
Ilość komentarzy: 0
Czy warto zainwestować w etykiety z kodami kreskowymi?
Naklejki z kodem kreskowym — czy warto zainwestować w ten rodzaj etykiet?
Digitalizacja oraz ogólna informatyzacja, a przede wszystkim automatyzacja procesów zachodzących w wielu przedsiębiorstwach to obecnie jeden z najbardziej zauważalnych kierunków. Dzieje się tak, ponieważ każdy z przedsiębiorców, producentów, wytwórców dóbr najzwyczajniej w świecie szuka minimalizacji kosztów produkcyjnych, a także maksymalizacji zysków, jakie może osiągnąć ze swojej działalności.
Ciekawym przykładem usprawnienia (choć nie wszyscy tak uważają) jest, chociażby to, w jaki sposób ulepszono proces liczenia produktów na kasie w większości sklepów, nie tylko spożywczych, ale także wszelkiej innej maści. Ciężko będzie nam teraz znaleźć sklep, w którym kasjer będzie ręcznie nabijał wszystkie produkty na kasę, choć na pewno uda nam się takie sklepy znaleźć, szczególnie w mniejszych miejscowościach, tak zwane warzywniaki, czy mniejsze branżowe sklepiki, w których rodzinne tradycje kontynuowane są z dziadka na ojca, z ojca na syna, a właściciele uważają, że automatyzacja i postęp nie jest im zupełnie do niczego potrzebna.
Dziś w większości sklepów zakupy wyglądają podobnie, wchodzimy do sklepu, bierzemy do koszyka to, co chcemy kupić, a kasjer lub kasjerka jednym szybkim ruchem po powierzchni zwierciadła czytnika sczytuje kod kreskowy, podstawowe informacje o produkcie w nim zawarte, a przede wszystkim cenę danego produktu. Liczenie wartości koszyka jest niesamowicie proste, dzięki kodom kreskowym, nadrukowanym bezpośrednio na opakowaniach lub umieszczonym tam za pomocą specjalnych naklejek z takim kodem kreskowym. To właśnie naklejkami z kodem kreskowym zajmiemy się w dzisiejszym artykule, a przede wszystkim argumentami, które przemawiają za tym, by zacząć korzystać z etykiet z kodami kreskowymi w swojej działalności gospodarczej.

Czym są etykiety z kodami kreskowymi?
Etykiety to nic innego jak kawałek papieru, o odpowiednich rozmiarach, na których może znajdować się nadrukowana informacja w postaci tekstu, infografiki, kody kreskowe, kody QR czy też innego rodzaju informacje niezbędne do umieszczenia na danym produkcie. Z kolei kody kreskowe są narzędziem ułatwiającym prowadzenie współczesnego przedsiębiorstwa. Pozwalają gromadzić informacje w sposób graficzny, a tym samym redukować koszty i oszczędzać czas. Obecnie na rynku funkcjonuje kilka rodzajów kodów kreskowych, a każdy z nich zawiera unikalne dane. Kody kreskowe eliminują możliwość popełnienia błędu przez człowieka.
Naklejki z kodem kreskowym to nic innego jak etykiety, często też etykiety termiczne, które posiadają na swojej powierzchni, nadrukowane, niezbędne informacje do tego by w szybki sposób można było zidentyfikować dany produkt czy też paczkę. Ponadto warto również powiedzieć o tym, że dzięki kodom kreskowym, w łatwy sposób może „digitalizować” informacje, które pojawiają się na opakowaniach towarów czy pudełkach zbiorczych.


Może Cię zainteresuje?
Produkty z kategorii: Etykiety i naklejki
Jakie są argumenty za tym, by korzystać z etykiet z kodami kreskowymi?
Niezależnie od tego, czy prowadzimy nieduży sklep spożywczy lub branżowy, czy prowadzimy firmę produkcyjną, czy prowadzimy sklep internetowy, na pewno poniższe argumenty mogą przemówić za tym, by zacząć korzystać z naklejek, etykiet z kodami kreskowymi.
- Automatyzacja procesów: Naklejki z kodem kreskowym umożliwiają automatyczne skanowanie i odczytywanie informacji związanych z produktem, co przyspiesza procesy logistyczne, rejestrację i monitorowanie danych, zarządzanie zapasami oraz kontrolę jakości. Dzięki temu możliwa jest bardziej efektywna i precyzyjna obsługa zarówno w sprzedaży, jak i w procesach produkcyjnych.
- Śledzenie i identyfikacja produktów: Kody kreskowe pozwalają na jednoznaczne identyfikowanie produktów i śledzenie ich historii. To przydatne zarówno w przypadku sprzedaży detalicznej, gdzie umożliwiają szybkie skanowanie i obsługę kasową, jak i w branży produkcyjnej, gdzie można monitorować i śledzić każdy etap procesu produkcyjnego.
- Poprawa dokładności i eliminacja błędów: Ręczne wprowadzanie danych może prowadzić do popełniania błędów. Naklejki z kodem kreskowym eliminują ryzyko ludzkich pomyłek, ponieważ skanowanie kodu zapewnia precyzyjny i niezawodny odczyt informacji, takich jak numery seryjne, daty ważności, ceny itp.
- Skracanie czasu obsługi klienta: W sprzedaży detalicznej, naklejki z kodem kreskowym umożliwiają szybkie skanowanie produktów i przetwarzanie płatności, co skraca czas obsługi klienta i poprawia doświadczenie zakupowe. W przypadku produkcji umożliwiają szybkie śledzenie produktów, identyfikację wadliwych partii i szybkie podejmowanie działań korygujących.
- Łatwa integracja z systemami informatycznymi: Naklejki z kodem kreskowym są łatwe w integracji z systemami informatycznymi, takimi jak systemy zarządzania magazynem, systemy rejestracji sprzedaży, systemy zarządzania jakością itp. Pozwala to na automatyczną wymianę danych, monitorowanie i analizę informacji, co przyczynia się do poprawy efektywności operacyjnej.

Gdzie kupić etykiety do kodów kreskowych?
Etykiety z kodami kreskowymi można drukować na wiele sposobów, nieważne jednak czy wybierzesz tradycyjny sposób polegający na drukowaniu etykiet na drukarce atramentowej, czy też drukowanie etykiet z kodami kreskowymi na drukarkach termicznych (lub termotransferowych) – w naszym sklepie znajdziesz wszystkie niezbędne artykuły do tego, by móc drukować po jak najmniejszych kosztach etykiety na swoje produktu, paczki wysyłane do klientów, czy inne towary, które musisz oznaczyć.
Już teraz wejdź na stronę neopak.pl i odpowiedni dział, by móc wybrać odpowiednie produkty do koszyka. Ze swojej strony zapewniamy najniższe możliwe na daną chwilę ceny, szybką i sprawną dostawę, a także profesjonalne doradztwo udzielane przez naszych pracowników.