Bartosz TyrkaBartosz Tyrkaponiedziałek, 3 kwietnia 20235 minut czytanialiczba wyświetleń: 1862
Ilość komentarzy: 0

Jak przyspieszyć realizację zamówienia i skrócić czas dostaw

Oczekiwania klientów mogą być różne, wiadomo jednak, że dla znaczącej ich części ważnym czynnikiem jest krótki czas dostawy. Firmy działające w branży e-commerce stają przed złożonym zadaniem jak najefektywniejszego przyspieszenia terminu realizacji poszczególnych zamówień. Pozwala to nie tylko na zwiększenie zadowolenia zamawiających, ale również na zachęcenie konsumentów do zakupu towarów w przyszłości. Szybko dostarczona przesyłka zmniejsza ryzyko związane z porzuceniem decyzji zakupowej przez potencjalnych klientów. W jaki sposób można efektywniej przeprowadzać realizację zamówień? Jak skrócić czas dostawy? Więcej o tym temacie piszemy poniżej.

Czego oczekują klienci w kontekście wysyłki?


Współcześni kupujący uwielbiają wygodne i szybkie zakupy online. Taka forma transakcji jest doceniana ze względu na to, że paczka z zamówionym produktem może trafić do ich rąk już następnego dnia. Nie zawsze jednak tak jest. Przedłużający się proces tworzenia zamówień może znacząco spowolnić termin przewidywanej dostawy. Nawet jeśli firma kurierska zrealizuje przewóz w bardzo krótkim czasie, to częstym problemem jest przyspieszenie tego procesu wewnątrz firmy. Jak wskazali respondenci badania IMRG z 2021 roku, niemal 2/3 konsumentów uważa czas dostawy za bardzo ważny czynnik podczas kupowania przez Internet. Podobny odsetek stwierdził, że ekspresowa dostawa zachęca do ponownych zakupów. Wyniki ankiety nie budzą wątpliwości. Im szybciej zrealizowane zamówienie, tym lepiej dla każdej ze stron.
  • Długi czas realizacji zniechęci klientów do ponownych zakupów.
  • Opinie o przedłużonym czasie realizacji szybko rozchodzą się w sieci.
  • Problem narasta w momentach krytycznych, czyli w czasie największego popytu.

dostarczanie-paczek

Najtrudniejszy moment, czyli wzmożony popyt na zamówienia

Opaska Zaciskowa Niebieska

Opaski zaciskowe w kolorze niebieskim, idealne do montażu wszelkiego rodzaju przewodów i kabli. Charakteryzuje je niezwykła wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne takie jak otarcia i przecięcia oraz promieniowanie UV i chemikalia

Opaska Zaciskowa 200/4,8mm Niebieska 100szt5,60
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Opaski Zaciskowe Niebieskie

Opaski zaciskowe są niezawodne, a ich niska cena sprawia, że zdecydowanie warto się zdecydować na zakup własnej paczki.

Opaski Zaciskowe 370/7,6mm Niebieskie 100szt22,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Uniwersalny karton klapowy 1020x50x720 mm

Wysokiej jakości kartony klapowe wykonane z grubej tektury falistej o gramaturze 400g/m2to praktyczna propozycja, którą odnajdziesz w ofercie naszego sklepu w atrakcyjnej cenie. Nie czekaj, sprawdź nas.

Karton klapowy 1020x50x720mm Format B1 F2039,90
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Worek na śmieci 120l

Niebieskie worki na śmieci to powszechne wyposażenie gospodarstw domowych i instytucji publicznych. Wyposażone zostały w specjalne taśmy ściągające, które ułatwiają ich przenoszenie i zapobiegają wydostaniu się zawartości.

Worek na śmieci LDPE 120l - A10 Niebieski z taśmą9,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Koperta bąbelkowa D14

Koperty bąbelkowe są gwarancją odpowiedniej ochrony dla przedmiotów na czas transportu. Pęcherzyki stanowią amortyzację przed wstrząsami, a papier powlekany odpowiada za ich wodoodporność. Stosowane w firmach i w użytku domowym.

Koperty bąbelkowe VP D14 - karton 100szt Brązowe49,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller

Momentem, który utrudnia sprawne przeprowadzenie procesu realizacji zamówień jest okres wzmożonego popytu. Możemy go zaobserwować m.in. tuż przed Nowym Rokiem lub przed Świętami. To moment, który stwarza nowe wyzwania. Wiele firm ma wówczas problem z utrzymaniem wysokiej dynamiki procesu tworzenia zamówień, co skutkuje dużymi opóźnieniami. Ma z nimi do czynienia niemalże połowa firm działających w branży e-commerce. Co jednak sprawia, że duża część przedsiębiorstw radzi sobie całkiem dobrze, nawet mimo tak bardzo zintensyfikowanego popytu? Odpowiedzią jest zoptymalizowany proces realizacji zamówień. Jak zwiększyć taką wydajność operacyjną? Wyróżniamy 4 punkty, które pomogą w poprawieniu efektywności działań.

1. Wybieraj opakowania, które przyspieszają proces pakowania


Jeśli korzystasz z nieefektywnych opakowań tekturowych, prostych kartonów wymagających ręcznego składania lub masz problem z magazynowaniem materiałów opakowaniowych – to znak, że warto zastanowić się głębiej nad tym problemem. Być może Twoi pracownicy nie są w stanie wykonywać pracy stosunkowo szybko, ponieważ dużo czasu zajmuje im samo przygotowanie kartonów do pakowania. Zdarza się, że niektórym pracownikom zbyt trudno jest wykonywać taką pracę w sposób efektywny, bo każdy proces zaklejania, wycinania i układania kartonów jest bardzo czasochłonny. Warto to zmienić korzystając z optymalnych rozwiązań, np. kartonów dostosowanych do możliwości błyskawicznego ich składania oraz zamykania. Przykładowo, używanie wycinanego kartonu wydłuża czas pakowania, co z pewnością spowolni pracę, zwłaszcza jeśli zespół pracowników tworzą również osoby zatrudnione tymczasowo.

efektywne-pakowanie

2. Taśma pakowa i dyspenser to dobre połączenie


Nie w każdych warunkach można skorzystać z automatycznych maszyn, choćby ze względu na wysokie koszty eksploatacyjne. Można jednak usprawnić proces pakowania za pomocą przydatnych narzędzi. Zamiast ręcznego zabezpieczania paczek, pracownicy mogą korzystać z szeregu pomocy, m.in. dyspenserów na taśmę pakową. Skraca to czas zabezpieczania pakunku o kilkadziesiąt procent. Warto również wybrać bardziej zaawansowany wariant taśmy, np. z dodatkowym podgumowaniem. Pakowanie będzie wówczas szybsze, a przy okazji zużywa się znacznie mniej taśmy podczas codziennej pracy.

3. Większa wydajność przy wypełnianiu paczek


Zabezpieczanie przesyłki jest jednym z najważniejszych etapów jej tworzenia. Jednocześnie stanowi najbardziej angażujący i czasochłonny etap realizacji. Wykorzystanie pojedynczych poduszek powietrznych lub wypełniaczy umieszczonych w małych opakowaniach wymaga większego zaangażowania pracowników. Wymaga to bowiem częstego otwierania nowych produktów, częstego zmieniania rolek w maszynach, co spowalnia cały proces. Zamiast tego lepiej wykorzystać produkty wypełniające, które cechuje najwyższa wydajność. Dobrym pomysłem jest wybranie dłuższych rolek z materiałem wypełniającym. Skutkuje to mniejszą liczbą zamian rolek podczas pracy, co z kolei przyspiesza cały proces tworzenia zamówień. Kolejną z korzyści związanych z takim działaniem jest możliwość zaoszczędzenia miejsca magazynowego.

4. Przygotuj zamówienie, zanim jeszcze zostanie utworzone


Część zachowań konsumentów można przewidywać, zwłaszcza jeśli będziesz bazować na doświadczeniu swojej firmy. Jeśli spodziewasz się zwiększonego popytu – nie wahaj się przed stworzeniem zamówień zanim jeszcze konsument opłaci przesyłkę. To jeden z najczęściej stosowanych trików, który ma jednak pewne ograniczenia. Mimo, iż takie działanie znacząco przyspieszy cały proces, to z pewnością wymaga to zorganizowania większej ilości miejsca w magazynie lub innym pomieszczeniu firmy. O czym jeszcze warto pamiętać? Upewnij się, że masz wystarczającą ilość zapasów, aby zaspokoić potrzeby klientów. To szansa na zmniejszenie ryzyka wystąpienia opóźnień w toku realizacji.

karton-wysylka-przyspieszenie

Krótszy czas dostawy – o czym warto pamiętać?


Współpraca z większą liczbą firm kurierskich pozwoli w wielu sytuacjach przyspieszyć proces dostarczania produktów. Kupujący, mając do dyspozycji wiele znanych przez siebie przedsiębiorstw kurierskich, może swobodnie wybierać pomiędzy dostępnymi opcjami. Dodatkowo racjonalnym pomysłem będzie skontaktowanie się z przedstawicielem przewoźnika w celu negocjacji jak najlepszych warunków współpracy. Jeśli chcemy maksymalnie skrócić taki czas, warto uzgadniać szybsze terminy dostawy. Warto także poinformować kupującego o sugerowanym czasie dostarczenia produktów. Warto zawrzeć większe widełki czasowe, aby uspokoić zamawiającego. Wśród nowoczesnych wdrożeń znajdują się także trackery, czyli systemy do śledzenia statusu zamówień przez klienta.


Jak małe firmy mogą rywalizować z dużymi na polu realizacji zamówień?


Niewielkie przedsiębiorstwa e-commerce są skazane na rywalizację z wielkimi graczami na rynku. Istotne, aby również małe podmioty mogły nawiązywać do osiągnięć notowanych przez gigantów – tak, by nie odstawać od konkurencji. Sporym ograniczeniem jest znacznie niższy budżet oraz brak wykorzystania nowoczesnych technologii. Giganci sprzedażowi optymalizują czas realizacji zamówień m.in. robotami magazynowymi czy dronami przenoszącymi towary. Małe firmy realizujące sprzedaż internetową nie muszą jednak stać na straconej pozycji. Ważne, aby upraszczały one proces przetwarzania zamówienia – eliminując z niego wszystko to, co jest zbyt czasochłonne. Należy również zadbać o optymalizację procesu pakowania oraz lepszą komunikację z klientem. Część klientów będzie chciała przykładowo zmienić poszczególne produkty w swoim zamówieniu, dlatego warto skorzystać z rozwiązań typu chat online na stronie sprzedażowej.

przyspieszenie-zamowien-magazyn

Krótki czas dostawy i szybkie komponowanie przesyłek – podsumowanie artykułu


Jeśli zdarzyło Ci się zamawiać prezent na urodziny dla krewnego albo podarunek na święta dla bliskiej osoby to z pewnością wiesz, jakie uczucie towarzyszy osobom wyczekującym na zamówioną paczkę. Przedłużający się termin realizacji zamówienia może skutecznie odstraszyć konsumenta przed zakupem. Nic zatem dziwnego, iż przyspieszenie procesu realizacji i wysyłki to niezwykle ważne procesy, które mogą przyciągnąć (bądź zniechęcić) klienta. Dzięki wskazówkom zawartym w artykule zwiększysz szansę na to, aby Twoja firma była lepiej przygotowana do zwiększonego popytu na zamówienia.
szybsza-realizacja-zamowien
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie