Ewelina W-WEwelina W-Wponiedziałek, 17 stycznia 20226 minut czytanialiczba wyświetleń: 1841
Ilość komentarzy: 0

Opakowania e-commerce w NEOPAK, polecamy!

Zdaniem wielu ekspertów przyszłość zakupów znajduje się w sieci. Zamawianie produktów bez konieczności wychodzenia z domu jest nie tylko popularne, ale również niezwykle wygodne. Obecnie już około połowa mieszkańców starego kontynentu korzysta z tej formy kupowania. Pandemia koronawirusa tylko przyspieszyła ten rozwój, a dystans społeczny i lockdowny przekonały konsumentów do zakupów w sieci. Co ciekawe, trend ten utrzymuje się nadal, a rosnący popyt w branży e-commerce wymusza na firmach zmiany w zakresie logistyki.


Branża e-commerce


Jak e-commerce zmienia rynek opakowań?


Szybko rozwijająca się branża e-commerce daje impuls przemysłowi opakowaniowemu, a producenci prześcigają się w projektowaniu coraz to nowych i bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Za dynamiczne zmiany na rynku opakowań odpowiada rozwój branży e-commerce, logistyki oraz koncentracja sprzedających na odczuciach klienta. W gruncie rzeczy handel online to nieustanna walka o klienta. Warto zwrócić uwagę na fakt, że zakupy internetowe są całkowicie uzależnione od właściwości opakowań. Opakowania, które niegdyś pełniły wyłącznie funkcję zabezpieczającą, dzisiaj stają się narzędziem do działań marketingowych. Pakowanie i wysyłanie produktów powinno więc przebiegać szybko i sprawnie, a najlepiej jeśli dodatkowo nie wymaga dużych nakładów finansowych.


Czym jest opakowanie e-commerce?


Pod pojęciem opakowanie e-commerce kryje się rodzaj opakowania, które jest wykorzystywane do wysyłania produktów klientom. W większości przypadków opakowania e-commerce występują w formie pudeł kartonowych, produkowanych z tektury falistej. Wykorzystywane są głównie w sklepach internetowych, które oferują sprzedaż wysyłkową swoich produktów. Opakowania e-commerce powinny być solidne oraz wytrzymałe i jednocześnie gwarantować, że przesyłka dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Opakowania e-commerce to nic innego jak pudełka kartonowe i w niektórych przypadkach koperty, które są łatwe i zarazem szybkie w składaniu bez użycia taśmy pakowej. Wyposażone są we wzmocnione dno, które dodatkowo zwiększa wytrzymałość opakowania. Opakowania e-commerce stały się niezwykle istotną częścią doświadczenia przy rozpakowywaniu dla większości konsumentów. Wiele marek wykorzystuje ten fakt, aby pokazać swoją kreatywność i tożsamość marki. Firmy projektują swoje pudełka wysyłkowe tak, aby wyróżniały się one na tle konkurencji.

Opakowanie e-commerce


Cechy opakowań e-commerce


Od opakowań e-commerce wymagana jest przede wszystkim funkcjonalność i wysoka odporność na działanie czynników zewnętrznych. Co ważne, powinny być one również proste w obsłudze, aby ułatwiały pakowanie paczek i zwiększały ergonomię pracy. Opakowania e-commerce, głównie pudełka kartonowe, bardzo często wyposażone są w łatwy system zamykania bez używania do tego celu taśmy pakowej oraz w  proste otwieranie poprzez zerwanie taśmy. Wiele z nich przystosowane jest również do wykonania zwrotu towarów. Zwrotne opakowania e-commerce posiadają dwie ścieżki klejące, które ułatwiają klientowi zapakowanie pudełka z produktami i odesłanie go z powrotem do nadawcy.


Personalizowane opakowania e-commerce


Sprzedaż wysyłkowa determinuje nie tylko rodzaj, wielkość i kształt opakowania, ale jest także czynnikiem decydującym, jeśli chodzi o jego funkcję. Nadruki na opakowaniach to zyskujące na popularności rozwiązania, które są pomocne w strategii marketingowej firmy. Personalizacja opakowań pozwala na kreowanie wizerunku marki, reklamowanie produktów i usług oraz wzrost prestiżu firmy.

Kartony

Może Cię zainteresuje?

Produkty z kategorii: Kartony

Znaczenie opakowań e-commerce


Prognozy mówią o tym, że w ciągu najbliższych lat sprzedaż internetowa zyska jeszcze bardziej na popularności, generując ogromne zyski dla firm. Branża e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów i pozostanie najpowszechniejszym kanałem sprzedaży wielu rodzajów produktów - od dóbr konsumpcyjnych po żywność, od książek po sprzęt elektroniczny. Wzrost będzie dotyczył nie tylko liczb, ale także technologicznej i logistycznej strony takiej działalności. Z uwagi na taki rozwój wydarzeń warto zwrócić uwagę na jedną kwestię - rosnące znaczenie rozpoznawalności opakowań e-commerce oraz coraz większą automatyzację węzłów logistycznych, wykorzystywanych na etapie sortowania i dostawy.

Branża e-commerce


Dlaczego warto korzystać z opakowań e-commerce?


Głównym przeznaczeniem opakowań e-commerce jest oczywiście zabezpieczenie sprzedawanych produktów przed zniszczeniem podczas ich transportu. Opakowanie jest niejako świadectwem profesjonalizmu sprzedawcy. Wynika to z faktu, że w momencie otwierania paczki rozpoczyna się budowanie relacji z klientem. Odpowiednie wykorzystanie kartonu wysyłkowego pozwala stać mu się nie tylko opakowaniem ochronnym, ale jednocześnie nośnikiem reklamy. Jeśli opakowanie powstaje z surowców pochodzących z recyklingu, to kreuje obraz firmy nastawionej na zrównoważoną produkcję i troszczącej się o przyszłość planety. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane opakowanie e-commerce pomoże wyróżnić każdą markę. Niewłaściwy wybór opakowania dla branży e-commerce może prowadzić do wielu problemów, od uszkodzonych produktów po zerwane relacje z klientami. Oto najważniejsze korzyści płynące ze stosowania opakowań e-commerce w biznesie:
  • komfort pakowania - prosta konstrukcja i szybkie składanie,
  • usprawnienie pracy przy pakowaniu,
  • wygodne dla klienta otwieranie,
  • odpowiednie zabezpieczenia wysyłanych towarów,
  • wysoka estetyka wykonania.

Opakowania-ecommerce-w-NEOPAK-polecamy

Jak wybrać najlepsze opakowanie e-commerce?


Opakowania e-commerce oferują szereg możliwości nie tylko dla sprzedawcy, ale również dla kupującego. Aby wybrać najlepsze dla charakteru prowadzonej działalności opakowanie wysyłkowe, należy wziąć pod uwagę kilka różnych elementów. Najważniejszą kwestią do rozważenia w tym aspekcie jest to, jak dobrze opakowanie e-commerce jest w stanie ochronić wysyłany produkt. Ponadto dobrym rozwiązaniem jest kierowanie się wskazówkami opisanymi poniżej.

Opakowania wysyłkowe


Rodzaj opakowania


Najpopularniejszym rozwiązaniem są oczywiście opakowania kartonowe. Najtańszą w zakupie opcją jest tradycyjny karton klapowy. Jeśli jednak sprzedawcy zależy na estetyce wykonania i oryginalniejszym wyglądzie, powinien postawić na pudełka wykrojnikowe. Powstają one ze specjalnych szablonów i zamykane są za pośrednictwem zakładek, bez użycia taśmy pakowej. Wyjątkowo popularne w branży e-commerce są pudełka automatyczne, które zostały wyposażone w pasek taśmy wewnątrz opakowania, który ułatwia jego estetyczne zamknięcie. Wśród firm prowadzących sprzedaż wysyłkową uznaniem cieszą się także koperty wysyłkowe. Sprawdzają się szczególnie w przypadku niewielkich przedmiotów, dokumentów, wydruków czy zdjęć. Koperty wysyłkowe również wyróżniają się prostotą obsługi i łatwym zaklejeniem. Jeśli jednak wysyłany produkt wymaga dodatkowego zabezpieczenia, warto postawić na koperty bąbelkowe, które wyposażone są w dodatkową amortyzację, zagwarantowaną bez folię pęcherzykową w jej wnętrzu.


Dopasowanie opakowania do produktu


Opakowanie e-commerce powinno być dostosowane do wysyłanego produktu przede wszystkim pod kątem jego rozmiaru i kształtu. W sprzedaży do dyspozycji klientów są opakowania e-commerce dedykowane konkretnym towarom. Mowa tutaj o pudełkach przeznaczonych do wysyłki sprzętu elektronicznego, felg, książek i tubach kartonowych, które sprawdzą się w transporcie długich przedmiotów.


Surowiec użyty do produkcji opakowania


Na rynku występują opakowania produkowane z tektury falistej. Cechą odróżniającą je między sobą jest ilość warstw tektury - do dyspozycji klientów są kartony z trzy- lub pięciowarstwowej tektury. Opakowania, wykonane z tektury trzywarstwowej, przeznaczone są do wysyłki lekkich towarach, przy dużym obciążeniu warto jednak postawić na tekturę składającą się z pięciu warstw.


Preferencje klienta


Zadowolenie klienta powinno być czynnikiem decydującym przy wyborze opakowań. To od doświadczeń odbiorcy zależy czy wybierze ponownie konkretną markę. Warto tutaj wspomnieć o zjawisku, które jest nazywane “unboxing experience”. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, emocje są bardzo ważne w biznesie, a szczególnie w branży e-commerce. Jeśli opakowanie pozwoli wzbudzić w odbiorcy silne emocje, z pewnością wyróżni się na tle konkurencji. W sytuacji, gdy dla kupujących istotna jest troska o środowisko naturalne, ekologiczne opakowania niewątpliwie zrobią na nich pozytywne wrażenie. Jeśli dodatkowo będą mogły być wielokrotnie użyte i poddane recyklingowi, na pewno sprzedawca zyska w oczach klienta.


Opakowania e-commerce w sklepie Neopak


Prowadzenie biznesu w branży e-commerce wymaga różnorodnych i innowacyjnych rozwiązań, szczególnie w zakresie opakowań. Dlatego też warto postawić na doświadczoną firmę, która w swoim asortymencie posiada nie tylko najlepszej jakości produkty, ale również służy kontrahentom fachowym doradztwem i oferuje personalizację opakowań. Przykładem takiego dostawcy jest Neopak, który proponuje swoim klientom dopasowane do ich oczekiwań opakowania i akcesoria niezbędne przy pakowaniu przesyłek. Dostępne w sklepie internetowym Neopak opakowania e-commerce usprawniają proces logistyczny, minimalizują ryzyko uszkodzenia towarów podczas transportu i jednocześnie stanowią gwarancję, że odbiorca otrzyma zakupione produkty w nienaruszonym stanie. Klienci sklepu Neopak mogą wybierać spośród szerokiej gamy opakowań e-commerce, w tym kartonów klapowych, wykrojnikowych, sztancowanych, automatycznych czy teleskopowych. W ofercie znajdują się również tuby kartonowe i pudełka z paskiem klejącym, które w ogromnym stopniu ułatwiają pakowanie przesyłek. Jeśli chodzi o asortyment kopert, to Neopak proponuje koperty bąbelkowe, kartonowe czy koperty z paskiem samoprzylepnym. Warto podkreślić, że oferta firmy odpowiada również najnowszym trendom ekologicznym, ponieważ Neopak proponuje w swoim asortymencie opakowania przyjazne środowisku, produkowane z surowców pochodzących z recyklingu. Firma Neopak zdaje sobie sprawę z tego, że opakowania w branży e-commerce stanowią również nośnik reklamy i element działań marketingowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferuje dodatkowo personalizację produktów i pozwala markom wyróżnić się na tle konkurencji.
Opakowania e-commerce w NEOPAK, polecamy!
Wyślij emailem
  • Jakie opakowania dla e-commerce?

    Opakowania, które jeszcze kilka lat temu stanowiły jedynie zabezpieczenie paczki, z każdym rokiem stają się coraz lepszym narzędziem marketingowym. Aby pakowanie i wysyłanie produktów przebiegało sprawnie i bezproblemowo, warto sięgnąć po opakowania dla e-commerce dostępne w naszym sklepie internetowym NEOPAK. Polecamy szczególnie pudełka kartonowe, koperty oraz foliopaki. W zależności od rodzaju sprzedawanych przedmiotów, każdy przedsiębiorca znajdzie u nas coś odpowiedniego dla siebie i swojej marki.
     
  • Jakie są zalety opakowań e-commerce?

    Opakowania e-commerce dostępne w naszym sklepie posiadają wiele zalet. Są wysoce funkcjonalne i bardzo odporne na działanie różnorodnych czynników zewnętrznych. Produkty tego typu są także proste w obsłudze, dzięki czemu ułatwiają pakowanie paczek i maksymalizują ergonomię pracy w magazynie, w sklepie i w hurtowni. Opakowania e-commerce takie jak pudełka kartonowe są zazwyczaj wyposażone w system zamykania bez potrzeby używania taśmy do pakowania. Są jednocześnie przystosowane do wykonania zwrotu towarów.
     

Dodaj swój komentarz

Zapisz się do naszego Newslettera

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie