Michał KrajniakMichał Krajniakczwartek, 15 grudnia 20222 minuty czytanialiczba wyświetleń: 1278
Ilość komentarzy: 0

Co zrobić, gdy adresat otrzymał uszkodzoną paczkę?

Kiedy już wyślemy do kogoś paczkę to na pewno życzylibyśmy sobie, aby taki pakunek w stanie nienaruszonym dotarł do naszego odbiorcy. Jednakże w życiu zdarzają się różne sytuacje i nie zawsze możemy mieć gwarancję, że nasza przesyłka dotrze cało pod wskazany adres. Możemy się starać, by tak było, ale zawsze istnieje choć ten cień ryzyka. Kiedy już to się zdarzy, wówczas odbiorca na pewno nie będzie zadowolony. Czy my, jako nadawcy możemy coś zrobić w tej sprawie i czy ciążą na nas z tego tytułu jakieś obowiązki?
Co-zrobi-gdy-adresat-otrzyma-uszkodzon-paczk

Wszystko zależy od stosunku z adresatem


Wiadomo, że nasze podejście do sprawy będzie zupełnie inne w zależności od tego jakie relacje mamy z odbiorcą paczki. Jeśli wysyłaliśmy pakunek prywatnie, to możemy w całą sprawę być zaangażowani emocjonalnie i to w sposób znaczny. Natomiast jeśli będziemy wysyłali paczkę z firmy do klienta to wówczas interesować nas mogą jedynie formalności oraz kwestie odpowiedzialności oraz obowiązku. Wbrew pozorom mogą nas czekać bardzo różne możliwe drogi rozwiązania tego problemu.

Uszkodzona paczka – instrukcja postępowania. Różne scenariusze

czerwone pudełko z wieczkiem

Czerwone pudełko z wieczkiem. Pudełko w typie fasonowym do samodzielnego złożenia. Opakowanie wykonane z litej tektury. Gotowe opakowanie prezentowe. Ozdobne pudełko na drobiazgi i do przechowywania pamiątek.

Pudełko Laminowane 350x240x70mm Czerwone8,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Karton wykrojnikowy 550x60x60mm

Tuba kartonowa przeznaczona do transportu plakatów formatu B2

Karton wykrojnikowy 550x60x60mm B22,10
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Biały karton wykrojnikowy

Biały karton fasonowy wykonany z ekologicznej tektury. Doskonały sposób na szybkie i eleganckie zabezpieczenie ważnych przedmiotów. Trójwarstwowa tektura świetnie amortyzuje wszelkie uderzenia podczas transportu.

Karton wykrojnikowy 290x160x110mm F215 Biały1,85
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
karton-ozdobny-na-prezenty-swiateczne

Unikalne Pudełko Świąteczne 400x300x150mm, motyw: wieniec, gałązki choinki, jarzębina, napis Wesołych Świąt. Solidna tektura, idealne na prezenty i dekoracje.

Karton Świąteczny 400x300x150mm Wesołych Świąt Wieniec6,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Karton klapowy 600x600x400

Kartony klapowe o dużych gabarytach to niezastąpione elementy przy sprzedaży wysyłkowej i w branży transportowej. Sprawdzą się świetnie także w różnych dziedzinach życia - przy przechowaniu przedmiotów i podczas przeprowadzek.

Karton Klapowy 600x600x400mm BC65016,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
duże czerwone pudełko poduszka

Ozdobne pudełko wykonane z wysokogatunkowej tektury litej. Pudełko tekturowe przeznaczone do zapakowania prezentu w niewielkim rozmiarze. Najlepsze do biżuterii i innych drobiazgów. Czerwony kolor na każdą okazję.

Pudełko ozdobne Poduszka 250x165x50 Czerwone L1,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium

Przyjrzyjmy się, jakby to miało wyglądać w praktyce. Musimy przyłożyć szczególną wagę do zachowań naszego odbiorcy. Jednak pamiętajmy, że możemy poczuć naciski ze strony niezadowolonego klienta. Jak wtedy postępować?

Obowiązek ciąży na firmie kurierskiej


To przewoźnik ma obowiązek dostarczyć pakunek pod wskazany adres w nienaruszonym stanie. Jeśli więc zadzwoni do nas zdenerwowany klient i będzie zgłaszał, że np. karton był uszkodzony, to wówczas uprzejmie, acz stanowczo odeślijmy go do kuriera. Wszelkie kwestie odszkodowania za zniszczoną paczkę to już zmartwienie przewoźnika.

Co jeśli nie zabezpieczyliśmy paczki do transportu?


W takim przypadku nie świadczy to o nas najlepiej, jako o sprzedawcy. Niemniej przewoźnik ma prawo odmówić przyjęcia paczki do wysyłki, jeżeli uzna, że nie jest odpowiednio przygotowana. Skoro więc ją przyjmuje, to znaczy, że świadomie bierze na siebie odpowiedzialność. Jednakże zawsze zabezpieczajmy zawartość paczki, używając chociażby folii bąbelkowej i wypełniaczy.

A co w przypadku wysyłki prywatnej?


Jeśli indywidualnie wysyłamy paczkę, jako osoba fizyczna np. do kogoś bliskiego, to tutaj także odpowiedzialność ciąży na firmie kurierskiej. W razie gdyby adresat wyraził swoje niezadowolenie możemy go wesprzeć w dochodzeniu należności od firmy kurierskiej. Ale też powinniśmy wcześniej na 100% upewnić się, że dobrze zapakowaliśmy towar. O ile w przypadku firm jest to kwestia renomy, profesjonalnej obsługi i reputacji na rynku, o tyle w wysyłce prywatnej jest to troska o osobę, której coś dajemy.

Uszkodzone paczki – czy często się to zdarza?


Na szczęście uszkodzenia paczek w transporcie zdarzają się już dość rzadko. Jest tak dzięki profesjonalnym opakowaniom dostępnym na rynku oraz coraz większej świadomości ludzi w kwestii robienia pakunków. Również w interesie firm kurierskich leży to, aby jak najbezpieczniej przewozić pakunki.
Co zrobić, gdy adresat otrzymał uszkodzoną paczkę?
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie