Jakub BieleckiJakub Bieleckipiątek, 28 stycznia 20228 minut czytanialiczba wyświetleń: 2182
Ilość komentarzy: 0

Innowacje w opakowaniach dla e-commerce

Innowacje w opakowaniach e-commerce. Nowości, trendy, prognozy rozwoju


Handel elektroniczny staje się coraz bardziej popularny, szczególnie w ostatnich latach. Rozwój branży e-commerce wymusza także konieczność stosowania wielu opakowań wysyłkowych. Niezależnie od tego, jakie towary znajdują się w ofercie sprzedawcy, każdy chce zarobić na nich jak najwięcej i zdobyć uznanie klientów. Optymalizacja kosztów związanych z wysyłką sprawia, że na rynku pojawiają się kolejne rodzaje opakowań. Niektóre po prostu są tańsze, inne pozwalają przyspieszyć proces pakowania.

Branża e-commerce - zakupy przez Internet

Coraz częściej od opakowań wysyłkowych wymagamy także, by pełniły rolę nośnika reklamowego i po prostu dobrze wyglądały. Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia troski o środowisko. Jak pogodzić ze sobą wszystkie te czynniki? Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj nowe trendy w opakowaniach e-commerce i prognozy dotyczące przyszłości tej branży.

Wzrost znaczenia handlu przez Internet - wykorzystujemy coraz więcej opakowań wysyłkowych


Pierwszym trendem w dziedzinie opakowań wysyłkowych e-commerce jest stały wzrost zapotrzebowania na nie. Wszystkie dane wskazywały na stały wzrost udziału branży e-commerce w handlu ogółem. Ostatnie lata i pandemia koronawirusa jeszcze wzmocniły ten trend. Według różnych badań między 65, a 75% Polaków przyznało, że w ostatnich 2 latach znacznie wzrosła częstotliwość ich zakupów w sieci.

Wszystkie towary kupowane z dostawą do domu wymagają natomiast opakowania na czas wysyłki. Przede wszystkim warto więc zastanowić się nad dwoma kwestiami. Jaka jest rola opakowań w e-commerce? Jakie opakowania są stosowane w handlu elektronicznym?
Produkty Ekologiczne

Może Cię zainteresuje?

Produkty z kategorii: Produkty Ekologiczne

Rola opakowań wysyłkowych w e-commerce


Niemal wszystkie produkty kupowane w sieci wymagają zastosowania opakowania. Niezależnie od tego, czy zamówimy elektronikę z Chin, czy jedzenie z osiedlowej restauracji, zawsze konieczne będzie zapakowanie towaru.

Wiele produktów posiada solidne opakowania producenta, Nawet w tym przypadku dobrą praktyką jest dodatkowe zabezpieczenie ich na czas wysyłki choćby owijając pudełko folią stretch lub umieszczając w foliowym woreczku wysyłkowych. Bardziej delikatne produkty powinny posiadać dodatkową ochronę, na przykład w postaci kartonowego pudełka, folii bąbelkowej itp.

Poza zabezpieczeniem zamówionego towaru, rolą opakowania jest także nadanie paczce estetycznego wyglądu. Wysyłanie swoich produktów w schludnych opakowaniach dobrze świadczy o sprzedawcy. Opakowanie wysyłkowe e-commerce pozwala także na ukrycie zawartości paczki przed wzrokiem osób trzecich.

Pudełka i inne rodzaje opakowań coraz częściej spełniają również rolę marketingową. Wystarczy bowiem umieścić na nim nadruk lub naklejkę, aby spersonalizować opakowanie. Najczęściej w ten sposób umieszczane są logo marki, nazwa sprzedawcy lub treści reklamowe - na przykład informacje o promocjach.

Rodzaje opakowań e-commerce


Opakowanie wysyłkowe służy do zabezpieczenia pakunku, nadania mu dobrego wyglądu, a także jako reklama sprzedawcy. Istnieje wiele rodzajów opakowań, które są chętnie wykorzystywane przy sprzedaży przez Internet.

Jednym z najczęściej wykorzystywanych opakowań e-commerce jest pudełko z kartonu. Dostępne w wielu rozmiarach pozwala na szybkie przygotowanie przesyłki, co jest kluczowe przy prowadzeniu sklepu online. Kartonowe pudła są eleganckie i dobrze zabezpieczają swoją zawartość. Chociaż jest to jedno z najdroższych opakowań wysyłkowych, często okazuje się najlepszym wyborem.

Kolejnym popularnym materiałem używanym do przygotowywania przesyłek jest folia. Folia stretch, czy folia bąbelkowa są przydatne do dodatkowego zabezpieczania produktów, mogą jednak także służyć jako opakowania same w sobie.  W celu przyspieszenia procesu pakowania na rynku dostępne jest wiele różnych toreb foliowych wysyłkowych (np. FolioPak).

Najmniejsze produkty, które nie wymagają dodatkowej ochrony, często wysyłane są po prostu w kopertach. Aby dodatkowo zabezpieczyć przesyłke można wybrać kooperty bąbelkowe.

Przykuj uwagę, aby zrobić dobre wrażenie na klientach


Klienci bardzo cenią sobie produkty, które otrzymują w eleganckich opakowaniach, które zwracają na siebie uwagę. Taką rolę może pełnić zarówno opakowanie e-commerce w nietuzinkowym kolorze, jak i to posiadające kreatywne nadruki. Jeżeli odebranie i rozpakowanie paczki będzie dla klienta miłym doznaniem, szansa na to, że ponownie skorzysta z usług sprzedawcy, zwiększa się.

Tak jak opakowanie produktu jest jego wyróżnikiem, tak opakowanie, w którym produkt ten jest wysyłany, świadczy dobrze o sprzedawcy, na przykład sklepie internetowym. Opakowania stosowane przez duże sklepy online (na przykład sklepy z odzieżą, kosmetykami, zabawkami, elektroniką) mają zwykle spójny wygląd i duże logo sprzedawcy. To bardzo prosty sposób na rozpromowanie swojego sklepu, do tego niemalże darmowy.

Unboxing w e-commerce


Dla wielu osób samo otrzymanie i rozpakowanie przesyłki jest równie ważne, co sam zakup produktu. Unboxing, czyli otwieranie paczki, jest dla  niektórych kupujących niemałym przeżyciem. Wystarczy  przeszukać Internet w celu obejrzenia materiałów wideo z unboxingu. Niektórzy influenserzy (popularni twórcy na YouTube, Instagram, itp.) regularnie otwierają paczki zamówione w różnych sklepach, a także otrzymane od nich.



Warto sprawić, aby otwieranie naszej paczki wywołało uśmiech na twarzy kupującego. Z pewnością sprawi to, że z przyjemnością znów zrobi zakupy w danym sklepie internetowym. W celu zrobienia bardzo dobrego wrażenia warto zadbać nie tylko o wygląd opakowania, ale także o jego wnętrze. W przypadku kartonowych pudełek wysyłkowych dobrym wyborem będzie umieszczenie wewnątrz wypełniacza. Papierowe wypełnienie do paczek może być dosttępne w wielu kolorach (w Neopaku mamy kilkanaście do wyboru). Nie tylko wyglądają świetnie, zapewniają też dobrą ochronę zawartości paczki i są w pełni ekologiczne.

Innowacje-w-opakowaniach-dla-ecommerce

Czasem, aby paczka nabrała charakteru i spodobała się odbiorcy, wystarczy zastosować taśmę pakową z ciekawym wzorem - kolorową lub z nazwą marki sprzedawcy. Koszt jest zbliżony do zwykłej taśmy pakowej, a efekt będzie o wiele lepszy.

Ekologiczne opakowania - klienci chcą dbać o środowisko


Ekologiczny trend wciąż przybiera na sile. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa, wiele osób coraz większą wagę przykłada właśnie do ochrony środowiska. Są w stanie niejednokrotnie zapłacić więcej, by mieć świadomość wyboru ekologicznego rozwiązania,.

Ten trend nie omija oczywiście branży e-commerce, a także opakowań wysyłkowych. Firma, która wysyłając swoje produkty nie zanieczyszcza środowiska zyskuje w oczach swoich klientów. Niejednokrotnie zastosowanie w pełni ekologicznych opakowań i artykułów niezbędnych do pakowania wcale nie musi oznaczać wzrostu  kosztów samej wysyłki. Wystarczy zastąpić foliowe i plastikowe produkty bardziej ekologicznymi - na przykład papierowymi. Oczywiście zróbmy to tylko w tym wypadku, kiedy nie straci na tym stopień ochrony zawartości paczki.

Jednymi z najbardziej ekologicznych opakowań są te wykonane z papieru, kartonu i tektury. Te materiały zapewniają dobrą ochronę wysyłanemu zamówieniu, gdy wybierzemy odpowiednie opakowanie. Bardzo dużą popularnością cieszą się opakowania z papieru kraftowego. To gruby papier, zbliżony nieco do litej tektury. Wszystkie wspomniane rodzaje materiałów pozwalają z łatwością nanosić na nich efektowne nadruki, co sprawi,że będą nie tylko ekologiczne, ale i wyjątkowe.

To, czy zamówienie ze sklepu internetowego przyjdzie w ekologicznym pudełku, jest istotne dla niemal jednej czwartej zamawiających!

Zakupy spożywcze w sieci - coraz częściej to robimy!


Branża e-commerce daje także możliwość zakupów produktów spożywczych. Coraz częściej decydujemy się na taki krok. Daje to możliwość zakupu jedzenia z całego świata, często w bardzo przystępnych cenach. Możliwość zakupów spożywczych bez wychodzenia z domu jest jednocześnie niezwykle wygodna.

Wiele osób jest przyzwyczajonych do zamawiania gotowych posiłków na wynos. Pizza w dostawie w charakterystycznym, kartonowym pudełku, nikogo już dziś nie dziwi. Jak jednak podejść do kwestii pakowania innych produktów spożywczych? Przede wszystkim warto zadbać o to, żeby świeża żywność (owoce, warzywa, pieczywo) nie psuła się. w tym celu należy zapewnić jej pewną oddychalność i zabezpieczenie termiczne. W tym pierwszym zadaniu pomogą papierowe, kartonowe lub styropianowe opakowania. W celu zabezpieczenia przed skrajnymi temperaturami warto natomiast zastosować folię bąbelkową. Posiada dobre właściwości termoizolacyjne.

Innowacje-w-opakowaniach-dla-ecommerce-1

Opakowania przyspieszające pakowanie


Szybkie i sprawne przygotowywanie przesyłek pozwala na zwiększenie zysków firmy sprzedającej przez Internet. Jak to zrobić? Warto wybrać odpowiedni rodzaj opakowania, który pozwoli znacznie przyspieszyć pakowanie. Jednym z takich opakowań są pudełka kartonowe z paskiem samoprzylepnym. Stosowanie ich pozwala uniknąć konieczności wykorzystywania dodatkowych artykułów - jak taśmy pakowe, nożyczki, itp. Pudełko posiada pasek samoprzylepny, wystarczy więc zdjąć foliowe zabezpieczenie i docisnąć klapę.

Innowacje-w-opakowaniach-dla-ecommerce-2

Wielu sprzedawców w ostatnim czasie zdecydowało się wykorzystanie opakowań z dwoma paskami samoprzylepnymi. Po co aż dwa paski z klejem? Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący może w prosty sposób zwrócić zakupiony towar do sklepu, korzystając z tym samym do swojego prawa odstąpienia od umowy przy zakupach na odległość. Opakowania z dwoma paskami przylepionymi to między innymi:
  • koperty bąbelkowe;
  • pudełka kartonowe;
  • worki foliowe;
  • i inne.
Wykorzystanie opakowania e-commerce, które ułatwia klientom zwrot lub reklamację zakupionego w sieci towaru jest przejawem troski o swoich klientów. Wiele osób z pewnością docenią takie ekologiczne i sprytne rozwiązania nawet wtedy, gdy nie planuje odesłać zakupionego produktu.

Jakie powinny być opakowane i e-commerce przyszłości?


Jakie cechy powinno posiadać opakowanie wysyłkowe przyszłości? Przede wszystkim musi być w jak największym stopniu ekologiczne. Stosowanie przyjaznych środowisku opakowań e-commerce pozwala na zrównoważony rozwój firmy. Ekologiczne opakowanie nie oznacza tylko tego, że jest wykonane  z przyjaznych materiałów pochodzących z recyklingu. Najlepiej, aby było wielokrotnego użytku, na przykład pozwalało kupującemu na odesłanie w nim zamówienia (w razie jego zwrotu, odstąpienia od umowy).

Opakowanie powinno być także dopasowane do produktu pod względem rozmiaru. Ograniczenie przestrzeni pozwoli ograniczyć koszt związany z wysyłką. Dodatkowo dopasowane opakowanie zapewnia najlepszą ochronę swojej zawartości. Czasami niezbędne jest zapewnienie jej dodatkowej amortyzacji - wtedy warto zostawić pewną przestrzeń na dodatkowe wypełnienie do paczek.

Opakowanie e-commerce przyszłości powinno zapewnić możliwość jak najbardziej sprawnego przygotowywania przesyłek. Dzięki wyeliminowaniu dodatkowych klejów, czy taśm pakowych można zaoszczędzić sporo czasu, który z nawiązką rekompensuje nieco wyższy koszt zakupu nieco bardziej zaawansowanego opakowania.

Innowacje-w-opakowaniach-dla-ecommerce-3

Kolejną ważna cechą jest sprawienie, by opakowania e-commerce wyróżniały się spośród innych. W przyszłości ten trend z pewnością wzmocni się jeszcze. Być może zobaczymy więc różnokolorowe pudełka z jaskrawymi nadrukami lub opakowania w ciekawych kształtach. Z pewnością wykorzystanie przez sklep internetowy takich pudełek byłoby dla wielu klientów niezłą zachętą.

Jak osiągnąć kompromis w zrównoważonym rozwoju?


W przyszłości powinniśmy odczuć znaczny wzrost społecznej odpowiedzialności branży e-commerce. Wykorzystanie nieco droższych, lecz o wiele bardziej przyjaznych dla środowiska opakowań wysyłkowych pozwoli na uzyskanie kompromisu pomiędzy wymaganiami klientów, a ekologią.

Firmy, które już teraz nie przygotują się do wdrożenia bardziej ekologicznych rozwiązań mogą w przyszłości tracić w oczach swoich klientów.  Już teraz bowiem znaczna część konsumentów wybiera marki działające w bardziej ekologiczny sposób.
Innowacje w opakowaniach dla e-commerce
Wyślij emailem
  • Jakie cechy powinny posiadać opakowania wysyłkowe?

    Jak już wiemy, branże e-commerce cały czas się rozwija, dzięki czemu branża opakowania przeżywa swego rodzaju renesans. Opakowania wykorzystywane do wysyłki powinny posiadać szczególne cechy, które to właśnie sprawiają, że tego rodzaju opakowania są idealne do wysyłki różnego rodzaju towarów.

    Cechy dobrego opakowania wysyłkowego:
    • Wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne oraz różnego rodzaju siły oddziałujące podczas transportu.
    • Dobra ochrona zapakowanego towaru przed uszkodzeniami (warto pamiętać o odpowiednim wypełnieniu wewnątrz).
    • Szeroki wybór rozmiarów oraz rodzajów opakowań, dzięki czemu każdy z nas będzie mógł dopasować.
    • Możliwość wielokrotnego użycia jednego opakowania.
    • Dodatkowa możliwość personalizacji każdego z opakowania, dodanie logotypu firmy, przetłoczeń, tekstu, informacji.
    Opakowania wysyłkowe możemy kupić na stronie https://neopak.pl/kartony-pudelka.
     

Dodaj swój komentarz

Zapisz się do naszego Newslettera

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie