Drodzy Klienci, w najbliższą sobotę, 30 marca, nasz sklep stacjonarny będzie nieczynny.
Paweł SaigomadePaweł Saigomadesobota, 3 grudnia 20226 minut czytanialiczba wyświetleń: 703
Ilość komentarzy: 0

Czy opakowanie może działać uspokajająco na Klienta?

Sposoby na poprawę doświadczeń Klienta


Oczekiwania Klientów e-commerce stale rosną. Dotyczy to nie tylko łatwości w obsłudze platformy, która wykorzystywana jest do złożenia zamówienia, ale również otrzymanych produktów, jak i samej dostawy. Konkurencja na rynku jest ogromna. Wszelkie rozczarowania i problemy z realizacją zamówienia mogą skutkować rezygnacją ze złożonego zamówienia. I – co gorsza – brakiem powrotu do sklepu w celu ponownego złożenia zamówienia. Czy wiedziałeś, że odpowiednio dobrane opakowanie - pod względem designu czy też wielkości jest jednym z najważniejszych elementów, jakie przeciwdziałają niezadowoleniu odbiorcy paczki? Jak więc zadbać o dobre doświadczenia konsumentów przy pomocy użytych opakowań? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy Cię do zapoznania się z jego treścią.

Ozdabianie przesyłki dla Klienta

Dlaczego opakowanie odgrywa tak ważną rolę w procesie zakupowym?

Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Karton A4 e-commerce biały

Karton wykrojnikowy to doskonały sposób na zapakowanie towarów na czas transportu. Gwarantuje odpowiedni poziom ochrony, a jednocześnie elegancki charakter przesyłce. Do zamknięcia tego typu opakowań nie jest wymagane użycie taśmy

Karton e-commerce 350x250x140mm F703 Biały A45,00
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium
Karton wykrojnikowy 300x75x400mm

Karton z wysokogatunkowego surowca – wytrzymałej i biodegradowalnej tektury, odporny na oddziaływania mechaniczne.

Karton wykrojnikowy 300x75x400mm3,20
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Pudelko-automatyczne-z-paskiem-klejącym

Trwałe pudełko wykrojnikowe do przesyłania różnorodnych towarów.

Pudełko z paskiem klejącym 255x180x160mm F7034,00
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium

Jeden produkt znaleźć można w wielu sklepach internetowych. Choć nie różni się jakością, bardzo często różni się ceną. Czy warto, tylko tym się kierować wybierając sklep, w którym chcesz złożyć zamówienie? Jak się okazuje, procesy związane z wysyłką zamówienia, czyli z logistyką są bardzo często dla Klientów znacznie ważniejsze niż sam zakup. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ Klient podjął już decyzję, dokonał zakupu - a to oznacza, że etap związany z kupnem i opłaceniem produktu został już zakończony. Co więc pozostaje w takiej sytuacji? Tylko jedno - oczekiwać na kuriera. Podobnie, jak we wcześniejszych poszczególnych etapach zakupowych, tak i ten niesie za sobą ogromny wpływ na doświadczenia Klienta.

Czym jest opakowanie w sklepie internetowym?


Wrzucone do kartonu po butach produkty i gazety występujące w roli wypełniaczy do paczek. Te czasy bezpowrotnie minęły - chyba że mowa jest o przesyłkach indywidualnych, ale i tutaj mam wrażenie, raczej w niewielkim stopniu tak to właśnie się prezentuje. Opakowania produktów, w jakich dostarczane są zamówienia, ma ogromne znaczenie. Co więcej, nie są one już tylko nośnikiem informacji dotyczących sklepu, ale również niosą za sobą wartość estetyczną. Klienci nie tyle, że oczekują, wręcz wymagają tego, aby kartony lub koperty, w jakich dostarczane jest im zamówienie, były schludne, estetyczne i ładne. A czy wszyscy sprzedawcy zwracają na to uwagę?

Kartony w różnych rozmiarach ozdobione wstążkami

Jak sprzedawcy podchodzą do designu opakowań?


Choć czasy pudełek na buty i gazet minęły, tak jak już wspomnieliśmy, to jednak nie wszyscy sprzedawcy korzystają np. z możliwości personalizowania kartonów, kopert czy foliopaków. Dlaczego? W dalszym ciągu, wielu z nich uważa, że jest to zbędny wydatek. Często jest to błąd. Kiedyś rozmawiając z kierownikiem działu marketingu jednej z firm, usłyszałam informację o tym, że właściciele firm - zwłaszcza mniejszych - mają ten problem, że na swoje przedsięwzięcie nie patrzą oczami Klienta. Co to dokładnie oznacza?

Postrzeganie Klienta i właściciela firmy - czym się różni?


Po pierwsze organizując kampanię reklamową, czy np. wybierając nadruk na kartonach, nie powinni patrzeć na to, co podoba im się personalnie. Kluczem jest dotarcie do grupy docelowej, do odbiorców. To im dana kampania, czy opakowanie ma się podobać. Po drugie, właściciel firmy wie doskonale ile wysiłku i czasu zabiera jego pracownikom przygotowanie zamówień. Oczekuje więc od Klienta wyrozumiałości i zrozumienia. Niestety tak to nie działa. Składając zamówienie, konsumenta nie interesuje to, czy akurat ostatnia sztuka produktu znajdująca się na magazynie była uszkodzona. Ani to, też zabrakło kartonów w odpowiednim rozmiarze i zamawiając błyszczyk do ust, został on doręczony w opakowaniu, które pomieściłoby kilka butelek szamponu, płynów do kąpieli i jeszcze kilka innych przedmiotów. To nie ma znaczenia dla Klienta. Znaczenie ma za to jego doświadczenie, o które bez wątpienia należy zadbać w odpowiedni sposób.

Pakowanie i ozdabianie przesyłek prezentowych

Jakie czynniki mają wpływ na user experience w kontekście opakowania?


Odpowiednio przygotowane opakowanie nie tylko ładnie wygląda. Jest ono pewnego rodzaju nośnikiem reklamowym. Dzięki temu zamawiający od razu wie, z jakiego sklepu otrzymał przesyłkę. Wszystko to ma więc znaczenie w kontekście relacji Klient - sklep. W jaki więc sposób zadbać w przypadku opakowań o pozytywne doświadczenia?

Ułatw Klientom dostęp do produktu


Opakowanie ma chronić produkt, który znajduje się w środku podczas transportu. Kartony powinny być solidne i wytrzymałe. Wnętrze odpowiednio zabezpieczone - wypełniacze do paczek, folia bąbelkowa - to akcesoria, których nie powinno zabraknąć w żadnym sklepie. Jednak dziś opakowanie to coś więcej. Oczywiście jego zadaniem jest ochrona wysyłanych do Klienta towarów, ale warto zadbać też o łatwy dostęp. Jako sprzedawca powinieneś pomyśleć o rozwiązaniach, które ułatwią Klientowi, dostanie się do wnętrza przesyłki, spełniając jego oczekiwania. Połączenie łatwego i przyjemnego otwierania z efektem "WOW" może mieć wpływ na dalsze decyzje zakupowe i na doświadczenie Klienta. Za przykład można podać tutaj branżę modową, która bardzo często nawiązując współpracę z influencerami, dba o to, aby przesyłki łatwo i szybko otwierało się przed kamerami.

Opakowanie ozdobne z uchwytem

Wybierz odpowiedni rozmiar opakowania


Wspomnieliśmy już w tym artykule o złym dopasowaniu rozmiaru opakowania do tego, co znajduje się wewnątrz. Sama pamiętam sytuacje pakowania przesyłek, w których karton okazywał się o wiele, wiele za duży względem zamówienia. Dlaczego może to być tak duży problem dla Klienta? Powodów jest kilka. Po pierwsze ekologia - Klient, który zwraca uwagę na tego typu aspekty z pewnością nie będzie zachwycony, że niewielkich rozmiarów produkt dotarł w kartonie o trzy rozmiary za dużym. Musiał być przy tym przecież po brzegi zapchany wypełniaczem do paczek. Warto tutaj wspomnieć, że jest to też Twoja strata pieniędzy. Po drugie, zbyt duże kartony mogą generować problem z odbiorem. Przesyłka dostarczona do Klienta np. do pracy lub do paczkomatu może okazać się zbyt duża, aby ja nieść. Sposobem może być rozpakowanie produktu, wyjęcie go i wyrzucenie kartonu do śmieci. Jednak ... gdzie w tym wszystkim radość? Zostaje raczej frustracja i nerwy. Nie są to emocje, z którymi chcesz, aby Klient kojarzył Twój sklep.

Zadbaj o szybki czas dostawy


Duże sklepy internetowe przyzwyczaiły Klientów do szybkiej realizacji zamówienia. Dostarczenie przesyłki na drugi dzień, nawet jak zamówienie złożone zostało wieczorem to dla nich chleb powszedni. Nie uznają już tego za opcję ekskluzywną, raczej traktują jak coś naturalnego. Jaki wpływ na czas dostawy ma opakowanie? Jak się okazuje ma - szczególnie w aspekcie organizacji i wydajności pracy. Zadbaj więc o kartony i opakowania, które są szybkie do złożenia i łatwe do zamknięcia. Na szczęście korzystając z usług sklepu Neopak nie musisz martwić się o dostępność.

Sterta przesyłek zapakowanych w kartony

Zaoferuj szybki i łatwy zwrot


Każdy Klient składający zamówienie online ma możliwość zwrotu towaru. Jest to jego prawo, którego sprzedawca nie jest w stanie mu odebrać - są oczywiście przypadki, kiedy to nie obowiązuje, jak np. zamówienia personalizowane, jednak to już należy sprawdzić u źródła. Niemniej jednak, Klienci internetowych sklepów przyzwyczajeni są do tego, że towar można zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Utrudnianie im tego zadania, wcale nie sprawi, że zwrotów będzie mniej. Ułatw więc im to zadanie. Zadbaj o opakowania, które będą mogli wykorzystać do odesłania towaru.

Pokaż, że troszczysz się o ekologię


O konieczności ochrony środowiska naturalnego jest coraz głośniej. W związku z tym również Klienci sklepów internetowych coraz częściej przyglądają się tej kwestii, odbierając przesyłki. Zdecydowana większość konsumentów oczekuje, że firmy korzystały będą z takich produktów jak np. opakowania biodegradowalne. Zamiast folii bąbelkowej, wybiorą papier nacinany a zamiast taśmy pakowej tradycyjnej, taśmę papierową. Zadbanie o ekologię będzie bez wątpienia pozytywnym przekazem dla Klienta, że pracownikom firmy leży na sercu dobro naszej planety.

Karton wypełniony SizzlePak

Kolory też mają znaczenie


Chcąc zadbać o odpowiednie opakowania warto też zwrócić na kolorystykę. Jak się okazuje barwy, jakich używa się w marketingu mają duże znaczenie. I tak na przykład:
  • kolor niebieski - kojarzy się z mądrością, solidnością i lojalnością. Dodatkowo kolor ten uspokaja i wzbudza zaufanie;
  • kolor biały - czysta, elegancka biel to dla wielu Klientów oznaka solidności, luksusu i profesjonalizmu;
  • kolor czerwony - bardzo często kojarzony jest z adrenaliną, ale nie tylko. Barwa ta to także podekscytowanie, pobudzenie do działania, pasja i zainteresowanie;
  • kolor czarny - klasyczna barwa, która wielu kojarzy się z władzą i elegancją;
  • kolor zielony - tutaj można podać przykład roślin - ich obecność, a w tym również ich kolor uspokaja i przywraca równowagę. Sprzyja on budowaniu zaufania i relaksowi.

Podsumowanie - dlaczego warto zwracać uwagę na design i funkcjonalność opakowania?


Opakowanie w sprzedaży internetowej ma wiele zadań. Chroni towar w czasie wysyłki, ale również ma wpływ np. na powrót Klienta do sklepu na kolejne zakupy. Wybór odpowiedniego kartonu, czy koperty jest więc trudnym zadaniem. Jeśli masz pytania to zachęcam Cię do kontaktu z pracownikiem firmy Neopak. Pomoże wybrać nie tylko odpowiedni rozmiar, ale również fason - kartony klapowe, wykrojnikowe i inne dostępne są od reki, więc nie będziesz musiał czekać długo na dostawę. Czas realizacji zamówienia tez ma ogromną wagę, dlatego firma dba o dobrą organizację pracy. Ty również zadbaj. Zapraszamy.
Zapakowany karton w otoczeniu zielonych liści roślin i sznurka
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie