Joanna WrzeszczJoanna Wrzeszczwtorek, 24 maja 20227 minut czytanialiczba wyświetleń: 2387
Artykuł oceniony na 5.00 / 5Ilość komentarzy: 0

Doświadczenie unboxingu, czyli jak zachwycić przesyłką?

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesykOglądanie na platformach social mediowych filmików z unboxingiem podbiło serca wielu klientów. To doskonała forma reklamowania swoich produktów, która nie wzbudza irytacji, a przyjemność. Najczęściej dotyczy artykułów modowych albo zabawek dla dzieci, ale nie zmienia to jednak faktu, że przygotowując do wysyłki dowolny produkt można zadbać o to, by jego odpakowywanie było czymś, co dostarczy przyjemności i zachwytu oraz na długo zapadnie w pamięć. Dzięki temu Twoja marka będzie już zawsze kojarzyła się z czymś wyjątkowym. Sprawdź jak poprawić walory estetyczne swoich paczek i zyskać więcej zadowolonych klientów. 

Co to jest unboxing experience? 

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesyk-1Tłumacząc dosłownie wyrażenie z języka angielskiego jest to doświadczenie rozpakowywania. Klient podczas otwierania paczki może odczuć zachwyt, ekscytację, ale również irytację czy zniecierpliwienie. Sensem przemyślanego projektowania doświadczania unboxingu jest wywołanie u klienta określonych wrażeń, które na długo zapadną w pamięć i wywołają dodatkową przyjemność. Jest to działanie stricte marketingowe. Osoba, która zdecydowała się zaufać marce otrzyma nie tylko określony przedmiot, ale także możliwość doświadczenia wrażeń podobnych do tego jakby zrobiła zakupy w stacjonarnym, z dbałością zaprojektowanym sklepie. Poprzez staranne zaplanowanie tego jak ma wyglądać i co ma zawierać opakowanie i wnętrze przesyłki, można przekazać wyznawane przez markę wartości i przewodnią estetykę. 

Unboxing zaczął robić karierę i stał się jednym z kluczowych strategii marketingowych określonych branż, kiedy zaczęły powstawać filmy przedstawiające rozpakowywanie i wrażenie, jakie jest wywoływane u videoblogerów. W epoce e-commerce możemy paroma kliknięciami zamówić niemal wszystko, ale tracimy wówczas możliwość przetestowania czegoś w sklepie. Głównie ten powód skłania ludzi do oglądania tego typu relacji, chcą wiedzieć czego się spodziewać, czy opakowanie przyjdzie nieuszkodzone, czy produkty są pakowane ekologicznie itd. Reakcja osoby nagrywającej filmik może przeważyć na tym czy klient zamówi coś u Ciebie czy jednak skorzysta z oferty Twojej konkurencji. Istnieją oczywiście specjalnie przygotowywane dla influencerów pakiety prezentowe, a wówczas produkty pakowane są w bardzo bogaty sposób. Jednak często unboxingu dokonuje się także bez naszej intencji. Bloger pokazuje wtedy na filmie jak wygląda “zwyczajna”, stosowana przez nas na co dzień paczka - pudełko, karton, wypełnienie czy specjalne dodatki. Właśnie dlatego do każdej z wysyłek warto się przykładać.

Przeprowadzone przez Google w 2014 roku badanie pokazuje, że aż 62% konsumentów obejrzało film przedstawiający unboxing, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat danego produktu. W 2014 roku unboxing dopiero raczkował, więc dzisiejsze dane z pewnością jeszcze dobitniej świadczyłyby o tym dlaczego warto zainwestować w ciekawe opakowanie. 
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
PremiumEko
Karton wykrojnikowy 600x500x140

Pudełka fasonowe to wysokiej jakości opakowania, niezastąpione w branży e-commerce. Mogą służyć także do przechowania cennych przedmiotów. Wykazują wyjątkową wytrzymałość oraz odporność na działanie czynników zewnętrznych.

Karton wykrojnikowy 600x500x140mm (zewn.) F42712,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Karton wykrojnikowy w formacie A1

Wytrzymałe i estetyczne pudełko kartonowe wytworzone wyłącznie z naturalnych surowców.

Karton wykrojnikowy 650x60x60mm A12,20
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Fix Box 515x350x100

Fix Box 17” z wkładem jest idealnym opakowaniem na laptopy oraz pozostały asortyment elektroniczny. Dzięki tekturowej wkładce i mocnej folii zabezpiecza zawartość i nie pozwala na jej przemieszczenie się.

Fix Box Laptop 17 515x350x100mm + wkład 1718,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Białe opakowanie e-commerce

Karton wykrojnikowy w kolorze białym ma wiele zastosowań. Sprawdzi się podczas sprzedaży wysyłkowej, jako pudełko na prezent, a także jako pudełko do przechowywania.

Opakowanie e-commerce 370x290x140mm F427 Białe7,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Karton wykrojnikowy

Karton wykrojnikowy to alternatywa dla tradycyjnych kartonów składanych. Bardzo szybko i łatwo złożyć karton wykrojnikowy i nie potrzeba do tego dodatkowy taśmy klejące. Kolor brązowy i gruby materiał.

Karton Wykrojnikowy 450x300x200mm F4265,85
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Karton na ksiązki

Wytrzymały karton fasonowy z poręcznymi uchwytami po bokach. Jego pogrubiona tektura doskonale znosi większą wagę produktów, dlatego polecany jest jako np. opakowanie na książki czy dokumenty.

Karton do przeprowadzek 550x300x320mm Książkowy8,70
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Karton wykrojnikowy 400x400x150

Lekkie pudełko stosowane do wysyłki produktów przez sklepy internetowe. Wykonane zostało z wytrzymałej, grubej, falistej tektury. Duże, pojemne opakowanie w typie wykrojnikowym, do samodzielnego złożenia.

Karton Wykrojnikowy 400x400x150mm F4275,30
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
karton wykrojnikowy

Karton wykrojnikowy wykonany z tektury falistej, który dobrze chroni przedmioty podczas ich magazynowania i transportowania. Wykorzystywany w w magazynach do przechowywania towarów i przygotowywania ich do transportu.

Karton Wykrojnikowy 400x300x50mm F4261,70
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
PremiumEko
Karton na laptopa

Karton tego typu umożliwia wysłanie laptopa bez oryginalnego opakowania. Wystarczy zabezpieczyć sprzęt w specjalną warstwę ochronną i nadać paczkę w najbliższym urzędzie pocztowym. To jeszcze nigdy nie było takie proste!

Karton Wykrojnikowy 410x340x75mm F427 Biały3,90
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium

Dlaczego należy przyłożyć się do zaprojektowania paczki? 

Woreczki foliowe świąteczne Złote 50x55cm 1szt

Worek foliowy do pakowania prezentów. Opakowanie w złotym kolorze z motywem świątecznym. Tanie i gotowe rozwiązanie do zapakowania prezentu. Dobra alternatywa dla papieru pakowego i toreb prezentowych.

Woreczki foliowe świąteczne Złote 50x55cm 1szt3,20
Do koszyka
Szybki podgląd
Pomarańczowa bibuła prezentowa w arkuszach

Jeśli chcesz zadbać o efektywne opakowanie Twoich prezentów, wybierz naszą wysokiej jakości, elastyczną bibułę prezentową w kolorze pomarańczowym. Jest ona dostępna w opakowaniu zawierającym 500 arkuszy 50x70 cm.

Bibuły Gładkie Pomarańczowe 50x70cm - 500 arkuszy145,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
Wstążka satynowa 38mm pomarańczowa 32m WS8027

Wstążka do pakowania prezentów, dekorowania bukietów, tworzenia zaproszeń ślubnych.

Wstążka satynowa 38mm pomarańczowa 32m WS802716,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Wstążka satynowa 50mm fioletowa 32m WS8123

Wstążka do pakowania prezentów, dekorowania bukietów, tworzenia zaproszeń ślubnych.

Wstążka satynowa 50mm fioletowa 32m WS812321,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Biała gładka bibuła

Bibuła gładka w kolorze białym będzie nietuzinkowym pomysłem na zapakowanie prezentu czy udekorowanie zaproszenia. Dzięki niej Twoja praca zyska bardziej profesjonalny charakter i zaskoczy każdego.

Bibuła Gładka Biała 50x70cm - 100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Wstążka satynowa 12mm pomarańczowa 32m WS8027

Wstążka do pakowania prezentów, dekorowania bukietów, tworzenia zaproszeń ślubnych.

Wstążka satynowa 12mm pomarańczowa 32m WS80274,20
Do koszyka
Szybki podgląd

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesyk-2Aby zrobić na kliencie dobry efekt i wywołać w nim pozytywne emocje podczas otwierania paczki, nie trzeba wydawać wielu pieniędzy. Oczywiście, jeśli do tej pory w ogóle nie przykładałeś do tego wagi, przygotuj się na pewne inwestycje, ale uwierz, że długofalowo tylko na tym zyskasz. Oczarowanie klienta estetyczną, schludną i spersonalizowaną przesyłką znacząco zwiększa szanse na to, że klient: 

Wróci do Twojego sklepu! Przy kolejnej nadarzającej się okazji, kiedy osoba będzie potrzebowała kolejnego produktu z kategorii, którą się zajmujesz, z pewnością przypomni się jej moment otwierania Twojej przesyłki. Nawet, jeśli tylko przejrzy Twoją ofertę, to będzie kolejny moment, w którym mocniej zapamięta markę. To szansa na to, aby przyciągnąć do siebie klienta i stworzyć z nim więź. Opakowanie robiące dobre wrażenie zwiększa szanse na powrót do sklepu o 40% - to ocena respondentów badania Dotcom Distribution.

Zrobi kolejne zakupy! Szanse na to, że klient zadowolony z produktów i dbałości o takie detale, jak ładne zapakowanie rzeczy ponownie zrobi zakupy mocno się zwiększają. Konsumenci często mają konserwatywne podejście do zakupów - lepiej skorzystać ze sklepu, z którego było się zadowolonym niż szukać zupełnie nowej marki, o której się nic nie wie i narażać się na rozczarowanie. 

Podzieli się dobrymi wrażeniami z innymi! Nie mamy tu oczywiście na myśli, że każdy z klientów będzie nagrywał filmy na Youtube lub stories na Instagramie, ale prawdopodobieństwo, że wspomni o “super zakupach” podczas rozmowy ze znajomymi albo rodziną jest duże. Jak widzisz przyłożenie wagi do opakowania ma duże znaczenie. Krótko mówiąc, oznacza to długoterminowo lepsze wyniki dla Twojej firmy. 

Jakie uczucia chcesz wywołać u klienta? 

Możesz sobie wyobrazić, że doświadczenie unboxingu ma być dla klienta odpowiednikiem odwiedzenia Twoje sklepu na żywo. Nie da się niestety przekazać takich wrażeń przez Internet, dlatego otwieranie paczki to najlepszy sposób aby przywołać dane odczucia. Paczka ma być spakowana tak estetycznie i solidnie, jakbyś samodzielnie obsługiwał klienta w butiku. Klienci opisując swoje wrażenia z unboxingu często mówią, że czują się jakby zostali obdarowani prezentem, to również jest dla Ciebie wskazówka jak pakować swoje produkty.  

Na co w takim razie zwrócić uwagę?

Dowiadczenie-unboxingu-czyli-jak-zachwyci-przesyk-3Estetyczne opakowanie - to kluczowy czynnik i pierwsza styczność klienta z Twoją marką, jaką zobaczy i na pewno na długo zapamięta. Szanse i możliwości, aby estetycznym pudełkiem zrobić na kimś dobre wrażenie są ogromne. Możesz wybrać fakturę kartonu, może być on klasyczny brązowy albo z kolorowymi nadrukami, karton karbowany, pokryty papierem kredowym lub pokryty lakierem. Ważne jest dodanie na opakowaniu swojego logo lub etykiety, czyli czegoś co jednoznacznie będzie się kojarzyło z Twoją marką. Niektóre firmy budują swoją rozpoznawalność na charakterystycznym kolorze i to już wystarczy, aby zapaść w pamięć. W Neopak znajdziesz pudełka w wielu różnych kolorach np. pudełka ozdobne różowe lub w eleganckiej czerni.

Pomysłowe opakowanie - pudełko, w którym wysyłasz swoje produkty nie musi być klasycznym kartonem zamykanym czterema skrzydełkami. Przejrzyj dokładnie ofertę Twojego dostawcy opakowań i poproś go o radę. Popularne są kartony z paskiem klejącym, co ułatwia otwieranie i robi dodatkowego bałaganu (unikasz też zaklejania), pudełka wsuwane do drugiego większego albo pudełka z dwoma skrzydełkami, które można otworzyć tak jak szkatułkę. Możliwości jest mnóstwo, więc najlepiej samodzielnie przetestować, które pudełko Twoim zdaniem otwiera się w przyjemny sposób i najlepiej wygląda.

Przyjazne środowisku opakowanie - w tym przypadku wiele zależy od tego co jest zawartością paczki i na co jesteś “umówiony” z klientami. Bardzo często zdarza się, że konsumenci, dla których ważną wartością jest ekologia nie zwracają uwagi na estetykę paczki, lecz na to czy została spakowana w zgodzie z ideami, które wyznają. To klienci, którzy są zachwyceni tym, że za wypełnienie opakowania służą podarte gazety, wielokrotnie wykorzystane folie bąbelkowe, ścinki kartonowe i inne tego typu materiały. Jeżeli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, koniecznie dodaj do paczki małą ulotkę opisującą takie rozwiązanie less waste. Jeśli jednak produkty eko, które sprzedajesz mają być przeznaczone na prezent lub stanowią ofertę luksusową, mimo wszystko lepiej zrezygnować z takich wypełniaczy i skorzystać z bardzo bogatej oferty ekologicznych opakowań od dostawców. Możesz na przykład wykorzystać pianki wykonane ze skrobi, które rozpuszczają się w wodzie albo pochodzący z recyklingu papier. Unikaj na tyle, na ile to możliwe zabezpieczenia przesyłki tworzyw sztucznych.

Łatwe do otwarcia opakowanie - opakowanie musi być dobrze zabezpieczone, to oczywiste. Powstrzymaj się jednak od wielokrotnego zaklejania kartonów i opakowań poszczególnych produktów. Klient, który kilkukrotnie będzie musiał sięgać po nożyk, aby przeciąć taśmę na pewno zirytuje się tym ile czasu to zajmuje i ile zbędnych materiałów wykorzystano. Postaw lepiej na mocną taśmę, taśmy bandingowe albo kartony które otwiera się przy pomocy rozerwania cienkiego paska. 

Ponoszone koszty - w tym przypadku wszystko zależy od tego z jak wysokiej półki są Twoje produkty. W projektowaniu wrażeń unboxingu nie chodzi przecież o to, abyś ponosił bez końca wysokie koszty, lecz aby lepiej zarabiać. Oczywiście określone inwestycje są nieuniknione, ale stosunek wartości produktu do opakowania jest tutaj kluczowy. Inaczej należy spakować produkty premium z najwyższej półki, a inaczej coś co jest dostępne przeciętnym klientom. Z pewnością dobrze wybrany producent opakowań, z którego usług korzystasz pomoże Ci dobrać jak najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Jeśli szukasz produktów premium zajrzyj tutaj.

Logistyka - pomyśl nad tym ile osób zatrudniasz do szykowania przesyłek. Jeśli zajmujesz się tym tylko Ty, bo marka dopiero się rozwija, mierz siły na zamiary. Wszystko ma być starannie i estetycznie zapakowane, ale nie może być to za bardzo obciążające, bo stracą na tym inne obszary Twojej firmy.

Odporność opakowania  - estetyczny sposób opakowanie nie może wpływać na słabsze zabezpieczenie w trakcie transportu. Nawet najładniejsze opakowanie będzie wyglądać niechlujnie pogniecione i podarte.  

Dodatki, które zwiększają atrakcyjność paczki w oczach klientów

Papier bibułkowy -  jednoznacznie kojarzy się z rozpakowywaniem prezentów i jest świetnym sposobem, aby w ładny sposób przytrzymać produkt w jednym miejscu, w dobrym stanie (na przykład sweterek złożony w kostkę otulony bibułką związaną wstążką).

Wypełniacz - dopasuj go odpowiednio do produktów jakie oferujesz klientom. Sporo osób ma coraz większą świadomość dotyczącą ochrony środowiska, dlatego warto wybierać ekologiczne rozwiązania.

Niewielki upominek z logiem Twojej marki - to może być naprawdę coś drobnego, na przykład ładny kartonik o wymiarach pocztówki z nadrukiem zdjęcia z sesji produktowej albo naklejka. Sporo firm dodaje do swoich wysyłek cukierki albo krówki. 

Zapach - to często coś, o czym właściciele marek zapominają, a jest to doskonały sposób, aby zrobić świetne wrażenie. Wystarczy spryskać bibułkę mieszanką zapachów lub perfumami. Dzięki temu poruszysz kolejny zmysł klienta i mocniej zapiszesz się w jego pamięci. 

Pamiętaj również o tym, aby w pudełku znajdował się “szkielet”, który utrzyma wszystkie przedmioty w uporządkowanym stanie. Nie ma nic gorszego niż wysypujące się w nieładzie pudełka. Poza tym w trakcie transportu mogą się pognieść i porysować. Aby utrzymać produkty w schludnym porządku wystarczy zastosować tekturę dopasowaną do wymiarów kartonu, w której znajdują się wycięte miejsca na wszystkie rzeczy. 
Do koszyka
Szybki podgląd
Czerwone arkusze bibuły gładkiej prezentowej

Miękka bibuła do prezentów 50x60 cm czerwona 100 arkuszy to produkt, który w naszym sklepie wyróżnia się bardzo korzystną ceną. Wykonana została z wysokogatunkowego materiału, który charakteryzuje się doskonałą sprężystością.

Bibuła do prezentów 50x70cm Czerwona - 100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Bibuła gładka żółta w arkuszach

Elegancka, delikatna, a jednocześnie trwała, elastyczna. To cechy, którymi możemy określić oferowaną w naszym sklepie bibułę dekoracyjną w kolorze żółtym. Jest to propozycja dostępna w opakowaniach zawierających 100 arkuszy.

Bibuła prasowana 38x50cm Żółta - 100 arkuszy17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Brązowa bibuła w arkuszach

Bibuła dekoracyjna w kolorze brązowym to kolejna z naszych propozycji, która zyskuje na popularności. Jej piękny kolor, a także delikatna i elastyczna struktura pozwalają ją wykorzystywać na wiele sposobów.

Bibuła Dekoracyjna 50x70cm Brązowa - 500 arkuszy131,95
Do koszyka
Szybki podgląd
-9%
Biała gładka bibuła

Bibuła gładka w kolorze białym będzie nietuzinkowym pomysłem na zapakowanie prezentu czy udekorowanie zaproszenia. Dzięki niej Twoja praca zyska bardziej profesjonalny charakter i zaskoczy każdego.

Bibuła Gładka Biała 50x70cm - 100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Niebieska bibuła ozdobna rulon

Bibuła gładka do pakowania w kolorze niebieskim to produkt odznaczający się nie tylko delikatną strukturą, ale odpowiednią elastycznością. Dzięki temu doskonale sprawdza się jako materiał wykorzystywany do zabezpieczania przesyłek

Bibuła do pakowania granatowa 50x70cm -100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bibułka do pakowania

Bibułka gładka to elegancki dodatek do pakowania prezentów. Ma za zadanie dobrze wyglądać, ale także chronić pakowane przedmioty przed uszkodzeniem, obiciem, zarysowaniem lub stłuczeniem. Bibułka jest lekka.

Bibuła do pakowania ubrań 50x70cm Biała - 10kg250,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Pomarańczowa bibuła ozdobna w arkuszach

Wysoka jakość naszych produktów to jedna z głównych cech, z których jesteśmy bardzo dumni. Bibuła gładka pomarańczowa w arkuszach 50x70, to produkt który odnajdziesz w naszym asortymencie. Niezwykle praktyczne rozwiązanie.

Bibuła Gładka Pomarańczowa 50x70cm - 100 arkuszy30,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Ozdobna bibuła do prezentów jasno różowa arkusze

Gustowna bibuła gładka w arkuszach w subtelnym różu to propozycja nie tylko dla wymagających przedsiębiorców lubiących profesjonalne podejście do tematu zamówień. To też produkt, który świetnie sprawdzi się do prac plastycznych.

Bibuła do prezentów 38x50cm Różowa Jasna - 100ark.17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
-38%Wyprzedaż
Arkusze gładkiej bibuły prezentowej w kolorze fioletowym

Polecamy bibułę prezentową gładką w kolorze fioletowym. Arkusze produktu mają wymiary 38x50 cm, a w komplecie znajduje się ich aż 100 sztuk. Bibuła jest idealna do pakowania prezentów i upominków oraz do tworzenia dekoracji.

Bibuła Dekoracyjna Fioletowa 38x50cm - 100 arkuszy17,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bibuła gładka 50x70cm arkusze

Bibuła gładka w arkuszach wykonana jest z ekologicznego materiału w kolorze białym. Nie zawiera niebezpiecznych substancji. Bibuła dostępna jest w 50 arkuszach o gramaturze 25g/m2 i formacie 500x700 mm.

Bibuła Gładka Czarna 50x70cm - 500 arkuszy145,00
Do koszyka
Szybki podgląd

Osobisty liścik - najlepiej napisać go odręcznie albo przynajmniej podpisać drukowaną wersję. Możesz na nim poprosić o podzielenie się wrażeniami z zakupów lub polecenie marki znajomym. Dobrym sposobem na reklamę jest poproszenie o otagowanie firmy na zdjęciu na Instagramie w zamian za niewielki rabat.
doświadczenie unboxingu
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie