Aneta BurzyAneta Burzyniedziela, 18 lutego 20241 minuta czytanialiczba wyświetleń: 28181
Artykuł oceniony na 5.00 / 5Ilość komentarzy: 0

Czy do reklamacji potrzebny jest karton?

Pewnie wielu z Was zastanawiało się, czy do reklamacji potrzebny jest karton? Czy przechowywanie oryginalnego opakowania po zakupionym produkcie ma sens? Gdyby tak było musielibyśmy przechowywać stosy pudełek po każdym zakupionym produkcie, na które ciężko byłoby znaleźć miejsce.


Czy zwracany produkt musi być w oryginalnym opakowaniu? 


Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji tylko z powodu braku oryginalnego opakowania. Zawarcie klauzuli o konieczności odesłania produktu w oryginalnym opakowaniu jest niedozwolone i może zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Praw Konkurencji i Konsumentów. Oznacza to, że nie musimy trzymać latami pudełek po sprzętach. Oczywiście istnieją nieliczne wyjątki o których wspomnimy poniżej, których reklamacje i zwroty będą rozpatrywane jedynie w oryginalnych opakowaniach.
 

Czy trzeba mieć oryginalne opakowanie do reklamacji w sklepie stacjonarnym? 

Pudełko Laminowane 180x180x40mm Srebrne
Pudełko Laminowane 180x180x40mm Srebrne4,50
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium

Zastanawiasz się, czy jest potrzebny karton do reklamacji? Jeśli jest ona dokonywana w sklepie stacjonarnym, produkty mogą być zwracane bez jakiegokolwiek opakowania. Sprzedawca nie ma prawa z tego powodu odmówić przyjęcia reklamacji. Zgodnie z powyższym, kartony do reklamacji nie są w takiej sytuacji potrzebne. 
 
Produkty które powinny zostać zwrócone w oryginalnych opakowaniach to nagrania audiowizualne oraz nośniki zawierające programy komputerowe. W takim przypadku kartony do zwrotu będą niezbędne.
Kartony

Może Cię zainteresuje?

Produkty z kategorii: Kartony


Zwrot towaru bez kartonu


Podobnie jest ze zwrotem towarów, które zakupiliśmy przez internet. W takiej sytuacji sprzedawca również nie powinien wymagać od klienta odesłania ich w oryginalnych opakowaniach Niezgodnym z prawem będzie też zapis o zwrocie towarów w stanie nieużywanym - w końcu konsument powinien być w stanie zapoznać się z zakupionym produktem. Kartony do zwrotu należy jednak w tym wypadku zachować. 


Czy karton jest potrzebny do gwarancji?


Wiesz już, jak zapakować towar do reklamacji. Natomiast w przypadku gwarancji konieczność odesłania produktu w oryginalnym opakowaniu jest uzależniona od producenta. Zapis o tym fakcie powinien być określony w karcie gwarancyjnej towaru. Gwarancja jest dobrowolna stąd niespełnienie warunków może stanowić o jej odrzuceniu.

 

Oferta naszych kartonów

Karton Klapowy 250x250x70 mm
Karton Klapowy 250x250x70 mm1,60
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Jak zapakować towar do reklamacji
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie