Joanna L. Joanna L. sobota, 12 lutego 20226 minut czytanialiczba wyświetleń: 1602
Ilość komentarzy: 0

Dlaczego firmy tracą kilka tysięcy miesięcznie?

Dlaczego-firmy-trac-kilka-tysicy-miesicznie
Każdy właściciel sklepu internetowego chce, by jego sklep zarabiał. Najlepiej gdyby zarabiał niemałe pieniądze. Starają się więc, jak tylko mogą, by koszty związane z prowadzeniem działalności były jak najmniejsze. Czasem jednak taka oszczędność prowadzi do pozornej poprawy kondycji firmy, która realnie będzie powodować straty. Pozorne oszczędności to największe błędy sklepów e-commerce, które sprawiają, że wychodzą na takich praktykach „jak Zabłocki na mydle”.

Czy właściciele e-commerce lubią tracić pieniądze?

Głupie pytanie – kto lubi. Jednak zachowanie większości właścicieli e-commerce świadczy o czymś innym. Nieustanne cięcie kosztów – zatrudnianie jak najtańszych „specjalistów”, słabe warunki pracy czy niskie wynagrodzenia i brak systemów premiowych – w perspektywie czasu wcale nie prowadzi do oszczędności, lecz do strat, które mogą osiągać zawrotne kwoty.
Użyjmy pewnej metafory, która być może pomoże Ci zrozumieć, ile możesz tracić na pozornie nieznaczących oszczędnościach.

Wyobraź sobie, że masz zadanie: wykonanie sprawozdania w Excelu. Twój pracodawca – ze względu na cięcia kosztów – daje Ci komputer, który ma około 15 lat. Jego prędkość jest porównywalna do prędkości polskiego PKP. Zamiast wykonywać sprawozdanie 3 godziny, robisz je 12 godzin. 
Załóżmy, że Twoje wynagrodzenie wynosi 20 zł na godzinę. Przez wolny sprzęt Twój pracodawca musi Ci zapłacić 180 zł więcej, a takie sprawozdanie wykonujesz co miesiąc. W perspektywie roku Twój pracodawca traci 2 160 zł. Gdyby zainwestował te pieniądze na zakup nowego sprzętu, to miesięcznie zyskałby 9 godzin Twojej pracy.  


Ta bardzo prosta kalkulacja pokazuje, że nawet w tak krótkiej perspektywie czasu, jak rok. Można stracić sporą ilość pieniędzy przez tzw. pozorne oszczędzanie.
Moglibyśmy przedstawić znacznie bardziej dewastujące praktyki, jak np. nieużywanie narzędzi do integracji e-commerce i opłacanie pracowników wykonujących pracę, którą może wykonać program za 100 dolarów, ale nie będziemy Cię przygnębiać. Przejdźmy do tego, jak nie tracić pieniędzy i przestać popełniać błędy w e-commerce.

Jak przestać tracić pieniądze w e-commerce?

Wstążka satynowa kropki 12mm srebrna 22m WSK6139

Wstążka do pakowania prezentów, dekorowania bukietów, tworzenia zaproszeń ślubnych.

Wstążka satynowa kropki 12mm srebrna 22m WSK61396,65
Do koszyka
Szybki podgląd
-5%
Gumki recepturki

Gumki lateksowe są wykorzystywane w każdej dziedzinie dzięki swojej rozciągliwości i mocy trzymania. Gumki są wielorazowego użytku. Służą głównie do zamykania produktów, które zostały już otarte.

Gumki lateksowe 100mmx1,3x4,0 - 1kg54,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Etykiety samoprzylepne A4

Etykiety są łatwe w użyciu i zapewniają doskonałą jakość wydruku w czerni i w kolorze. Produkt charakteryzuje się wysokogatunkowym papierem matowym. Ogromną jego zaletą jest bardzo dobre utrwalenie tonera na papierze.

Etykiety A4 "16" - 100 ark.- 105x37.1 mm36,40
Do koszyka
Szybki podgląd
-9%
Wstążka satynowa 50mm pomarańczowa 32m WS8020

Wstążka do pakowania prezentów, dekorowania bukietów, tworzenia zaproszeń ślubnych.

Wstążka satynowa 50mm pomarańczowa 32m WS802021,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Różowa bibuła dekoracyjna gładka w arkuszach

Miękka i niezwykle delikatna w dotyku bibuła różowa w arkuszach to idealne rozwiązanie wykorzystywane do pakowania prezentów, odzieży czy DYI. Z jej pomocą stworzysz również niepowtarzalne prace plastyczne.

Bibuła do pakowania ubrań 38x50cm Różowa 100ark.17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
sosnowe pudełko na wino

Estetyczne drewniane opakowanie na każdą butelkę wina. Sprawdzi się przy różnych okazjach – od uroczystości rodzinnych po targi firmowe. Drewno sosnowe w naturalnym odcieniu sprawia, że zapakowany prezent wygląda bardzo elegancko.

Drewniane pudełko na wino K-95134,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Najczęściej pozorne oszczędności w e-commerce możemy podzielić na dwa działy – zatrudnienie „specjalistów” i komfort pracy.

Popularny błąd sklepów e-commerce: zatrudnianie „specjalistów”

Każdy freelancer bądź właściciel firmy oferującej usługi dla sklepów e-commerce spotkał się z oceną klienta dotyczącą zbyt wysokich stawek. Zdanie „bo inni chcą zrobić taniej” na większość profesjonalistów działa jak płachta na byka. Zawsze znajdzie się ktoś, kto zrobi taniej, ale czy to znaczy, że zrobi lepiej?
Ta bardzo prosta kalkulacja pokazuje, że nawet w tak krótkiej perspektywie czasu, jak rok. Można stracić sporą ilość pieniędzy przez tzw. pozorne oszczędzanie.

Czy naprawdę studentka drugiego roku dziennikarstwa jest w stanie stworzyć Ci artykuł na takim samym poziomie, co copywriter, który od 10 lat projektuje treści dla klientów? Czy student grafiki wykona dla Ciebie zachwycające banery, które przykują uwagę Twoich klientów?  Czy początkujący programista, który nie tworzył wcześniej dla e-commerce, będzie wiedział jak odpowiednio zabezpieczyć sklep przed kradzieżą np. danych klientów?


Ta bardzo prosta kalkulacja pokazuje, że nawet w tak krótkiej perspektywie czasu, jak rok. Można stracić sporą ilość pieniędzy przez tzw. pozorne oszczędzanie.W znaczącej większości przypadków odpowiedź będzie zaprzeczająca. 
Musisz pamiętać, że dobry tekst, grafika czy strona internetowa wpływają na postrzeganie Twojej firmy w oczach klientów. Pozorne oszczędzanie na profesjonalistach może sprawić, że Twoi klienci nie potraktują Twojej marki poważnie, co znacząco zmniejszy Twoje zyski.

Profesjonalny copywriter pomoże stworzyć Ci treści, które będą dokładną odpowiedzią na potrzeby klientów. Profesjonalny grafik wpłynie na ich wyobraźnię, a programista odpowiednio zabezpieczy sklep, co uchroni Cię przed ogromnymi karami finansowymi związanymi np. z RODO.



Możesz stracić naprawdę duże pieniądze w e-commerce, zatrudniając amatorów. 

Błąd w e-commerce: oszczędzanie na komforcie pracowników

Komfort pracy – to sprawa, która w znaczącym stopniu warunkuje to, czy Twoi pracownicy będą efektywni.
Jest naprawdę wiele szkół, które mówią o tym, jak zorganizować środowisko pracy, żeby pozwalało ono na efektywną produkcję czy sprawne zarządzanie firmą. 
Może zainspirować Cię m.in.metodologia Agile, Lean, metoda Kaizen czy 5s. Wszystkie jednak odnoszą się do mniej więcej podobnych wartości: stanowisko pracy powinno być posprzątane, komfortowe i zawierać takie narzędzia, które będą zwiększać efektywność działań Twoich pracowników.
O tym, jak posprzątać stanowisko pracy, nie będziemy się rozpisywać. Skupimy się na tym, jak uczynić stanowisko komfortowe i efektywne.

Jak stworzyć komfortowe stanowiska pracy?

Pojęcie komfortu w pracy możemy podzielić na komfort psychicznyi komfort fizyczny.
Komfort psychiczny będzie zależny od tego, jaką tworzycie atmosferę pracy oraz wynagrodzeń. Wielokrotne badania udowodniły, że w trudnym środowisku pracy, w którym występuje np. mobbing, pracownicy są o wiele mniej efektywni. I choć amerykańskie podejście do pracy z uśmiechem od ucha do ucha wydaje się być nierealne, to warto zadbać o to, by pracownik po prostu czuł się komfortowo z wyrażaniem swojego zdania i bezpiecznie pod kątem finansowym. 

Wypłaty na czas nie są benefitem. To przywilej każdego pracownika.

Jeśli jako pracodawca nie zadbasz o to, żeby wszystkie wynagrodzenia wpływały na konto pracowników zgodnie z wykonywaną umową, to będziesz łamać Wasze zasady. 
W takim przypadku niestety większość pracodawców ma mentalne stanowisko zbliżone do polskiego przysłowia „co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie”, jednak z takim podejściem zbyt wiele się nie osiągnie. 
Pracodawca, który łamie zasady umowy, musi liczyć się z tym, że zasady zaczną być łamane także przez pracowników. Szukając naturalnego poczucia sprawiedliwości będą oni coraz gorzej wykonywać swoją pracę, co przełoży się na ich efektywność. Zamiast zrobić coś w godzinę, będą robić to kilka godzin, a w przypadku dużych firm zauważenie takich zachowań może być bardzo trudne.

Zapewnienie niezbędnych narzędzi do efektywnego wykonywania zadań

Tworząc stanowisko pracy, pracodawca powinien pamiętać o komforcie pracowników. Małe biurko, stary laptop czy nieprofesjonalne narzędzia będą w perspektywie czasu prowadzić do czegoś, co ideologia lean nazywa marnotrawstwami.
Zapewniając pracownikom odpowiednio duże stanowisko pracy oraz sprzęt, który pozwoli im na sprawne wykonywanie swoich obowiązków unikasz tracenia pieniędzy w e-commerce.

Sprawne pakowanie paczek w e-commerce to podstawa do oszczędności

pakowanie paczek w e commerce


Nadanie i wysyłka paczek pochłania lwią część czasu pracowników magazynowych dla sklepów e-commerce i to właśnie tam najczęściej właściciele sklepów e-commerce tracą pieniądze.
Najczęstsze błędy sklepów e-commerce przy pakowaniu paczek, które powodują straty:


Błąd 1: Kupowanie tanich kartonów

Wielu właścicieli e-commerce przy wyborze opakowań na produkty wybiera jak najtańszą opcję. Niestety w przypadku kartonów taniej wcale nie znaczy lepiej.
Cena opakowania zależy przede wszystkim od rodzaju i jakości papieru, z jakiej zostało wykonane. Im wyższa gęstość tektury, tym większy koszt kartonu. 
Jeśli mało znana firma oferuje kartony dla e-commerce w zaskakująco niskiej cenie, to musisz liczyć się z tym, że prawdopodobnie są to produkty równie niskiej jakości. Pozorna oszczędność na zakupie opakowań, może Cię kosztować naprawdę sporo.
Nieprawidłowe zabezpieczenie towaru na czas wysyłki, może wiązać się bowiem z jego uszkodzeniem. W przypadku źle zabezpieczonego produktu, nie masz szans rościć odszkodowań wobec firmy kurierskiej. Wszelkie koszty związane ze zwrotem, musisz pokryć „ze swojej kieszeni”.
Jeden zwrot to nie problem. Przy kilku zwrotach może już trochę zaboleć. Jednak co w przypadku kilkuset zwrotów? Tani karton może kosztować Cię znacznie więcej niż kilkadziesiąt groszy więcej za zamówienie. Może on być powodem kilkuset złotych za towar, co przy wielu reklamacjach może zrujnować kondycję finansową Twojej firmy.

Błąd 2: Używanie zwykłej taśmy, bo „jest taniej”

Z tanią taśmą może być dość analogiczna sytuacja. Może ona nieodpowiednio zabezpieczyć towar, w efekcie czego ulegnie on zniszczeniu. Jednak w przypadku samego oklejania opakowania można dopatrzeć się jeszcze jednego rażącego błędu.
Większość pracowników magazynowych musi samodzielnie odrywać taśmę bez pomocy żadnych narzędzi. Taka praktyka będzie powodem niemałych strat związanych z niską efektywnością pracy.
Firmy e-commerce rzadko kiedy wyposażają swoje magazyny w pomocne narzędzia takie jak stołowy podajnik do taśm czy ręczny dyspenser, a z takimi narzędziami pakowanie paczek może trwać nawet dwukrotnie krócej! Twój pracownik zamiast w ciągu 1 godziny spakować 10 paczek, będzie mógł spakować ich 20, co znacząco podniesie jego produktywność.

Błąd 3: Tanie wypełniacze do paczek

Ostatnim błędem, na który zwrócimy uwagę, jest nieodpowiednie wypełnienie paczek. 
Wiele sklepów e-commerce używa najtańszych wypełniaczy do paczek albo (o zgrozo!) nie używa ich w ogóle. Takie praktyki także mogą rodzić ogromne straty finansowe. Uszkodzenia towarów, nadmierne zwroty i reklamacje nigdy nie wróżą nic dobrego, dlatego zamiast kupować najtańszy możliwy wypełniacz na portalu aukcyjnym, upewnij się, że jest to wypełnienie od renomowanej firmy. 
Na polskim rynku są przedsiębiorstwa, które zajmują się wyłącznie materiałami pakowymi. Z pewnością jednak ze sławniejszych jest Neopak. To warszawska firma, która od kilkudziesięciu lat oferuje produkty do pakowania. Kupując u takiej firmy masz pewność, że Twoje opakowania bezpiecznie zadbają o Twoje produkty.
tasmy-samoprzylene-kauczuk-naturalny-ubis

Transparentna taśma pakowa UBIS Solvent, 48mm x 60yd, zestaw 36 szt. Idealna do kartonów i przesyłek, wytrzymała w różnych warunkach. Opakowanie zbiorcze: karton.

Taśma Solvent Kauczuk Naturalny Transp 48mm/60yd - 36 szt109,25
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Opaski Trytytki Czarne

Opaska zaciskowa demontowalna czarna sprawdzi się znakomicie w branży motoryzacyjnej, w branży budowlanej, produkcji przemysłowej i w handlu. Opaska wykonana jest z plastiku, który jest odporny na działanie promieni UV.

Opaski zaciskowe 370/7,6mm Czarne wielorazowe70,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Papier ozdobny

Papier dwustronny dekoracyjny do eleganckiego pakowania prezentów. Papier sprawdzi się zarówno do ozdabiania jak i zabezpieczania produktów, które zostaną zapakowane do pudełek ozdobnych oraz torebek.

Papier Ozdobny Kraft 100cm/250m Żółto-Pomarańczowy380,00
Do koszyka
Szybki podgląd
karton klapowy duży

Duży karton klapowy wykonany z trójwarstwowej tektury. Charakteryzuje go uniwersalny rozmiar i mała waga. Bardzo wytrzymała i gruba tektura, która zapewnia ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi kartonu.

Karton Klapowy 400x300x150mm2,25
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Wypełniacz SizzlePak pomarańczowy

Wytrzymały wypełniacz z papieru do uzupełniania pustej przestrzeni opakowań.

Wypełniacz SizzlePak pomarańczowy - 1kg55,00
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremiumEko
Koperty foliowe nietransparentne 310x420 mm

Nasze foliopaki to doskonała propozycja o szerokim zastosowaniu odznaczająca się wysoką jakością. Dzięki wykorzystaniu grubej, wytrzymałej foli o nietransparentnej barwie zapewniasz sobie pełną poufność przesyłanych przedmiotów.

Foliopaki kurierskie 310x420mm FB04 / A3 - 100szt33,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Woreczek metalizowane fioletowe

Woreczki metalizowane to jedno z tych rozwiązań, które łączy w sobie wysoką praktyczność oraz designerski wygląd. Z ich pomocą zabezpieczysz swoje przedmioty na czas wysyłki, a także podkreślisz ich niepowtarzalny charakter.

Woreczki Metalizowane z paskiem 320x430 Fioletowe71,20
Do koszyka
Szybki podgląd
-11%WyprzedażPremium
Mata powietrzna do zabezpieczania towaru

Mata powietrzna powinna znajdować się w każdej przesyłce, w której znajdują się kruche i nieodporne na zarysowania elementy. Dzięki niej, w bezpieczny sposób zabezpieczysz każdy rodzaj towaru i unikniesz ewentualnego stresu.

Mata Airplus 400x250mm 20m38,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Eko
Do koszyka
Szybki podgląd
Eko
Do koszyka
Szybki podgląd
-7%Eko
wypełniacz papierowy biały

Efektowne papierowe wypełnienie do paczek w kolorze białym. Duże, ekonomiczne opakowanie produktu. Wypełniacz w trakcie zygzaków zabezpiecza produkty przed uszkodzeniami mechanicznymi i pełni funkcję dekoracyjną.

Wypełniacz papierowy białe wiórki Basic 1kg28,00
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerEko
Do koszyka
Szybki podgląd
-7%Eko
Papier Arkusz Pakowy Gazetowy 80x120cm

Gładki papier makulaturowy dostępny w wyjątkowo niskiej cenie.

Papier Arkusz Pakowy Gazetowy 80x120cm8,00
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerEko
Wypełniacz do paczek skropak 100L Neopak

Skropak to ekologiczny wypełniacz wolnych przestrzeni w przesyłce. Bardzo dobrze wpasowuje się w każdą przestrzeń, a utylizacja odbywa się przez rozpuszczenie w wodzie lub kompostowanie, co jest przyjazne naszej planecie.

Eko Skropak Wypełniacz do paczek Worek 100l32,00
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremiumEko
Dlaczego firmy tracą kilka tysięcy miesięcznie?
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie