Wózki do akt to zdecydowanie akcesorium, które jest potrzebne w każdym biurze.
Niestety, ale rzeczywistość jest taka, że produkcja dokumentów jest powalająco dużo przez skomplikowane prawo. Ponadto duże firmy podpisujące miesięcznie setki umów, wystawiające tysiące rachunków i faktur mają obowiązek je przechowywać latami. Z tego powodu archiwizery dokumentów się cały czas mnożą. Niezbędne są urządzenia, które pozwolą je w wygodny sposób przewozić. Wózki na dokumenty świetnie sprawdzają się w tej roli, a korporacje wyposażają się w wiele egzemplarzy tych przedmiotów.
Małym firmom najczęściej wystarczą pojedyncze wózki do akt, urządzenia są najczęściej wyposażone w dwie osie, a całe urządzenie przypomina ruchomą półkę. Dostępne są też wózki na dokumenty, które budową przypominają walizkę, którą ciągniemy za sobą. Teczka wyposażona jest zazwyczaj w dwa uchwyty, dzięki czemu można ją transportować jak walizkę.
W większych korporacjach (np. tych zajmujących się usługami księgowymi) istnieją urządzenia, które pozwalają na transport nawet kilkudziesięciu teczek jednocześnie. Wszystkie te opcje sprawdzają się równie dobrze, dlatego wygodniej będzie ustalić, czego dana firma czy instytucja potrzebuje jako akcesorium. Pierwszym pytaniem, które pojawia się przy wyborze odpowiedniego urządzenia jest to, czy powinno być ono zamontowane na jednej, czy kilku osiach.
Wszystko zależy od tego, jak dużej mocy będą wymagały wózki na akta. Jeśli przewiduje się, że będą one stale przemieszczane pomiędzy różnymi pomieszczeniami, wówczas najlepiej sprawdzą się wózki, które posiadają niewymienne kółka. Oznacza to, że nie uszkodzisz podłogi w swoim biurze podczas transportu urządzenia. Z drugiej strony, jeśli firma nie musi tak często transportować plików, a pracownicy mogą to zrobić sami, - wtedy byłoby to lepiej dla nich mieć jeden lub więcej nieusuwalne kółka.
Jeśli pojedynczy wózek na akta nie jest wystarczający do Twojej pracy, a możesz sobie na niego pozwolić, to wersja podwójna lub potrójna będzie właśnie dla Ciebie. Takie wózki są w stanie pomieścić kilkadziesiąt teczek jednocześnie, co oznacza, że znacznie zaoszczędzą Twój czas. Co należy wziąć pod uwagę przy zakupie takich jednostek? Czynniki, które należy wziąć pod uwagę, zależą od tego, od jakiej firmy zdecydujesz się je kupić. W większości przypadków dotyczą one łatwości transportu urządzeń bez uszkodzenia znajdujących się w nich plików, a także tego, jak duży ciężar trzeba wcisnąć, aby przenieść je na różne piętra biurowca (lub nawet na różne poziomy). Aspekt ten zależy jednak od tego, jaki rodzaj wózka chcesz.