Drodzy Klienci, w najbliższą sobotę, 30 marca, nasz sklep stacjonarny będzie nieczynny.
Joanna L. Joanna L. wtorek, 23 listopada 20217 minut czytanialiczba wyświetleń: 12808
Artykuł oceniony na 5.00 / 5Ilość komentarzy: 0

Jak zapakować paczkę do wysyłki?

Jak bezpiecznie zapakować paczkę

Świat internetowych zakupów nieustannie rośnie w siłę, a wraz z jego rozwojem wzrasta także konkurencyjność rynku. W XXI wieku nie wystarczy mieć wyłącznie dobrego produktu, trzeba umieć także go sprzedać, a sprzedaż powiązać z niezapomnianymi dla klienta wrażeniami. Klient, który zapamięta Twoją markę i będzie ją kojarzyć z wyłącznie dobrymi odczuciami, zmieni się z klienta jednorazowego w nawracającego. Wśród agresywnej internetowej konkurencji musisz wykorzystać wszystkie punkty kontaktu z konsumentem, które mogą zbudować u niego wizerunek Twojej marki – przyjazna strona internetowa, social media, właściwa obsługa klienta, a także odpowiedni sposób pakowania przesyłek.

Sposób pakowania przesyłek wpływa na postrzeganie Twojej marki przez klientów


jak ekologicznie zapakować paczkę

Ten ostatni filar bardzo często bywa pomijany szczególnie przez początkujących sprzedawców, a stanowi on nieodłączną część budowania odpowiedniego wizerunku marki. Paczka jest Twoim ostatnim punktem kontaktu z klientem, a według psychologii marketingu najważniejsze jest pierwsze i ostatnie wrażenie. Paczka jest ostatnią linią marketingu, która powinna być fizyczną manifestacją ideologii marki, która pomoże Ci przekazać jej przesłanie, a także zdobyć więcej klientów.

W erze social mediów takich jak Facebook czy Instagram wygląd jest kluczowy. Popularne na mediach społecznościowych unboxingi potwierdzają, że rozpakowywanie paczek wiąże się dla klientów z doświadczeniem, na podstawie którego budują także wizerunek marki. Ładne pakowanie paczek może być Twoją kartą przetargową w agresywnym internetowym środowisku, właśnie dlatego dzisiaj zajmiemy się szczegółową odpowiedzią na pytanie, jak zapakować paczkę.

Jak ładnie zapakować paczkę?

Karton papierowy w formacie A3 wysyłkowy

Karton klapowy to niezbędne akcesorium każdego sklepu wysyłkowego oraz hurtowni. Sprawdzi się w branżach kosmetycznych, fryzjerskich, meblowych, agd, wnętrzarskich oraz wszędzie tam gdzie produkt musi dotrzeć do klienta.

Karton Klapowy 450x300x100mm A32,10
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
bordowe opakowanie na butelki

Wyjątkowe pudełko na cztery butelki alkoholu. Bordowy kolor pełen elegancji sprawi, że obdarowana osoba poczuje się wyjątkowo. Trwała i odporna tektura znosi duże obciążenie, dzięki czemu opakowanie prezentuje się estetycznie.

Pudełko K-874 na wino poczwórne Bordowe22,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
klapowy karton brązowy

Mały karton klapowy odpowiadający gabarytowi pocztowemu przesyłka biznesowa S. Tanie rozwiązanie do zabezpieczania przesyłek. Idealne jako paczka pocztowa lub kurierska. Wykonany z grubej, trójwarstwowej tektury.

Karton pocztowy klapowy 300x250x150mm Biznesowa S1,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
-3%Bestseller
czarne opakowanie laminowane

Czarne opakowanie kartonowe wykonane z litej, laminowanej tektury. Lekkie pudełko w typie fasonowym do samodzielnego złożenia. Gotowe opakowanie prezentowe, które stanowi alternatywę dla torebek prezentowych.

Pudełko Laminowane 200x100x50mm Czarne F4276,30
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium
Kartonowe pudełko z kratownicą  395 x 395 x 395 mm

Dla nas liczy się przede wszystkim Klient. Dlatego proponujemy Ci wysokiej jakości, wytrzymały karton tekturowy z kratownicą, który w swoim wnętrzu pomieści aż 16 butelek. Dzięki tekturze z jakiej powstał jest wytrzymały i trwały.

Karton Klapowy 395x395x395mm + kratownica BC65015,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Tuba kartonowa

Tworząc estetyczne materiały reklamowe, należy zwrócić również uwagę na ich bezpieczne przechowywanie, a tekturowe tuby sprawdzą się w tym przypadku idealnie.

Tuba tekturowa 70mm/gr2mm/L750 B1 Biała3,00
Do koszyka
Szybki podgląd

Jak ładnie zapakować paczkę

Pakowanie przesyłek wcale nie jest takie proste, jak może się wydawać. Opakowania, zabezpieczenia, a także dodatkowe formy dekoracyjne, które pomogą spersonalizować kontakt z klientem – wybór tych wszystkich rzeczy wymaga niebagatelnej ilości czasu, jeśli się na tym nie znamy.
Pamiętaj, że nie zaimponujesz swoim klientom pięknym opakowaniem, jeśli towar przyjedzie do odbiorcy uszkodzony. Właśnie dlatego w naszym poradniku „ Jak zapakować paczkę”​ najpierw zajmiemy się podstawową kwestią – w czym umieścić produkt do wysyłki?

W co zapakować przedmioty? Folia bąbelkowa, karton, a może koperta?

Odpowiedź na pytanie, jak zapakować paczkę, w dużym stopniu zależy od jej zawartości. Do opakowania przedmiotów mogą posłużyć: kartony, folie i koperty. Kluczowym kryterium, które ma wpływ na wybór opakowania jest rozmiar towarów.

Jak zabezpieczyć małe towary?


Jak zabezpieczyć małe przedmioty podczas wysyłki


Mniejszy towar, to także to z reguły mniejsze trudności z pakowaniem przesyłki. Dlaczego? Bo mniejszy towar z reguły łatwiej zabezpieczyć, choć wyjątkiem są towary szklane.

W przypadku małych przedmiotów do wygodnego transportu możesz użyć m.in.:

  • koperty bezpieczne (kurierskie) – pozwalają one na tanie i szybkie pakowanie małych przedmiotów. Większość z nich posiada wewnętrzne wypełnienie folią bąbelkową, która chroni przedmioty przed uszkodzeniami podczas transportu. Ich powierzchnia może zostać zadrukowana, dlatego sprawdzą się również jako forma marketingu. Świetnie sprawdzą się do wysyłki biżuterii, odzieży czy małych akcesoriów elektronicznych.
  • kartony fasonowe – kartony wykrojnikowe zamykane na zakładki. Bardzo często są używane w branży beauty ze względu na bardzo estetyczny wygląd. Karton fasonowy może również zostać zadrukowany. Co więcej, świetnie wpisuje się w trendy eko, które obecnie są coraz częściej oceniane przez klientów. Kartony wykrojnikowe mogą pomieścić małe oraz średniej wielkości przedmioty, lecz zazwyczaj wymagają odpowiedniego wypełnienia. Puste przestrzenie kartonu mogą bowiem powodować uszkodzenia towaru podczas transportu.
  • kartony sztancowane – sztancowany karton to opakowanie, którego rozmiary zostały dopasowane do rozmiarów produktów klienta. Jest to droższa forma opakowania niż karton fasonowy, jednak idealny dobór rozmiarów pozwala na stworzenie kartonu o różnych kształtach i rozmiarach.
  • folia stretch – małe przesyłki można zabezpieczyć również wyłącznie folią stretch. Dobrze ochroni ona towary przed wilgocią, jednak nie zabezpieczy ich przed uderzeniami mechanicznymi, które są nieuchronne podczas transportu. Taki rodzaj pakowania paczek sprawdzi się w przypadku małych i niekruchych przedmiotów, które są odporne na uszkodzenia. Bardziej kruche towary powinny być dodatkowo osłonione folią bąbelkową, która umożliwi odpowiednią amortyzację paczki.

Jak zapakować dużą paczkę?

Jak zapakować dużą paczkę
Pakowanie dużych paczek wymaga trochę więcej wprawy, gdyż duże towary wymagają odpowiedniego zabezpieczenia. Tutaj nie wystarczy zwykłe opakowanie czy karton, by w pełni uchronić przesyłkę przed uszkodzeniami. Jeśli chcesz, żeby paczka dotarła do klienta w stanie nienaruszonym, to konieczne będzie odpowiednie zabezpieczenie towaru również wewnątrz przesyłki.

Podstawą pakowania przesyłek kurierskich o dużej wielkości jest solidny karton. Zbyt cienka tektura może ulec uszkodzeniu przy transporcie ciężkich przedmiotów. Zwróć uwagę na to, by karton miał co najmniej gramaturę 500g/m2. Do wysyłki ciężkich towarów polecamy:

  • kartony o gramaturze 500 g/m2
  • kartony o gramaturze 610 g/m2
  • kartony o gramaturze 650 g/m2
  • kartony o gramaturze 750 g/m2

Zabezpieczenie towaru o dużych gabarytach najczęściej wymaga także umieszczenia w nich profili ochronnych, które ochronią narożniki przedmiotu. W przypadku zabezpieczenia mebli przyda się także folia bąbelkowa.

Jak zabezpieczyć puste przestrzenie w przesyłce?

jak zapakować buty do wysyłki
Przejdźmy teraz do części zabezpieczenia przesyłki, która coraz częściej ma wymiar dekoracyjny, czyli wypełnienia paczki. Odpowiednie wypełnienie przesyłki kurierskiej jest kluczowe, gdyż stanowi jej najważniejsze zabezpieczenie. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wypełniaczy do paczek, które zminimalizują ryzyko uszkodzenia.

Dekoracyjne wypełnienie przesyłki

Wełna drzewna w opakowaniu jest jednym z najbardziej ozdobnych wypełnień przesyłki dostępnych na rynku. Jest to bardzo estetyczna forma zabezpieczenia zawartości paczki, która dobrze amortyzuje wstrząsy, a także zabezpiecza lekkie przedmioty przed rozbiciem. Wiolina jest bardzo popularna wśród branż kobiecych, gdyż ma bardzo ozdobny charakter, a także dostępna jest w wielu kolorach. Minusem tej formy zabezpieczania towarów jest cena wełny drzewnej, która jest sporo wyższa niż innych dostępnych na rynku wypełnień. Z tego powodu najczęściej używana jest do zabezpieczania zawartości przesyłek klasy premium.

Nieco tańszym, lecz równie atrakcyjnym wizualnie rozwiązaniem, jest wypełniacz SizzlePack. Ten naturalny wypełniacz do paczki dostępny wykonany jest z kory drzewnej. Dostępność produktu w wielu kolorach pozwala na idealne dopasowanie wypełnienia paczki do kolorów marki.

Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
karton klapowy M

Karton klapowy w rozmiarze przesyłki pocztowej biznesowej M. Popularne opakowanie do wysyłania przesyłek. Lekka, prosta konstrukcja, którą można szybko złożyć z pomocą taśmy klejącej. Wykonany z grubej, wytrzymałej tektury.

Karton pocztowy 350x300x200mm Biznesowa M2,50
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Stoper do klapek kartonu

Jeśli Twoja praca lub firma ma wielokrotnie do czynienia z kompletowaniem zawartości kartonów, lub ich rozpakowywaniem i cenisz sobie proste, a jednocześnie bardzo praktyczne rozwiązania,.

Stoper do klapek kartonu - komplet /4 sztuki/13,60
Do koszyka
Szybki podgląd
-15%Premium
Karton wykrojnikowy 600x500x140

Pudełka fasonowe to wysokiej jakości opakowania, niezastąpione w branży e-commerce. Mogą służyć także do przechowania cennych przedmiotów. Wykazują wyjątkową wytrzymałość oraz odporność na działanie czynników zewnętrznych.

Karton wykrojnikowy 600x500x140mm (zewn.) F42712,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
Premium
Karton pocztowy 1000x600x400mm Biznesowa XXL BC650

Największe opakowanie z serii kartonów przystosowanych do sprawnego nadawania przesyłek pocztowych. Opakowanie o wymiarach precyzyjnie dopasowanych do największej przesyłki pocztowej XXL. Wykonane jest z mocnej tektury.

Karton pocztowy 1000x600x400mm Biznesowa XXL BC65018,00
Do koszyka
Szybki podgląd
Bestseller
Do koszyka
Szybki podgląd
-20%NewPremium
Do koszyka
Szybki podgląd
Do koszyka
Szybki podgląd
BestsellerPremium

Ekologiczne wypełnienie paczek

A jak zapakować paczkę używając ekologicznych wypełnień? Możesz to zrobić np. przy pomocy wypełniaczy Flopak, Flupis lub Skropak. Jest to tanie rozwiązanie, które pomoże uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z uszkodzeniem paczki przez kuriera. Takie wypełniacze dostępne są zazwyczaj w dwóch kolorach: białym oraz zielonym. Doskonale amortyzują produkt, a także chronią przed wilgocią. Co ważne, są to wypełnienia, które można poddać recyklingowi, a w przypadku Skropaka wypełnienie można rozpuścić pod wodą!

Innym materiałem, który pomoże Ci zabezpieczyć przesyłki krajowe i zagraniczne, jest ekologiczny wypełniacz papierowy. Doskonale sprawdzi się on w celu zabezpieczenia paczki ze szklanymi przedmiotami lub w celu owinięcia delikatnych materiałów, które mogłyby został zniszczone podczas transportu.

Bezpieczne wypełnienie przesyłki

Bardzo często do bezpiecznego wypełniania paczki używana jest folia bąbelkowa. To klasyk, który pozwoli dobrze ochronić przedmioty przed zniszczeniem podczas transportu. Folia bąbelkowa dobrze sprawdzi się przy zabezpieczaniu przesyłki z elektroniką, gdyż chroni ona także przed wilgocią i zmiennymi temperaturami.

W opakowaniu, w którym zostały umieszczone delikatne towary, można umieścić także poduszki powietrzne. Doskonale nadają się do wypełnienia pustych przestrzeni, gdyż amortyzują wszelkie drgania i wstrząsy, a także chronią przed naciskiem zewnętrznym. Co więcej, poduszki powietrzne są dostępne także w wersji ekologicznej.

Jak bezpiecznie zapakować paczkę?


Jak bezpiecznie zapakować paczkę
Kwestię wyboru opakowania oraz jego wypełnienia mamy już za sobą, co jeszcze należy wiedzieć, by bezpiecznie zapakować przesyłkę? Przede wszystkim jak zabezpieczyć opakowanie, by nie otworzyło się przed dotarciem do odbiorcy, a także jak oznaczyć paczki, by zabezpieczyć ich zawartość.

Jak szczelnie zakleić przesyłkę?


dyspenser do taśmy pakowej

Do odpowiedniego zabezpieczenia paczki należy użyć wysokiej jakości taśmy pakowej. Solidna taśma pakowa powinna być wykonana na wysokiej jakości oleju kauczukowym, który zapewni jej odpowiednią przyczepność do przesyłki niezależnie od warunków pogodowych.

Równie ważny jest także sposób zaklejenia paczki. Firmy kurierskie dość często zwracają uwagę na to, że sprzedawcy nie zaklejają do końca otworów przesyłki, co często w złych warunkach pogodowych skutkuje przypadkowym rozszczelnieniem się paczki. Możesz temu zaradzić wykorzystując dyspenser lub podajnik do taśmy. Umożliwi on dokładne przyczepienie taśmy do kartonu, dzięki czemu przesyłka będzie lepiej zabezpieczona.

Etykiety do oznaczania przesyłek kurierskich

Etykiety ostrzegawcze są bardzo ważną informacją dla firm kurierskich. Dzięki nim firmy kurierskie wiedzą, czy przesyłkę należy transportować ze szczególną ostrożnością. Jest to szczególnie istotna kwestia ze strony sprzedawcy –jeżeli delikatny towar ulegnie zniszczeniu podczas transportu, a nie będzie on właściwie oznaczony, to kurier nie odpowiada za wyrządzone szkody.

Jak zapakować paczkę, by wpłynąć na pozytywne postrzeganie marki przez klientów?


jak zapakować paczkę do wysyłki

Tak jak wspomnieliśmy na początku, wygląd Twojej paczki ma niebagatelny wpływ na opinię Twoich klientów na temat Twojej firmy. Warto zadbać więc o to, by przesyłka wywoływała u odbiorcy wyłącznie pozytywne odczucia. Jak zapakować paczkę, by wywołać u klientów pozytywny odbiór? Musisz wpłynąć na wszelkie możliwe zmysły.

Paczka powinna być przede wszystkim estetycznie zapakowania. Pamiętaj, że klient oceni Twoją markę w ciągu kilku sekund od jej otwarcia. Jeśli przedmiot w środku nie będzie zabezpieczony przy użyciu folii i będzie niechlujnie „latał”​ po opakowaniu, to pierwsze odczucie Twojego klienta nie będzie pozytywne.

Oczywiście nie każda paczka powinna być wypełniona ozdobną wełną drzewną czy SizzlePack'ami. W przypadku firmy elektronicznej wystarczy po prostu zwykła folia bąbelkowa lub poduszki powietrzne, które odpowiednio zabezpieczą towar.

Jeśli Twoja firma targetuje głównie do młodych i przebojowych ludzi, to warto rozważyć ekologiczne wypełnienia. Coraz więcej młodych osób zwraca uwagę na to, czy wybrana firma nie wywiera negatywnego wpływu na środowisko. Jeżeli Twoją grupą targetową są głównie tacy klienci, a dostarczysz im towar zabezpieczony folią plastikową, to Twój produkt może nie zostać przez nich pozytywnie odebrany.

Co więcej, warto umieścić wewnątrz paczki coś, co nada jej spersonalizowany charakter. Krótka notka „Dziękujemy Ci za zakup (imię)” zawsze będzie pozytywnie odebrana bez względu na branżę. Jest to bardzo ważny aspekt w tzw świecie marketingu 4.0,w którym relacja z firmą bywa ważniejsza niż jakość towaru.

Mamy nadzieję, że już wiesz, jak zapakować paczkę, by pozytywnie wpłynąć na odczucia swoich klientów. Pamiętaj, że przy pakowaniu towaru swojej firmy na pierwszym miejscu stawiaj na bezpieczeństwo, a dopiero później na ozdobność. Nie zapominaj także o personalnym charakterze przesyłki, który w XXI wieku stanowi nieocenioną wartość.
jak zapakować paczkę
Wyślij emailem

    Dodaj swój komentarz

    Zapisz się do naszego Newslettera

    Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w naszym sklepie