Magdalena  SzafrańskaMagdalena Szafrańskaczwartek, 10 czerwca 20219 minut czytanialiczba wyświetleń: 2394
Artykuł oceniony na 5.00 / 5Ilość komentarzy: 0

6 rad, jak zoptymalizować opakowanie wysyłkowe

6 rad, jak zoptymalizować opakowanie wysyłkowe  i wykorzystać je do promocji swojego sklepu internetowego


Wyobrażasz sobie sklep internetowy bez kartonów czy opakowań? Oczywiście, że nie! Opakowanie to znacznie więcej niż środek transportu towarów z punktu A do B. Jest to również wizytówka danego sklepu internetowego i często świadczy o jakości, dbałości o detale, a przede wszystkim o klienta. Prowadząc własny sklep internetowy powinieneś zoptymalizować opakowanie wysyłkowe, tak aby Twoje produkty dotarły bezpiecznie do ich nowych właścicieli.

-6-rad-jak-zoptymalizowa-opakowanie-wysykowe-

Pudełko karbowane 150x100x100mm F471
Pudełko karbowane 150x100x100mm F4714,30
Do koszyka
Szybki podgląd
PremiumEko
Tuba kwadratowa 70mm/gr2,5mm/L1100 B0
Tuba kwadratowa 70mm/gr2,5mm/L1100 B08,70
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Kartony

Może Cię zainteresuje?

Produkty z kategorii: Kartony

Dlaczego opakowanie jest ważne?


Zakupy w sieci są popularne. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i związać klientów z własnym sklepem, decydujący jest przekonujący asortyment oraz atrakcyjny i przyjazny dla odwiedzających sklep internetowy. Jednak opakowanie wysyłkowe również odgrywa ważną rolę, gdyż jest to pierwsza rzecz jaką widzą Twoi klienci po otrzymaniu przesyłki.

Jest to pierwszy, prawdziwy kontakt z Twoim sklepem. Do tego czasu klient zna Cię tylko ze świata online. Tak jak Twój sklep internetowy zastępuje prawdziwy sklep detaliczny, opakowanie odpowiada za prezentację Twoich produktów. Wykorzystaj je więc, aby pokazać swoje standardy jakości i wzmocnić swoją markę. Oto 6 rad jak wykorzystać opakowanie wysyłkowe do promocji swojego sklepu internetowego:

1. Odpowiednie opakowanie


Opakowanie jest ważne dla większości konsumentów w e-commerce. Nie tylko musi ono chronić zawartość, ale również dobrze wyglądać i być praktyczne. Kupujących często denerwują zbyt duże opakowania z nieporęcznym materiałem wypełniającym, który szybko może wydawać się nieprofesjonalny.

Zamawiając opakowania dla swojego sklepu internetowego, wybierz opakowanie wysyłkowe w odpowiednim rozmiarze. W ten sposób możesz również obniżyć wydatki, ponieważ potrzebujesz mniej materiału i ponosisz mniejsze koszty transportu przy mniejszej wadze. Ponadto zwiększasz bezpieczeństwo produktów, jeśli Twój towar jest dobrze zapakowany i nie może się przemieszczać w kartonie. Aby mieć pewność, że Twoje przesyłki dotrą nienaruszone, wybierz kartony klapowe, które są dostępne w różnych rozmiarach. Łatwo je więc dopasuje do zawartości, a co więcej są produkowany z wysokiej jakości biodegradowalnej tektury. Ten estetyczny karton jest powszechnie wykorzystywany w sprzedaży wysyłkowej i stacjonarnej.

Jeśli zależy Ci na skrojonym na miarę opakowaniu dla Twojego produktu, możesz wybrać indywidualne konstrukcje. Dopasowane kształtem i wymiarami do towaru, gwarantują najlepszą ochronę podczas transportu. Im lepsze opakowanie Twoich towarów po dotarciu do klienta, tym bardziej podkreślasz własne standardy jakości. Jeżeli więc wysyłasz książki, lepiej niż kartony klapowe, sprawdzą się owijaki na książki, a laptopy czy tablety najlepiej wysyłać w specjalnie do tego przystosowanych kartonach.

-6-rad-jak-zoptymalizowa-opakowanie-wysykowe--1


2. Indywidualny wygląd


Opakowanie wysyłkowe ma nie tylko charakter praktyczny, ale również marketingowy. Zindywidualizowane opakowanie może być nie tylko precyzyjnie dopasowane do wymiarów Twojego produktu, ale również być reklamą i podnieść satysfakcję klientów. Kto nie lubi dostawać pięknie zapakowanych paczek? Kartony dla swojego sklepu internetowego możesz dowolnie zaprojektować. Drukując swoje logo, na przykład na kartonach lub taśmach samoprzylepnych, rozsławiasz swoją markę i wzmacniasz ją. Często będziesz widywany po drodze, co oznacza, że ​​Twój sklep będzie widoczny również dla innych osób innych.

Wysyłając swoje produkty w zindywidualizowanych opakowaniach pozostawiasz trwałe wrażenie na swoich klientach. Jeszcze zanim otworzą opakowanie, mogą zobaczyć, od kogo pochodzi paczka. W ten sposób utrwalisz swój sklep w ich pamięci i wyróżnisz się na tle konkurencji. Takim wyglądem pokazujesz swój profesjonalizm, z którym jednocześnie przekonujesz odbiorcę do siebie i swojego sklepu.

Co więcej, jeżeli Twój budżet na to pozwala możesz indywidualizować swoje przesyłki, nadając im specjalny charakter. Na przykład, kartony przeznaczone dla mężczyzn mogą być ciemne oklejone granatową taśmą i wypełnione czarnymi wiórami wypełniającymi. Dla dzieci lepiej wysyłać kolorowe paczki, tak aby zachwycały już od samego początku. Twoje opakowanie wysyłkowe to Twoja wizytówka, więc zadbaj o to, aby zrobiło jak najlepsze wrażenie na Twoich klientach.

3. Prosta obsługa


Gdy klient otrzyma paczkę, zaczyna otwierać. Sposób zamykania paczki i łatwość jej otwarcia jest równie ważny co wygląd. Tutaj możesz zdobyć punkty i dać mu pozytywne wrażenia z zakupów. Jeżeli masz taką możliwość wybieraj łatwe w użyciu opakowania. Pudełka z zamkiem zatrzaskowym, elementami ułatwiającymi odrywanie lub perforacją, tak jak karton wykrojnikowy. W ten sposób zwiększasz „przyjemność z rozpakowywania” swoich klientów.

Ale to samo dotyczy Ciebie, jeśli chodzi o kartony wysyłkowe. Ważne, aby były tak wygodnie i łatwe w obsłudze, jak to tylko możliwe. Zapewni Ci to oszczędność czasu i pieniędzy. Karton wykrojnikowy składa się szybko i łatwo, dzięki samoprzylepnemu paskowi są one szybko zamykane. Dodatkowa taśma samoprzylepna nie jest już potrzebna! Na przykład opakowanie książek i mediów może obejść się bez dodatkowego materiału wypełniającego. Jeśli Twój karton wysyłkowy ma już wyściółkę, wykonaną na przykład z folii bąbelkowej, możesz również zaoszczędzić materiał podczas pakowania produktów wymagających ochrony.

Do małych, lekkich przedmiotów najlepiej wykorzystuj koperty. Są one dostępne w różnych rozmiarach, kartonowe lub papierowe, z dodatkową warstwą pianki czy folii bąbelkowej. Bardzo dobrze chronią wysyłane przedmioty, a dodatkowo są ekologiczne i zajmują mniej miejsca w magazynie. A co najważniejsze, często są łatwiejsze w użyciu. Koperty z paskiem samoprzylepnym sprawdzą się w każdym sklepie internetowym, który wysyła małe, pojedyncze produkty, takie jak ubrania, książki czy kosmetyki.

4. Zrównoważone materiały


Obecnie rośnie świadomość ekologiczna w naszym społeczeństwie, a rodzaj opakowania pokazuje klientowi, jak ważna dla sklepu internetowego jest ochrona środowiska. Dlatego wzmocnij swoją reputację wśród klientów, stosując ekologiczne opakowania. Tym bardziej że dla wielu materiałów istnieją rozwiązania przyjazne dla środowiska. Na dostępne są certyfikowane kartony wykonane są z surowców, które pochodzą z dobrze zarządzanych lasów. Jeśli odpowiednie logo znajduje się na Twoim pudełku, możesz pokazać klientowi, że jesteś świadomy ekologicznie. Jeśli chodzi o materiał wypełniający, możesz użyć artykułów nadających się do recyklingu, takich jak papier lub wypełnić opakowanie papierowymi poduszkami powietrznymi. Dodatkowo pudełka można zakleić taśmą samoprzylepną na bazie papieru.

5. Spójny ogólny obraz


Dla swojego sklepu internetowego wybierz opakowanie, które pasuje do Twoich produktów i Twojej firmy. Mając spójny i jednolity ogólny obraz, budujesz zaufanie wśród klientów. Ponadto opakowanie przekazuje wartości i markę, a także stronę internetową, kanały mediów społecznościowych lub materiały reklamowe. Jeśli na przykład kładziesz nacisk na swoje ekologiczne podejście, najłatwiej jest to przekazać za pomocą opakowania, używając papierowych wiórów jako materiału wypełniającego.

Jeśli wysyłasz dobre towary, zaleca się owinięcie ich w wysokiej jakości jedwab jubilerski lub kolorową bibułkę. Żywność powinna być pakowana nie tylko bezpiecznie i we właściwej temperaturze, ale także w materiał, który podkreśla naturalność zawartości. Wysoka jakość opakowania i wypełniaczy podkreśla również wysoką jakość Twoich towarów. To tylko kilka przykładów tego, jak dzięki opakowaniu możesz umiejętnie zwiększyć zakupy w swoim sklepie internetowym.

6. Łatwy zwrot


Kolejne życzenie konsumentów biorących udział w badaniu: opakowanie nadające się do wysyłki zwrotnej. Nawet jeśli sprzedawcy internetowi chcą utrzymać niską stopę zwrotu, możesz zaoferować kupującym usługę wzmacniającą lojalność klientów. W końcu klienci sklepu internetowego nie mają możliwości wypróbowania produktu i trzymania go w dłoni. Dbasz również o to, aby otrzymać towar z powrotem w dobrym stanie. Wszakże odpowiednie opakowanie zabezpiecza je podczas transportu. Ułatw przesyłkę zwrotną, Twój produkt wróci do Ciebie szybciej i będziesz mógł szybko go ponownie sprzedać.

-6-rad-jak-zoptymalizowa-opakowanie-wysykowe--2

Dobre opakowania - synonim optymalizacji


Sprzedaż w e-commerce, w przeciwieństwie do sprzedaży w sklepie fizycznym, nakłada pewną liczbę ograniczeń. Ten kanał dystrybucji pozwala e-handlowcom przewidywać ich potrzeby, aby lepiej zarządzać swoją logistyką. Zebrane informacje, takie jak liczba produktów, formaty, waga, mix zamówień są niezbędne, aby można było określić najbardziej odpowiednią metodę pakowania. Jednak może również dochodzić do marnotrawstwa poprzez źle dobrane opakowania wysyłkowe. Optymalizacja procesu pakowania i używanych opakowań to podstawa, aby Twój sklep nie tracił pieniędzy.

Zamówienie klienta nie jest jedynym aspektem, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze opakowań. Optymalizacja procesu obejmuje analizę łańcucha logistycznego, od kompletacji i środka transportu, po pożądane doświadczenie klienta. Po ustaleniu wszystkich tych aspektów, scentralizowane zarządzanie informacjami o wysyłce umożliwia sklepom internetowych dostosowanie niektórych parametrów, w tym opakowań. Wybawienie, gdy znasz wszystkie korzyści, które można uwzględnić w personalizacji tego ostatniego.

Jedną z zalet tak zwanych opakowań „na miarę” jest optymalizacja próżni. Opakowania dostosowane do swojej zawartości zużywają mniej materiału niż standardowe opakowania, w których pustkę należy wypełnić elementami klinowymi. Odpowiednie opakowanie pozwala również zaoszczędzić znaczną ilość czasu podczas napełniania oraz zysk ekonomiczny dzięki ograniczeniu wypełniaczy i optymalizacji transportu. Należy również zauważyć, że źle zapakowany produkt może ulec uszkodzeniu podczas transportu, co może skutkować zwrotem pieniędzy i sprawić, że konsument nie będzie składał nowych zamówień.

Mówiąc o kliencie, opakowanie ma oczywiście do odegrania pewną rolę. Bo jeśli opakowanie jest ważne w logistyce, jest tak samo ważne dla doświadczenia klienta. Opakowanie stanowi samo w sobie narzędzie marketingowe, zwłaszcza w związku z coraz bardziej rozpowszechnionym zjawiskiem unboxingu na przykład na Instagramie. Te nowe trendy pomagają firmom wyróżnić się na zatłoczonym rynku i zapewnić niezapomniane wrażenia swoim klientom. Łatwe w otwieraniu opakowania, wzory czy spersonalizowane komunikaty, które komunikują pozycjonowanie marki, a przede wszystkim dobrze zabezpieczony produkt. Wszystko jest dobre, aby stworzyć niebanalne doświadczenie klienta.

-6-rad-jak-zoptymalizowa-opakowanie-wysykowe--3


Jak stworzyć optymalne opakowanie?


Twoim głównym zadaniem jest więc zaskoczenie kupującego, aby zapamiętał Twoją markę na długo, dlatego stworzenie oryginalnego opakowania może być postrzegane nie jako kolejna kosztowna pozycja, ale jako inwestycja marketingowa. Aby stworzyć optymalne opakowanie powinieneś wykonać kilka kroków:


Określ, co może spodobać się Twojej grupie docelowej


Możesz opracować drogi projekt super pudełek, ale nie zrobią one wrażenia na twoich klientach. Mogą być oni zainteresowani ochroną środowiska, możliwością wykorzystania opakowania w życiu codziennym, w tym do zabaw dla dzieci czy wytrzymałością, która gwarantuje, że towar dotrze bezpiecznie. A może wręcz przeciwnie. Najlepiej sprawdzi się możliwość szybkiego otwarcia i wyrzucenia pudełka. Najważniejsze, żeby Twoje opakowanie wywoływało tylko pozytywne emocje.

Swoje opakowanie możesz zmieniać. Zgodnie z porą roku, świętami czy statusem klienta. Na przykład do stałych klientów możesz wysyłać „złote” pudełka. W Święta Bożego narodzenia Twoi klienci mogą otrzymywać przesyłki z motywem świątecznym nadrukowanym na kartonie czy doczepioną zawieszką z życzeniami. Latem zmień motyw na wakacyjny. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni i budżetu. Najważniejsze jest, aby wybrać właściwy kierunek.

Oblicz swój budżet


Oblicz, o ile oryginalne opakowanie podniesie cenę Twojego produktu. Jeżeli okaże się to zbyt kosztowne możesz po prostu zapakować produkt w „specjalny sposób” jako nagrodę. Nowi klienci, ci, którzy kupują produkty za określoną kwotę i tak dalej mogą otrzymać bardziej spersonalizowane paczki. W takim przypadku, dobrze również by było, aby twoje opakowanie miało jakąś wartość. Najłatwiej aby było funkcjonalne i kupujący mógł z niego skorzystać po otrzymaniu towaru. Co więcej, oryginalne opakowanie może służyć jako podstawa wielu promocji. Ogłoś konkurs na najbardziej oryginalne zdjęcie z Twoim pudełkiem. Lub zaproś swoich klientów, aby pokazali im, w jaki sposób wykorzystują Twoje opakowanie w swoim codziennym życiu. Konkursy takie mogą łatwo stać się wirusowe i szybko rozprzestrzenić się w mediach społecznościowych. To świetny sposób na promocję Twojej marki.

Zobacz, co robią Twoi konkurenci


Dowiedz się, jak inni sprzedawcy online pakują produkty. Ale nie powtarzaj, tylko zrób lepiej. Jeśli okaże się, że nikt w Twojej niszy nie robi oryginalnych opakowań, radzi sobie ze standardowymi torbami i pudełkami, to dzięki przytoczonym wyżej faktom masz szansę wygrać odwieczny wyścig o klientów. W każdym razie nie szukaj super oryginalnych projektów. Opakowanie powinno być logiczne. Jasne lub wręcz przeciwnie pastelowe kolory, czcionki, zdjęcia, forma, oryginalne stemple drukarskie czy zamieszczone informacje powinny być połączone z produktem i współgrać z nim.

Zastanów się, jak opakowanie może podkreślić wartość produktu.


Na opakowaniu możesz umieścić swoje hasło, życzenia świąteczne, różne apele, przydatne informacje związane z produktem, a nawet zabawne zdjęcie, które poprawi nastrój Twoich klientów. W każdym razie głównym celem jest, aby klient zobaczył wartość Twojego produktu i na zawsze skojarzył to uczucie z Twoją marką.

Wyróżnij funkcję produktu


Możesz spróbować podkreślić cechy swojego produktu poprzez opakowanie. Jeśli produkt jest w jakiś sposób związany ze środowiskiem, użyj zielonych kolorów. Jeśli sprzedajesz coś oryginalnego, jasnego, możesz zagrać na kontraście i wybrać czarne pudełko. Ponadto własne opakowanie jest dobrą okazją do umieszczenia w przesyłce dodatkowych materiałów reklamowych, listów z podziękowaniami, miłych upominków itp. Oryginalne opakowanie sprawi, że każde Twoje zamówienie będzie jak najbardziej spersonalizowane, co może znacząco zwiększyć lojalność Twoich klientów.

Jak więc widzisz, opakowanie odgrywa dużą rolę w procesie pakowania i wysyłania zamówień. Nie tylko optymalizuje koszta związane z transportem czy zabezpieczeniem przesyłki, ale również może wpłynąć na postrzeganie Twojej marki przez klientów, być nośnikiem reklamy i Twoich wartości. Warto więc pochylić się nad temat i zastanowić nad tym, jakie paczki chcesz, aby otrzymywali Twoi klienci. 

 6 rad, jak zoptymalizować opakowanie wysyłkowe
Wyślij emailem
  • Jak zapakować paczkę dla kuriera?

    Aby Twoja paczka dotarła bezpiecznie do adresata, należy ją zabezpieczyć odpowiednio wytrzymałym opakowaniem, które jednocześnie będzie dostosowane do zawartości przesyłki. Może to być koperta kurierska, karton z tektury, a także folia stretch lub popularna folia bąbelkowa. Należy przy tym pamiętać, że wielkość opakowania powinna być dopasowana do zawartości paczki w taki sposób, aby maksymalnie wypełnić wszystkie puste przestrzenie wewnątrz opakowania. Dodatkowo przesyłkę warto zabezpieczyć za pomocą odpowiedniej taśmy, dostępnej w ofercie NEOPAK.
     
  • Jak bezpiecznie zapakować przesyłkę?

    Każda paczka przeznaczona do wysyłki krajowej lub zagranicznej musi zostać odpowiednio zabezpieczona. Dzięki temu zyskujemy pewność, że jej zawartość dotrze do właściwej osoby w idealnym stanie. W sklepie internetowym NEOPAK można kupić mocne kartony tekturowe w różnych rozmiarach, koperty bezpieczne, a także wiele innych opakowań, które chronią wysyłane przedmioty lub dokumenty przed zabrudzeniem, uszkodzeniem mechanicznym lub przed wilgocią. Aby bezpiecznie zapakować paczkę należy użyć opakowanie o dopasowanym rozmiarze oraz odpowiednim kształcie. 
     
  • Czy kurier może zapakować paczkę?

    Żadna firma kurierska nie oferuje usługi pakowania przesyłek. Należy o to zadbać samodzielnie przed przyjazdem kuriera. W zależności od wagi i gabarytów paczki, można do tego celu wykorzystać kartony, koperty bąbelkowe, koperty pocztowe lub folię stretch. Każda przesyłka powinna być należycie zabezpieczona przed uszkodzeniami mechanicznymi, przed zawilgoceniem, a także przed zabrudzeniem. Dodatkowo, przed przyjazdem przewoźnika, na opakowanie należy nakleić specjalną etykietę z danymi adresata oraz kodem kreskowym. 
     
  • W co zapakować przesyłkę?

    Firmy, które na co dzień zajmują się sprzedażą wysyłkową, nie mają najmniejszego problemu z zapakowaniem towaru do kartonu wysyłkowego, jednak my jako prywatne osoby możemy mieć często zagwozdkę odnośnie tego, jak skutecznie to zrobić.

    Przede wszystkim trzeba dobrać odpowiedni typ opakowania oraz jego rozmiar. W zależności od tego co chcemy wysłać, powinniśmy użyć kartonowego pudełka lub koperty bąbelkowej. W przypadku, gdy padnie wybór na opakowanie kartonowe, warto zadbać o to, by przedmiot znajdujący się w środku miał dodatkowe zabezpieczenie w formie wypełniacza, który będzie zajmował około jednego centymetra z każdej strony, aby dodatkowo chronić przedmiot znajdujący się w środku. Oprócz tego należy wypełnić puste powierzchnie na przykład gazetą, czyli makulaturą.

    Niezbędne materiały do pakowania znajdziemy w sklepie neopak.pl.

Dodaj swój komentarz

Zapisz się do naszego Newslettera

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie