy został bardzo starannie wykonany. Jego przeznaczenie to ochrona długich i wąskich przedmiotów na czas składowania i przesyłania. Długość towaru, jaka może być umieszczona w tym opakowaniu to maksymalnie 92 cm.

Karton wykrojnikowy 100x100x920mm Biały2,90
Do koszyka
Szybki podgląd
czarne laminowane pudełko

Duże, płaskie pudełko w czarnym kolorze. Wykonane z litej tektury, która zapewnia dużą wytrzymałość na uszkodzenia i stabilność pudełka. Efektowne i eleganckie opakowanie prezentowe, dzięki laminowaniu na wysoki połysk.

Pudełko Laminowane 430x310x80 Czarny16,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Do koszyka
Szybki podgląd
-7%Premium
Karton wykrojnikowy 400x400x150

Lekkie pudełko stosowane do wysyłki produktów przez sklepy internetowe. Wykonane zostało z wytrzymałej, grubej, falistej tektury. Duże, pojemne opakowanie w typie wykrojnikowym, do samodzielnego złożenia.

Karton Wykrojnikowy 400x400x150mm F4275,30
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
PremiumEko
karton wykrojnikowy

Karton wykrojnikowy wykonany z tektury falistej, który dobrze chroni przedmioty podczas ich magazynowania i transportowania. Wykorzystywany w w magazynach do przechowywania towarów i przygotowywania ich do transportu.

Karton Wykrojnikowy 400x300x50mm F4261,70
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Karton wykrojnikowy 550x60x60mm

Tuba kartonowa przeznaczona do transportu plakatów formatu B2

Karton wykrojnikowy 550x60x60mm B22,10
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Karton wykrojnikowy 600x500x140

Pudełka fasonowe to wysokiej jakości opakowania, niezastąpione w branży e-commerce. Mogą służyć także do przechowania cennych przedmiotów. Wykazują wyjątkową wytrzymałość oraz odporność na działanie czynników zewnętrznych.

Karton wykrojnikowy 600x500x140mm (zewn.) F42712,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller

Dlaczego należy przyłożyć się do zaprojektowania paczki? 

Arkusze gładkiej bibuły prezentowej w kolorze fioletowym

Polecamy bibułę prezentową gładką w kolorze fioletowym. Arkusze produktu mają wymiary 38x50 cm, a w komplecie znajduje się ich aż 100 sztuk. Bibuła jest idealna do pakowania prezentów i upominków oraz do tworzenia dekoracji.

Bibuła Dekoracyjna Fioletowa 38x50cm - 100 arkuszy17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Folia metalizowana w kolorze złota

Odpowiedni kolor folii metalizowanej pozwala dodać kwiatom i prezentom niesamowitej estetyczności i uroku

Arkusze foliowe Metalizowane Złote 50X70 50ARK.33,00
Do koszyka
Szybki podgląd
kokardy samoprzylepne fuksja

Różowe ozdobne kokardki, które przydają się do tworzenia dekoracji i prac plastycznych. Satynowe kokardki w kolorze fuksji. Samoprzylepne ozdoby, do których nie musisz używać taśmy klejącej ani kleju na gorąco.

Kokarda satynowa 25mm - Fuksja - 10szt13,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
-5%
Do koszyka
Szybki podgląd
-33%WyprzedażPremium
Wstążka satynowa kropki 12mm zielona 22m WSK6090

Wstążka do pakowania prezentów, dekorowania bukietów, tworzenia zaproszeń ślubnych.

Wstążka satynowa kropki 12mm zielona 22m WSK60907,00
Do koszyka
Szybki podgląd
szare opakowanie prezentowe

W co najlepiej zapakować piękną biżuterię na prezent? Na taką okazję najlepiej sprawdzi się pudełko ozdobne poduszka w średnim rozmiarze i szarym kolorze. Produkt do samodzielnego złożenia, prosty w użyciu.

Pudełko ozdobne Poduszka 210x135x40 Szare M1,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Żółta bibuła ozdobna

Bibuła to materiał, który można wykorzystać jako wypełnienie paczki. Warto wziąć to pod uwagę, szczególnie jeżeli planujemy wysłać komuś ważnemu wyjątkowy prezent z okazji świąt wielkanocnych.

Bibuła do pakowania 50x70cm Żółta - 100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesyk-2Aby zrobić na kliencie dobry efekt i wywołać w nim pozytywne emocje podczas otwierania paczki, nie trzeba wydawać wielu pieniędzy. Oczywiście, jeśli do tej pory w ogóle nie przykładałeś do tego wagi, przygotuj się na pewne inwestycje, ale uwierz, że długofalowo tylko na tym zyskasz. Oczarowanie klienta estetyczną, schludną i spersonalizowaną przesyłką znacząco zwiększa szanse na to, że klient: 

Wróci do Twojego sklepu! Przy kolejnej nadarzającej się okazji, kiedy osoba będzie potrzebowała kolejnego produktu z kategorii, którą się zajmujesz, z pewnością przypomni się jej moment otwierania Twojej przesyłki. Nawet, jeśli tylko przejrzy Twoją ofertę, to będzie kolejny moment, w którym mocniej zapamięta markę. To szansa na to, aby przyciągnąć do siebie klienta i stworzyć z nim więź. Opakowanie robiące dobre wrażenie zwiększa szanse na powrót do sklepu o 40% - to ocena respondentów badania Dotcom Distribution.

Zrobi kolejne zakupy! Szanse na to, że klient zadowolony z produktów i dbałości o takie detale, jak ładne zapakowanie rzeczy ponownie zrobi zakupy mocno się zwiększają. Konsumenci często mają konserwatywne podejście do zakupów - lepiej skorzystać ze sklepu, z którego było się zadowolonym niż szukać zupełnie nowej marki, o której się nic nie wie i narażać się na rozczarowanie. 

Podzieli się dobrymi wrażeniami z innymi! Nie mamy tu oczywiście na myśli, że każdy z klientów będzie nagrywał filmy na Youtube lub stories na Instagramie, ale prawdopodobieństwo, że wspomni o “super zakupach” podczas rozmowy ze znajomymi albo rodziną jest duże. Jak widzisz przyłożenie wagi do opakowania ma duże znaczenie. Krótko mówiąc, oznacza to długoterminowo lepsze wyniki dla Twojej firmy. 

Jakie uczucia chcesz wywołać u klienta? 

Możesz sobie wyobrazić, że doświadczenie unboxingu ma być dla klienta odpowiednikiem odwiedzenia Twoje sklepu na żywo. Nie da się niestety przekazać takich wrażeń przez Internet, dlatego otwieranie paczki to najlepszy sposób aby przywołać dane odczucia. Paczka ma być spakowana tak estetycznie i solidnie, jakbyś samodzielnie obsługiwał klienta w butiku. Klienci opisując swoje wrażenia z unboxingu często mówią, że czują się jakby zostali obdarowani prezentem, to również jest dla Ciebie wskazówka jak pakować swoje produkty.  

Na co w takim razie zwrócić uwagę?

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesyk-3Estetyczne opakowanie - to kluczowy czynnik i pierwsza styczność klienta z Twoją marką, jaką zobaczy i na pewno na długo zapamięta. Szanse i możliwości, aby estetycznym pudełkiem zrobić na kimś dobre wrażenie są ogromne. Możesz wybrać fakturę kartonu, może być on klasyczny brązowy albo z kolorowymi nadrukami, karton karbowany, pokryty papierem kredowym lub pokryty lakierem. Ważne jest dodanie na opakowaniu swojego logo lub etykiety, czyli czegoś co jednoznacznie będzie się kojarzyło z Twoją marką. Niektóre firmy budują swoją rozpoznawalność na charakterystycznym kolorze i to już wystarczy, aby zapaść w pamięć. W Neopak znajdziesz pudełka w wielu różnych kolorach np. pudełka ozdobne różowe lub w eleganckiej czerni.

Pomysłowe opakowanie - pudełko, w którym wysyłasz swoje produkty nie musi być klasycznym kartonem zamykanym czterema skrzydełkami. Przejrzyj dokładnie ofertę Twojego dostawcy opakowań i poproś go o radę. Popularne są kartony z paskiem klejącym, co ułatwia otwieranie i robi dodatkowego bałaganu (unikasz też zaklejania), pudełka wsuwane do drugiego większego albo pudełka z dwoma skrzydełkami, które można otworzyć tak jak szkatułkę. Możliwości jest mnóstwo, więc najlepiej samodzielnie przetestować, które pudełko Twoim zdaniem otwiera się w przyjemny sposób i najlepiej wygląda.

Przyjazne środowisku opakowanie - w tym przypadku wiele zależy od tego co jest zawartością paczki i na co jesteś “umówiony” z klientami. Bardzo często zdarza się, że konsumenci, dla których ważną wartością jest ekologia nie zwracają uwagi na estetykę paczki, lecz na to czy została spakowana w zgodzie z ideami, które wyznają. To klienci, którzy są zachwyceni tym, że za wypełnienie opakowania służą podarte gazety, wielokrotnie wykorzystane folie bąbelkowe, ścinki kartonowe i inne tego typu materiały. Jeżeli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, koniecznie dodaj do paczki małą ulotkę opisującą takie rozwiązanie less waste. Jeśli jednak produkty eko, które sprzedajesz mają być przeznaczone na prezent lub stanowią ofertę luksusową, mimo wszystko lepiej zrezygnować z takich wypełniaczy i skorzystać z bardzo bogatej oferty ekologicznych opakowań od dostawców. Możesz na przykład wykorzystać pianki wykonane ze skrobi, które rozpuszczają się w wodzie albo pochodzący z recyklingu papier. Unikaj na tyle, na ile to możliwe zabezpieczenia przesyłki tworzyw sztucznych.

Łatwe do otwarcia opakowanie - opakowanie musi być dobrze zabezpieczone, to oczywiste. Powstrzymaj się jednak od wielokrotnego zaklejania kartonów i opakowań poszczególnych produktów. Klient, który kilkukrotnie będzie musiał sięgać po nożyk, aby przeciąć taśmę na pewno zirytuje się tym ile czasu to zajmuje i ile zbędnych materiałów wykorzystano. Postaw lepiej na mocną taśmę, taśmy bandingowe albo kartony które otwiera się przy pomocy rozerwania cienkiego paska. 

Ponoszone koszty - w tym przypadku wszystko zależy od tego z jak wysokiej półki są Twoje produkty. W projektowaniu wrażeń unboxingu nie chodzi przecież o to, abyś ponosił bez końca wysokie koszty, lecz aby lepiej zarabiać. Oczywiście określone inwestycje są nieuniknione, ale stosunek wartości produktu do opakowania jest tutaj kluczowy. Inaczej należy spakować produkty premium z najwyższej półki, a inaczej coś co jest dostępne przeciętnym klientom. Z pewnością dobrze wybrany producent opakowań, z którego usług korzystasz pomoże Ci dobrać jak najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Jeśli szukasz produktów premium zajrzyj tutaj.

Logistyka - pomyśl nad tym ile osób zatrudniasz do szykowania przesyłek. Jeśli zajmujesz się tym tylko Ty, bo marka dopiero się rozwija, mierz siły na zamiary. Wszystko ma być starannie i estetycznie zapakowane, ale nie może być to za bardzo obciążające, bo stracą na tym inne obszary Twojej firmy.

Odporność opakowania  - estetyczny sposób opakowanie nie może wpływać na słabsze zabezpieczenie w trakcie transportu. Nawet najładniejsze opakowanie będzie wyglądać niechlujnie pogniecione i podarte.  

Dodatki, które zwiększają atrakcyjność paczki w oczach klientów

Papier bibułkowy -  jednoznacznie kojarzy się z rozpakowywaniem prezentów i jest świetnym sposobem, aby w ładny sposób przytrzymać produkt w jednym miejscu, w dobrym stanie (na przykład sweterek złożony w kostkę otulony bibułką związaną wstążką).

Wypełniacz - dopasuj go odpowiednio do produktów jakie oferujesz klientom. Sporo osób ma coraz większą świadomość dotyczącą ochrony środowiska, dlatego warto wybierać ekologiczne rozwiązania.

Niewielki upominek z logiem Twojej marki - to może być naprawdę coś drobnego, na przykład ładny kartonik o wymiarach pocztówki z nadrukiem zdjęcia z sesji produktowej albo naklejka. Sporo firm dodaje do swoich wysyłek cukierki albo krówki. 

Zapach - to często coś, o czym właściciele marek zapominają, a jest to doskonały sposób, aby zrobić świetne wrażenie. Wystarczy spryskać bibułkę mieszanką zapachów lub perfumami. Dzięki temu poruszysz kolejny zmysł klienta i mocniej zapiszesz się w jego pamięci. 

Pamiętaj również o tym, aby w pudełku znajdował się “szkielet”, który utrzyma wszystkie przedmioty w uporządkowanym stanie. Nie ma nic gorszego niż wysypujące się w nieładzie pudełka. Poza tym w trakcie transportu mogą się pognieść i porysować. Aby utrzymać produkty w schludnym porządku wystarczy zastosować tekturę dopasowaną do wymiarów kartonu, w której znajdują się wycięte miejsca na wszystkie rzeczy. 
Bibuła prasowana gładka w arkuszach w kolorze żółtym

Jeśli gustujesz w eleganckich, a zarazem praktycznych dodatkach sprawdź naszą ofertę na ekologiczną bibułę prasowaną w arkuszach, która dostępna jest w tym ogłoszeniu w kolorze żółtym. Zdecyduj, by cieszyć się pełną satysfakcją.

Bibuła Gładka Żółta 38x50cm - 500 arkuszy69,42
Do koszyka
Szybki podgląd
-11%
Czerwone arkusze bibuły gładkiej prezentowej

Miękka bibuła do prezentów 50x60 cm czerwona 100 arkuszy to produkt, który w naszym sklepie wyróżnia się bardzo korzystną ceną. Wykonana została z wysokogatunkowego materiału, który charakteryzuje się doskonałą sprężystością.

Bibuła do prezentów 50x70cm Czerwona - 100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Biała bibuła dekoracyjna

Bibuła w kolorze białym nie zawsze musi być wykorzystywana do wykonywania ozdób na wesele czy chrzest. Biel jest na tyle uniwersalnym kolorem, że z pełnym powodzeniem może być używana na co dzień.

Bibuła Prasowana 38x50cm Perłowa Biała 500 arkuszy226,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
Granatowa bibuła prezentowa w arkuszach - rulon

Oferowana w naszym sklepie ozdobna bibuła gładka to propozycja w efektownym granacie. Dostępna jest w opakowaniach zawierających po 500 sztuk produktu. Jest nie tylko ekologiczna, ale i niezwykle praktyczna.

Bibuła Gładka 38x50cm Granatowa - 500 arkuszy78,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Różowa, gładka bibuła

Oryginalny materiał dekoracyjny chętnie wykorzystywany we florystyce.

Bibuła w arkuszach 50x70cm Różowa Jasna 500ark.145,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Arkusze bibuły gładkiej białej

Oferowana w naszym sklepie bibuła gładka to efektowne rozwiązanie w pięknej bieli. Bez trudu wykorzystasz ją na wiele sposób. Sprawdzi się nie tylko do pakowania różnych produktów, ale również do tworzenia niepowtarzalnych ozdób.

Bibuła Ozdobna Biała 38x50cm - 500 arkuszy78,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Arkusze bibuły gładkiej prezentowej écru

Gładka bibuła w kolorze ecru dostępna w naszym sklepie internetowym to oferta 100 arkuszy o wymiarach 38x50 cm w bardzo przystępnej cenie. Idealny produkt do pakowania prezentów oraz tworzenia ciekawych ozdób.

Bibuła do pakowania prezentów 38x50cm Ecru 100ark.17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bibułka prezentowa

Bibułka gładka to elegancki dodatek do pakowania prezentów. Ma za zadanie dobrze wyglądać, ale także chronić pakowane przedmioty przed uszkodzeniem, obiciem, zarysowaniem lub stłuczeniem. Bibułka jest lekka.

Bibuła do pakowania 38x50cm Pomarańczowa - 100ark.17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
-5%

Osobisty liścik - najlepiej napisać go odręcznie albo przynajmniej podpisać drukowaną wersję. Możesz na nim poprosić o podzielenie się wrażeniami z zakupów lub polecenie marki znajomym. Dobrym sposobem na reklamę jest poproszenie o otagowanie firmy na zdjęciu na Instagramie w zamian za niewielki rabat.
doświadczenie unboxingu
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie