Magdalena  SzafrańskaMagdalena Szafrańskawtorek, 26 kwietnia 20226 minut czytanialiczba wyświetleń: 1578
Ilość komentarzy: 0

7 zasad idealnej przesyłki w e-commerce

Opakowanie jest niezbędne w wysyłce e-commerce.Jeśli chcesz zapobiec opóźnieniom w dostawie, a zwłaszcza uszkodzeniu samego produktu, musisz zadbać, aby Twoje opakowanie jak najlepiej spełniało swoją podstawową funkcję. Jeżeli dodatkowo zadbasz o aspekt wizualny, stworzysz swoje idealne opakowanie. 

Każdego dnia ciężko pracujesz, aby zakupy były dla Twoich klientów jak najbardziej przyjemne. Nic nie umknie Twojej uwadze, od ergonomii Twojego sklepu internetowego po regularne wysyłanie e-maili i staranny dobór produktów. Krótko mówiąc, wszystko jest przemyślane tak, aby Twoi klienci byli zadowoleni. Tak samo powinno być w przypadku doboru odpowiedniego opakowania i wysyłki Twoich produktów do klienta docelowego. Oto 7 rad, które pomogą Ci wybrać najlepszy sposób pakowania Twoich towarów.

1. Wybierz opakowanie, które najlepiej ochroni Twoje towary


7-zasad-idealnej-przesyki-w-ecommercePomyśl przede wszystkim o ochronie swoich towarów, gdyż jest to podstawowa funkcja odpowiedniego opakowania dla e-commerce. Nie obejdziesz się bez wysokiej jakości opakowań, które pozwalają na wysyłkę produktów z maksymalną ochroną. W tym celu należy najpierw dostosować opakowanie e-commerce do rozmiaru i wagi towarów. Wybieraj opakowania, które ściśle pasuje do wymiarów Twojego produktu. Na przykład, jeśli zdecydujesz się na opakowanie kartonowe, a Twoje produkty są bardzo ciężkie, wybierz kartony z potrójnej tektury falistej. Możesz także wybrać materiał klinujący, aby wypełnić lukę, która pozostała w paczce. Będzie on dodatkowo chronił Twoje produkty przed wszelkimi wstrząsami, jakie mogą doznać podczas transportu.

Ale to nie wszystko. Twoje opakowanie musi być również dostosowane do sposobu wysyłki Twoich produktów. W zależności od sposobu dostawy, musi ono spełniać kryteria przewoźnika i ułatwiać mu pracę. I tak na przykład, w wielu przypadkach, lepiej sprawdzą się koperty bąbelkowe zamiast pudełek. Tym bardziej, że Twoje opakowanie musi być dostosowane do działalności i produktów. Poza zwykłym pudełkiem kartonowym, istnieją formaty opakowań odpowiednie dla wszystkich rodzajów produktów np. specjalne opakowania na produkty kruche, opakowania do żywności czy tuby kartonowe. 

2. Wybierz idealny materiał amortyzujący dla swoich przesyłek

Karton wykrojnikowy 85x60x20

Kartony wykrojnikowe wykorzystywane są przez firmy, które prowadzą sprzedaż wysyłkową. Znajdują swoje zastosowanie także jako opakowania prezentowe i sprawdzają się przy przechowywaniu niewielkich przedmiotów.

Kartonik wykrojnikowy 85x60x20mm F427 Biały0,70
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
-3%
Pudełko kartonowe

Karton klapowy jest bardzo wytrzymały. Sprawdzi się podczas przeprowadzki, jeśli chcesz coś wysłać. Karton jest też bardzo trwały, o wysokiej wartości gramatury. Ma bardzo wiele zalet np. wielofunkcyjność.

Karton Klapowy 640x430x220mm5,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Mały karton teleskopowy

Nie zamartwiaj się, że nie masz w co zapakować długich przedmiotów. Karton teleskopowy pozwoli na solidne zabezpieczenie plakatów, projektów czy obrazów nawet o bardzo pokaźnych rozmiarach.

Karton teleskopowy 100x100mm do 2m5,20
Do koszyka
Szybki podgląd
tuba tekturowa B1

Tekturowa tuba mieszcząca format A1. Doskonałe opakowanie do materiałów takich jak papier, tkaniny i folie. Ekologiczne rozwiązanie wielokrotnego użytku. Lekka tuba, która jest wygodna w noszeniu i przechowywaniu.

Tuba tekturowa 50mm/gr2mm/L750 B12,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
kartonowe opakowanie tekturowe

Standardowe pudełko tekturowe zapewniające solidną ochronę zapakowanej zawartości w trakcie wysyłki. Ekologiczny karton klapowy w ekonomicznej cenie, po zużyciu ulegnie naturalnym procesom biodegradacji.

Karton klapowy 410x360x240mm4,45
Do koszyka
Szybki podgląd

Zapewnij dodatkową ochronę swoim produktom i wypełnij pustkę, która może pozostać w Twoich paczkach, aby odpowiednio zabezpieczyć swoje towary. Dostępnych jest wiele materiałów amortyzujących, które umożliwiają odpowiednie przygotowanie paczek i ochronę produktów. Wybierz jedną z następujących opcji, w zależności od swoich potrzeb:
  • Papier pakowy  – może być dobrą alternatywą dla folii bąbelkowej, dzięki swojemu bardziej ekologicznemu aspektowi.
  • Poduszka powietrzna  – jest idealna, jeśli chcesz uzyskać lżejsze przesyłki.
  • Sizzlepak  – z łatwością dostosujesz je do małych paczek
  • Folia bąbelkowa  – choć bardzo ochronna, coraz częściej jest postrzegana jako mało przyjazna środowisku. Istnieją inne rodzaje klinów, które są bardziej odpowiednie do dbania o wizerunek Twojej marki jako eko.
  • Tektura falista – aby jak najlepiej zabezpieczyć przedmiot, należy użyć co najmniej dwóch arkuszy tektury falistej pojedynczej lub podwójnej.
  • Papier nacinany  – wygląda wyjątkowo elegancko, więc jest to świetna opcja, jeśli zwracasz szczególną uwagę na moment rozpakowania swoich produktów.

Opakowanie musi bezwzględnie chronić przesyłkę zawierającą przedmioty przed uderzeniami, wstrząsami i wibracjami podczas podróży. Dobór odpowiedniego wypełniacza zapewnia taką właśnie ochronę, a także sprawia, że nie opakowanie nie traci swojego kształtu  i jest odporne na zmiażdżenia, spłaszczenia lub jakiejkolwiek inne zmiany pierwotnego kształtu. 

3. Wybierz odpowiedni materiał do zamykania Twoich przesyłek


Dobrze zamknij swoje paczki, a tym samym zabezpiecz je podczas transportu. Ponownie masz do dyspozycji kilka opcji skutecznego zamykania paczek, które należy wybrać zgodnie z celami logistycznymi.
  • Wzmocniona taśma klejąca  – może być przydatna, jeśli chcesz owinąć ciężkie ładunki. Jest wzmocniona włóknem szklanym, dzięki czemu jest odporna na rozdarcie.
  • Tradycyjna taśma  – jest wystarczająco mocny, aby bezpiecznie zamykać tradycyjne opakowania. Jeżeli pragniesz być bardziej eko odpowiedzialny wybierz taśmy samoprzylepne z papieru kraft.
Pamiętaj również o używaniu specjalnych naklejek, które podpowiedzą firmie kurierskiej w jaki sposób powinna obchodzić się z Twoimi przesyłkami. Jest to szczególnie ważne w przypadku kruchych i delikatnych. Wszystkie znaki ostrzegawcze, jakie możesz zastosować na swoich kartonach, zostały opisane tutaj: Oznaczenia na paczkach i kartonach.
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
-7%
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd

4. Wybierz opakowanie przyjazne środowisku


7-zasad-idealnej-przesyki-w-ecommerce-1Zadbaj o ekologię i wizerunek swojej marki e-commerce, aby sprostać oczekiwaniom klientów, którzy są coraz bardziej świadomi wpływu swojego sposobu konsumpcji na planetę. Jako e-sprzedawca nie możesz uniknąć przemyślenia swoich praktyk logistycznych w świetle obecnej potrzeby na ekologiczne zachowania. Aby to zrobić, nic nie przebije używania metoda pakowania 5R:
  1. Zmniejszenie wagi i objętości swoich przesyłek i nie używanie nadmiernej ilości materiałów opakowaniowych. Istnieją rozwiązania opakowaniowe, które mają na celu zmniejszenie wagi i objętości przesyłki, umożliwiając tym samym zmniejszenie emisji CO2.
  2. Ponowne wykorzystanie opakowania. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie opakowań zwrotnych, jeżeli tylko istnieje taka możliwość. Jeśli wysyłasz swoje produkty na paletach, do palet plastikowych pochodzących w 100% z recyklingu, zamiast tradycyjnych palet drewnianych.
  3. Zamiana mniej przyjaznych dla środowiska opakowań na alternatywy o niskim wpływie na planetę. Możesz zastąpić wszystkie swoje plastikowe opakowania odpowiednikami np. z papieru kraft.
  4. Odnawialne surowce do produkcji opakowań. Aby uszanować ten czwarty filar 5R, zastanów się nad opakowaniami pochodzenia biologicznego (wykonanych z odnawialnych materiałów naturalnych, takich jak włókno cukru trzcinowego lub skrobia kukurydziana) lub wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.
  5. Recykling opakowań. Wiele opakowań jest teraz dostępnych w wersji nadającej się do recyklingu, co ma na celu zapewnienie bardziej przyjaznej dla środowiska utylizacji odpadów.
Niezależnie od tego, jakie opakowanie wybierzesz, zwróć uwagę na jego ekologiczny charakter, a także na wszelkie instrukcje dotyczące sortowania i utylizacji.

5. Dostosuj opakowanie e-commerce, aby zadbać o wizerunek marki


Wyróżnij się na tle konkurencji, sprawiając, że Twoje opakowanie e-commerce będzie niezwykłe na pierwszy rzut oka. Jako e-sprzedawca Twoim pierwszym bezpośrednim kontaktem fizycznym z klientami jest opakowanie Twoich produktów. Spersonalizowane opakowania zdecydowanie wpływają na doświadczenia klienta i wizerunku marki. Wydrukuj więc swoje logo lub hasło na kartonach, woreczkach, taśmach klejących czy innych produktach opakowaniowych. Dostosuj kolor opakowania lub materiału amortyzującego zgodnie ze swoją identyfikacją kolorystyczną marki. Możesz zaprojektować spersonalizowane opakowanie od A do Z, pod względem kształtu, użytego materiału i nadruku.

6. Popraw wydajność swojej linii pakującej


Przyspiesz tempo procesu przygotowywania zamówień, wybierając rozwiązania opakowaniowe dostosowane do potrzeb Twoich operatorów. Niezależnie od tego, czy pracujesz w małym magazynie e-commerce, czy zarządzasz bardzo dużym łańcuchem przygotowywania zamówień, prawdopodobnie chcesz zoptymalizować wydajność swoich procesów. W końcu im szybciej Twoje produkty są pakowane, tym szybciej są wysyłane, ku uciesze Twoich klientów. Warto więc pomyśleć o opakowań, które składają się wyjątkowo łatwo, takich jak kartony automatyczne, lub o opakowaniach ze zintegrowaną amortyzacją np. z pianką, folią bąbelkową lub folią antystatyczną.  


7. Pamiętaj o wadze opakowań


Ponieważ większość firm kurierskich oferuje opcje wysyłki, które są naliczane na podstawie ceny i wagi, pamiętaj, aby opakowanie było jak najmniejsze. Pomoże to nie tylko zaoszczędzić na kosztach wysyłki poniesionych przez Ciebie i Twojego klienta, ale także zapobiegnie pomniejszeniu zysku przez koszty pakowania. W zależności od firmy i linii produktów rozważ oferowanie strategicznie dobranych rozmiarów opakowań, takich jak małe, średnie i duże rozmiary pudełek.

A może outsourcing? 


7-zasad-idealnej-przesyki-w-ecommerce-2Outsourcing to proces, w którym firma e-commerce zatrudnia inną firmę do obsługi funkcji zewnętrznej bez konieczności zatrudniania własnego personelu. Outsourcing jest dziś wygodną usługą dla wielu sklepów internetowych. Obecnie wiele firm e- commerce decyduje się na outsourcing zarządzania swoją logistyką, aby móc skoncentrować się na swojej podstawowej działalności. Są też przedsiębiorcy, którzy podejmują taką decyzję, aby zapewnić swoim klientom terminową dostawę i jak najlepsze warunki zamówione przez internet produkty.

Outsourcing procesów logistycznych pozwoli Ci zaoszczędzić czas i poczynić znaczne oszczędności. Nie musisz już martwić się administracyjnym zarządzaniem magazynem, przygotowywaniem zamówień czy obsługą zwrotów. Eksperci branżowi mogą zająć się wszystkimi tymi działaniami. Możesz w ten sposób skierować swoją uwagę na działania o wysokiej wartości dodanej dla swoich projektów. Outsourcing logistyki pozwoli Ci również zaoszczędzić na czynszu za magazyny i innych kosztach zarządzania. Ponadto będziesz mieć wsparcie ekspertów, którzy doradzą Ci w kwestii metod dostawy, opakowania oraz zarządzanie zwrotami.

Wraz z rozwojem świata e-commerce klienci kupujący online stają się coraz bardziej wymagający. Jeszcze kilka lat temu kondycjonowanie, pakowanie i dostawa były dla konsumenta jedynie prostym detalem odpowiadającym na potrzebę. Jednak w dzisiejszych czasach coraz więcej osób postrzega dostawę, pakowanie i prezentację

7 zasad idealnej przesyłki w e-commerce
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie